Of misschien niet...
Ach,over een uurtje kunnen we weer Gfs staren
MEER KOU OF GAAT HET TOCH WEER ANDERS?
Koppige weermodellen! Het Amerikaanse GFS-weermodel is voor wat betreft de lange termijn niet bijster enthousiast over eventuele winterse ontwikkelingen. Het ECMWF (Europees weermodel) is dat echter al een aantal dagen juist wél. Het ECMWF verwacht dat zich eind volgende week boven het westen en deels midden van de Atlantische Oceaan een hoogterug installeert. Daarmee komt er (voorlopig?) een einde aan de optocht van depressies en een bestaand omvangrijk IJslandlaag, grotendeels gevuld met polaire luchtmassa’s, trekt vanwege de nieuwe atmosferische constructie het Noordzeegebied binnen.
In het weekeinde van 21-22 januari zakt het systeem verder naar het zuiden. Bij ons wordt de atmosfeer dan koud genoeg voor enige (smeltende) sneeuw maar of aan de achterzijde de druk genoeg oploopt om een wat meer doortastende koude noordoostelijke stroming op gang te brengen is onzeker. Het is feitelijk ook nog te vroeg om met zo’n dag of acht te gaan nu al in detail te treden. Verder wil er met nadruk op wijzen dat er feitelijk in grote delen van Europa nog nauwelijks animo is voor winterweer. Zo is er zowel in Oost- als in Noord-Europa nauwelijks sprake van een koudereservoir en wat te denken van een grotendeels ijsvrije Botnische Golf en Finse Golf.
inderdaad zo kom je je dag wel weer door
Mooie sneeuwkaarten staan er in.. En EC en nog paar modellen gaan voor ongeveer hetzelfde, gfs is weer een rare pagadder die moeilijk wil doen..
Ik hoop dat EC goed blijft dan kan ik morgen er weer van genieten ^^ want ga de runs vandaag(vanavond) wellicht niet meer zien
| Gewijzigd: 13 januari 2012, 16:34 uur, door Wallybal
Link doet t niet
Kun je mij misschien vertellen wat je hiermee bedoelt?
Als ik het goed heb staat er dat GFS 'iets' mist in het model wat ervoor zorgt dat de straalstroom(jetsream) minder gaat meanderen. Volgens Johann is net dit hetgeen nu zou moeten gebeuren, dus als dit klopt zie ik dat als positief.
Precies
is dat omdat het logisch is (na afgelopentijd)of omdat ze dat ook echt zien op de pluimen ?
Zelfs het knmi gaat richting de 10 graden
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/