Ik ben het geheel met je eens, erg frustrerend dat gezwabber van vooral gfs | Gewijzigd: 13 januari 2012, 13:09 uur, door Debbieke
Winter zonder 1 ijsdag? Ik zie het gebeuren dit jaar. Zondag was eerst kouder, is nu weer boven de 5 graden. Maandag was eerst ijsdag wordt gelijdelijk weer glad gestreken met de rest. Het enige geruststellende dat ik kan vertellen is dat de bult een beetje te hoog gegrepen is, maar verder gewoon hopeloos. Hoelang gaan mensen zich nou nog voor de gek houden. De meest kostbare winter dagen zijn langzaam voorbij. En met een voorgeschiednis zal er niet heel veel koude lucht aanwezig zijn vanaf de brongebieden. Al met al moet er héél wat geburen om winters weer te krijgen. Want 2 nachten lichte vorst is geen wnterse periode.
Maar als ik kijk naar het GFS dan zakt de moed weer in je schoenen die hebben weer een anti-winterse setting op de kaarten gebracht.
Een winterse periode is voor mij toch wel minimaal een week of 3 a 4 maar wat er nu is aangeven voor de komende dagen is geen winterse periode hooguit een speldenprik
De temperaturen zijn niet te geloven maar het staat er wel.
Ja en zo verstrijkt de tijd, hopen op een betere run van gfs straks dan maar weer.
Ik blijf nu ook EC volgen GFS kan voor mij even de prullenbak in die zijn voor mij iets te ongeloofwaardig geworden
Viel mij ook op, een rare uitschieter van een dikke 12 graden in de plus
Verder blijven de kaarten weer verdomd raar heen en weer schuiven, dan weer wel winter en dan weer........
Dit is niet leuk meer, kaarten blijf nou eens even staan met het winter beeld erin!!!!!!!!!!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Misschien is dat inderdaad een wijze raad van je, van gfs krijg je last van je zenuw gestel
Ook voor aanstaande maandag laat gfs hoge temperaturen zien, terwijl ec met nachtvorst komt en een max van 3 graden overdag. (pluim regio midden).
Selectief denken heet dat. Je mag uiteraard doen en laten wat je wil. EC geeft inderdaad ook mooie kaarten. Maar GFS is niet zo springerig als men beweert. GFS is al sinds de 06z van gister al weer gewoon op de oude toer. EC daarintegen is vaak consistent met winterweer maar deed gister ook even een WC er doorheen. De situatie ligt nogal complex, die paar 100 km kan een imens verschil maken voor het weertype. Het is gewoon heel moeilijk, maar voorlopig winnen de zachte oplossingen.
Ik raad je aan als de winterse oplossingen er minstens 4 runs op blijven staan om dan pas voorzichtig wat enthousiaster te worden. Ik zal straks eens wat kaarten weer vergelijken.
EC=1
GFS=2
GEM=3
Nou we hebben 2 op 3 kans op slagen
Winter zonder 1 ijsdag? Op welke bronnen baseer je dit?
Hier in belgië verwachten ze maandag amper 1 graadje, zondag nog 3.
KMI heeft dit al tijdje zo voorspeld...