Ja precies GFS . Andere modellen gaan voor winter weer. Als ik goed had mee gelezen. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 12:41 uur, door Eifel
En wat weet ik dan niet wat jij wel weet? Als het onderbouwde stukken zijn zie ik het hier graag gepost worden, kunnen we lekker over discussieren want daar is het topic toch voor?
en natuurlijk heeft GFS het bij het recht eind... NOT
Heb je de pluim van GFS al bekeken toevallig? Juist, zeer zachte oper, niet geloofwaardig.
Daarnaast, Temp van GFS zit veel te hoog, GFS berekend voor dit weekend ook GEEN vorst, nou ik weet wel beter.
Kortom, voorbarige conclusies.
Wat is er nou verteld over GFS? LEZEN!!!!
Het model mist iets waardoor de stroming minder meandert.
----
Ook vind ik het echt ongelofelijk dat bij 1 run, iedereen gelijk alles weer afschrijft omdat EC maar iets zachter is en GFS "warmte" berekend. KAN gewoon weer anders zijn vanavond, beter of slechter!
Het is gewoon de onzekerheid, we zien toch al dat een paar dagen de oper gewoon koud is met sneeuw? Tuurlijk kan dat veranderen, maar ik verwacht zelf dat de volgende run gewoon weer kouder uitvalt van EC
Edit: En als het niet zo is, jammer dan, het weer kun je toch niet veranderen. Laten we nou eerst maar genieten van dit weekend met een paar nachtjes vorst wat de afgelopen maand al te veel was gevraagd | Gewijzigd: 14 januari 2012, 13:06 uur, door weerfreak
Als ik naar de beiden modellen kijk, ECMWF en GFS, dan zie ik pas een overlap van kaarten op 22 Januari.
Wel zijn de runs niet van hetzelde tijdstip.
Ook kun je zien dat op 22 januari de twee modellen een druk van ongeveer 1000 boven Nederland berekenen.
Persoonlijk denk ik dus dat het tot die tijd onzeker blijft, daarna lijkt het mij enigzins duidelijker te worden . Ik zou alleen niet weten welke temperaturen op 2m hierbij horen.
Zo jullie mogen het afschieten als het kant nog wal raakt.
Als ik naar de beiden modellen kijk, ECMWF en GFS, dan zie ik pas een overlap van kaarten op 22 Januari.
Wel zijn de runs niet van hetzelde tijdstip.
Ook kun je zien dat op 22 januari de twee modellen een druk van ongeveer 1000 boven Nederland berekenen.
Persoonlijk denk ik dus dat het tot die tijd onzeker blijft, daarna lijkt het mij enigzins duidelijker te worden . Ik zou alleen niet weten welke temperaturen op 2m hierbij horen.
Zo jullie mogen het afschieten als het kant nog wal raakt.
Gelijke luchtdruk boven ons land zegt helemaal niets.
Op het bovenste plaatje komt de wind uit NO en transporteert kou, mogelijk sneeuw.
Op de onderste een ZW wind en zachter, hoe zachter hangt van bovenlucht af die met een WNW stroming polair is en mogelijk winterse neerslag.
Maar het is pas over een week en alles kan nog veranderen. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 13:18 uur, door Ben47
WC komt er niet, halverwege deze week wel dat het even zachter wordt met regen, maar dat noem ik geen WC
Dat het "even" zachter wordt hoop ik ook -- | Gewijzigd: 14 januari 2012, 13:50 uur, door Verwijderde_gebruiker_04