Het ECMWF verwacht aanstaande weekeinde nog steeds kou (straalstroom zakt naar het zuiden) maar de ‘houdbaarheidsdatum’ is beperkt. En zo zou het zomaar kunnen gebeuren dat een eerste serieuze (doch virtuele) poging tot winterweer op een fiasco dreigt uit te lopen.
Wat is er nou verteld over GFS? lees mijn post terug een pagina (of 2 pagina's) terug.....
Maar wat nou als blijkt dat GFS het wel bij het rechte eind had en ECMWF volledig de mist in gaat, gaan we dan ECMWF afschrijven? Of was het dan een gemist golfje. GFS heeft dan misschien even een kallibratiefoutje maar volledig afschrijven en negeren lijkt me niet verstandig evenals ECMWF als topper der modellen neerzetten.
Het beste lijkt me nog steeds meerdere runs van meerdere modellen mee te nemen in de overwegingen en dan daar zelf een interpretatie aan te geven. Ok dat is best moeilijk ja, maar runs zijn ook maar gewoon output van computermodellen...
Het beste lijkt me nog steeds meerdere runs van meerdere modellen mee te nemen in de overwegingen en dan daar zelf een interpretatie aan te geven. Ok dat is best moeilijk ja, maar runs zijn ook maar gewoon output van computermodellen...
GFS komt met nauwelijks vorst voor komende dagen. Daar geloof ik 0.0 van. GFS is hier het model die de plank volledig misslaat. Dus hoe betrouwbaar is dan de MT en LT?
tja betrouwbaar?? goeie vraag met al die hypermoderne computers... ik kijk voornamelijk naar de Sat-Beelden (laat nu zien dat we in een noordelijke-stroming zitten in NL) | Gewijzigd: 14 januari 2012, 13:55 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Edit: Knmi ook richting 7 graden. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 14:03 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Vind ik ook niet gek met alle keren valse hoop, maarja ieder z'n mening natuurlijk.
Men kijkt veel te vaak te ver vooruit, wat steeds maar averechts werkt, en dat vind ik irritant.
Tuurlijk, het zijn maar mogelijkheden, er is niet gezegd dat het gaat gebeuren, maar men krijgt wel steeds hoop als er dergelijke mogelijke koudeprognoses in zitten.
Er zijn mensen bij die zo gaan hopen dat mensen op den duur keer op keer teleurgesteld worden (of eigenlijk ook zichzelf nóg meer teleurstellen door teveel te hopen dat het uitkomt) en dan krijg je negatieve reactie's.
Misschien zouden we gewoon maar beter 2 a 3 dagen vooruit kijken (dat doe ik inmiddels voor mezelf wel) om (valse) hoop te minderen, hoewel anderzijds een weersite natuurlijk ook wel weer bedoeld is om mogelijkheden te bekijken, Het lijkt wel een dilemma.
Of misschien minder hopen, maarja als je van echte winters houdt en ze zijn er niet...
Daarmee zeg ik niet dat ik sneeuw en vorst haat, integendeel. Als het winter is hoop ik juÃÂst op datgene wat een winter hoort te brengen, dat maakt het juist zo frustrerend.
De een gaat er misschien wat makkelijker mee om dan de ander.
Maar fijn om de vrede te bewaren heb ik het er verder niet meer over, en hoop ik maar het beste ervan. Als het komt dan zie ik dat vanzelf wel
Wat ik overigens sowieso altijd één voordeel vind van de winter, is dat de dagen zo kort zijn. Dat maakt het voorjaar dubbel zo mooi, als de dagen langer worden | Gewijzigd: 14 januari 2012, 14:12 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
wat zeggen ze dan precies?
Er zijn nog genoeg koude oplossingen, al gaat de oper nu voor kwakkel weer met vooral landinwaards sneeuwkansen.
De Eiffel en Ardennen zitten trouwens prima.
Vanavond kan alles weer anders zijn.
GFS neem ik al lang niet meer serieus, vooral door de berichten dat het model de situatie nie goed oppikt om het monent!
vertel is
Meneer Visser weet blijkbaar niet dat er nog andere modellen zijn. GFS Staat er namelijk vrijwel alleen voor.
Anyway: Wat een gedoe is het hier. Lijkt wel een ''oorlog'' (misschien een wat groot woord maar toch ) tussen de GFSers met de WCkaarten en de ECers met, wat zij noemen, de realiteit. Overigens geloof ik eigenlijk ook meer in EC. Wordt ondersteund door JMA, NOGAPS en ook de UKMO kaarten lijken tot 144+h bijna exact hetzelfde. Ook GEM neigt naar de koudere kaarten, hoewel iets minder overtuigend. Ik denk dat GFS over een paar dagen wel bij gaat draaien, als die rug van hogedruk bij IJsland (waarschijnlijk) is opgebouwd. Mocht GFS het toch bij het rechte eind krijgen: Dan wachten we gewoon tot de volgende mogelijkheid. Als is het volgende winter.
Maar iik kan verklappen (koud en sneeuw)
jij werkt zeker voor het KNMI
Je kan het toch wel hier neer zetten?
50 % kans op aanhouden van het wisselvallige weertype met geregeld neerslag en temperaturen die rond de normale waarden liggen, maar ook 40 % kans op een overgang naar een kouder en eveneens wisselvallig weertype
@ KNMI
50 % kans op aanhouden van het wisselvallige weertype met geregeld neerslag en temperaturen die rond de normale waarden liggen, maar ook 40 % kans op een overgang naar een kouder en eveneens wisselvallig weertype
@ KNMI
best wel tegenstijdig dan , als ze bij de weerlijn zeggen sneeuw en kou!
Maar iik kan verklappen (koud en sneeuw)
Lol die weerlijn die jij hebt gebeld is van Meteo Consult. Ze gebruiken alleen de gegevens van het KNMI. Zowiezo is het KNMI niet commercieel dus die zouden zoiets nooit opstarten
Edit: Nu wel het goede bericht gequoted. Excuses Rick 87 | Gewijzigd: 14 januari 2012, 14:31 uur, door onno333