Oke bedankt. Interressant stukje trouwens. Heldere uitleg
Heb jij wel goed gelezen?
synoptics over Europe and the UK.
Beetje jammer dit Beste Bronk. vroeg me alleen maar af hoe hij aan zijn verwachting komt. heb niks over mijnheer Timofeef persoonlijk gezegd. | Gewijzigd: 13 januari 2012, 18:47 uur, door Bornin7ty2
Ten eerste is het een winterdiscussie en geen discussie over de kwaliteit van de berichtgeving van "bekende" weermannen/vrouwen.
Ten tweede is het de bedoeling, dat we iedereen in zijn/haar waarde laten. Deze opmerkingen en discussies hebben vaak genoeg in het verleden geleid tot onrespectvolle berichten. Daarom worden deze berichten verwijderd.
Met dank voor de medewerking
Zoiets heeft gevolgen ook voor Europa.
Citaat: The GFS model as the discussion says loses this wave of energy and thus keeps a much flatter pattern over the US which of course means a stronger jet coming off of the eastern seaboard of the US into the Atlantic.
Die jet wordt dus ook sterker Europa ingejaagd.
ECMWF trend zacht !???
ENS 50 members EC00 Leeuwarden T2m (zwarte dikke lijn is de meest wrs.trend)
ENS 50 members EC00 Leeuwarden T850 hPa (zwarte dikke lijn is de meest wrs.trend)
Ciao Johann | Gewijzigd: 13 januari 2012, 19:27 uur, door Alpenweerman
wat is op dit moment jouw kijk op het grote verschil tussen ECMWF en GFS al op de korte termijn (betreffende bijvoorbeeld de nachtvorst voor de komende dagen)?
Ik hecht op het moment niet veel waarde aan de OPER van GFS (lees ook mijn Alpenweerbericht)
ECMWF de laatste dagen zeer consistent ! Meridionaal (retrograde blokkade) lijkt me het meest logische vervolg.
Dus overgang naar winters weer (ook in Nederland >> vrijdag sneeuw !? )
Ciao Johann | Gewijzigd: 13 januari 2012, 19:41 uur, door Alpenweerman
Ciao Johann
Met de trend bedoel ik het weer over een lange periode. Deze is en blijft zacht. En natuurlijk zitten er dagen bij dat het kouder is, maar ook uit deze grafieken zie ik geen duidelijke verandering van de huidige zachte trend die sinds begin december heerst. Een echte ommekeer in de trend is als de meerdaagse pluimen een echte vorstperiode laten zien. Dus de koude blauwe pijl tot het einde van de grafiek.
ECMWF de laatste dagen zeer consistent ! Meridionaal (retrograde blokkade) lijkt me het meest logische vervolg.
Dus overgang naar winters weer (ook in Nederland >> vrijdag sneeuw !? )
Ciao Johann
ik hoop dat je gelijk krijgt
Dan zou ik maar eens goed de diverse EC Output bekijken !
De GWL gaat totaal om ipv zonaal >> meridionaal .
Of heb jij een andere ECMWF model ???
Ciao Johan
Haha wie niet. (de sneeuwhaters misschien, maar misschien zitten zelfs die te wachten op een vlokje sneeuw in plaats van de WC )
Anyway: Tot nu toe nog niet veel verschil met de vorige EC run. | Gewijzigd: 13 januari 2012, 19:44 uur, door onno333