Dat is de 12Z, is vanavond binnengekomen. Na mijn weten gaat GEM maar tot 144uur. Tenminste waar ik het vandaan haal
Oh dacht toch eerder gezien te hebben dat ie verder ging dan 144, maar zal wel een ander model zijn geweest.
Thanks in ieder geval!
Thanks in ieder geval!
Ja dat klopt, dat is meteocenter. Die ik gebruik en wetterzentrale gaan niet verder dan 144
Idd mooi kaartje
Helemaal omdat dat Azorenkreng flink wat verder de oceaan opgestuurd is en daar de boel mooi blokkeerd tegen diepe depressies.
Lijkt ook niet zoveel L aktiviteit te zijn daar bij Groenland / New Foundland.
:) Me wordt blij van die kaarten
Only GFS to defeat
Idd mooi kaartje van 500 hPa voor de 22e maar wat zijn de grondtemperaturen daarbij dan? | Gewijzigd: 14 januari 2012, 08:59 uur, door zwoof
geen idee maar de 850hpa temperatuur ligt tussen de -6 en -8 | Gewijzigd: 14 januari 2012, 09:05 uur, door Jens
Ik bedoel als de grondtemps boven nul zijn krijgen we weer die drabbende wat we ook al in december hadden. In dat geval ben ik ietsjes minder blij.
bij 850hpa temperatuur van -6 tot-8 is het wel droge sneeuw hoor
Oosten van het land dus onder het vriespunt. Mag van mij nog wel ietsjes kouder worden zodat heel nederland er iets aan heeft. Als het al zover komt uiteraard
Edit:
@ Jens: Ja dat snap ik, maar het gaat me er meer om dat de droge sneeuw niet gelijk weer smelt | Gewijzigd: 14 januari 2012, 09:11 uur, door zwoof