MEER KOU OF GAAT HET TOCH WEER ANDERS?
.....
Verder wil er met nadruk op wijzen dat er feitelijk in grote delen van Europa nog nauwelijks animo is voor winterweer. Zo is er zowel in Oost- als in Noord-Europa nauwelijks sprake van een koudereservoir en wat te denken van een grotendeels ijsvrije Botnische Golf en Finse Golf.
Dat is zeker iets dat we niet moeten vergeten, ook in oost Europa heeft de winter nog niet echt van zich laten horen waardoor zelfs de zeeen daar nog niet dichtgevroren zijn. Wat meestal rond deze tijd allang gebeurd was in de voorgaande jaren.
Omdat het niet in het straatje past?
Het zou ook zo kunnen zijn, dat zij 4x per dag een update doen en meer up-to-date zijn.
En laat de pluim dan ook maar zitten, want die is hier op gebasseerd. | Gewijzigd: 13 januari 2012, 18:07 uur, door Southman
Even een stukkie terug lezen,staat waarom
Hierom @ Wallybal; http://www.weerwoord.be/includes/forum_rea...amp;tid=1529539 | Gewijzigd: 13 januari 2012, 18:10 uur, door albalinda
Momenteel wordt door NCEP GFS even opzij geschoven omdat het erop lijkt dat ze in hun uitvoer vanaf dag 3 een belangrijke golf missen waardoor er op termijn minder warmteadvectie is boven de oceaan, er geen hoogterug kan ontstaan en stroming dus zonaler blijft.
GFS is onrealistisch. Vandaar ook de bizarre verschillen in de nacht naar donderdag tussen de GFS-Oper en de pluim van ECMWF (geen enkel lijntje laat het zo koud worden als GFS).ÂÂ
Heb ik van een weerman, niet van mezelf dus.
Maar dit kan je inderdaad wel merken aan de enorme sprongen die GFS telkens maakt | Gewijzigd: 13 januari 2012, 18:08 uur, door landerVT
Heb ik van een weerman, niet van mezelf dus.
Maar dit kan je inderdaad wel merken aan de enorme sprongen die GFS telkens maakt
Dit is al een heel stuk helderder.
Je basseerd je op iets dat helemaal niet zeker is?
Als je het model opzij schuift moet je dit wel eerst echt zeker weten in plaats van "het lijkt erop dat".
Als je het model opzij schuift moet je dit wel eerst echt zeker weten in plaats van "het lijkt erop dat".
Bericht # 290 staat via link de uitleg waarom er waarschijnlijk iets misgaat met de Gfs
Zou Gfs die belangrijke golf missen omdat de resolutie van dit model een stuk lager ligt dan die van het EC?...
Correct me if i'm wrong. Ec is krachtiger als Gfs.. Geloof ik
Correct me if i'm wrong. Ec is krachtiger als Gfs.. Geloof ik
mis, dat weeet ik niet.. Hier staat nog wat uitleg: http://www.weerwoord.be/includes/forum_rea...amp;tid=1529539