Door de intensiviteit van de sneeuwval kan de temp. nog wat lager uitpakken.
Dus dan acht ik de kans erg groot dat het witte genot zal blijven liggen.
Daarnaast heb je ook nog de juiste natteboltemperatuur nodig voor droge sneeuw.
Zie bron;wikipedia en Arjan
De natteboltemperatuur is de laagste temperatuur die lucht krijgt door er zoveel water in te laten verdampen dat de lucht verzadigd wordt. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 09:22 uur, door albalinda
men weet niet eens wat het morgen wordt laat staan over 3 dagen
Ben bang dat dan het plezier snel wegebt
We willen hier graag (neem ik aan) met elkaar discuseren wat we
ook op langere termijn in de weerkaarten denken te gaan zien. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 09:32 uur, door albalinda
Maar die knmi verwachting ziet er eindelijk beter uit. | Gewijzigd: 14 januari 2012, 10:46 uur, door BacciB
Maar die knmi verwachting ziet er eindelijk beter uit.
gewoon nog sneeuw kansen hoor
Ik verwacht wel dat alles nog goed komt, het duurt immers nog een weekje en er staat al dagen lang sneeuw op de kaarten voor eind volgende week.
40 % kans op een overgang naar een kouder en eveneens wisselvallig weertype. Graag! | Gewijzigd: 14 januari 2012, 10:55 uur, door BacciB
Iedereen heeft het over LT maar ondertussen is het middellange termijn het begint dichterbij te komen en de kaarten blijven redelijk consistent. Laten we hopen dat ze halverwege volgende week nog steeds zo zijn! (of beter natuurlijk)
Ja, wie niet
Konden we met z'n allen maar de sneeuw uit de lucht schreeuwen
Kaarten gaan te veel heen en weer, maar gewoon kt in de gaten houden zoals dennis al aan gaf
en toch wil je weten wat er op langer termijn gaat gebeuren...irritant is dat
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Inderdaad. Gezien de verwachtingen denk ik echter dat dit er niet in zal zitten: http://youtu.be/CvSMu3XWjew | Gewijzigd: 14 januari 2012, 11:12 uur, door Taylor
Ik zie en hoor ze hier al een paar dagen weer naar het zuiden gaan...
Ik weet niet als het echt wat zegt..maar goed
Nou dit scenario is heel gestaag afgebouwd de laatste runs, en ook de 00z run doet hier weer lustig aan mee.
GFS kunnen we duidelijk over zijn, model geeft eigenlijk de winter de rest van deze maand geen tot weinig kans.
Stroming blijft in overwegende mate zonaal, temp handhaven zich hierbij op een meest normaal niveau.
En EC bouwt mi de laatste 2 runs de hoop op verandering ook heel geleidelijk af. Nog steeds gaat ongeveer de helft van de leden voor een vrij koud weertype, met duidelijk grotere kans op sneeuw, maar de ontwikkeling richting écht winterweer, met doorzettende noordoostelijke hogedruk overheersing, lijkt er ook niet meer in te zitten.
De kaart van deze run waaruit de potentie blijkt is de 1e.
Dat waarschijnlijk ook dan de kracht van de Azoren/Ijsland combinatie te sterk is, laat de 2e zien.
Indien ook de ontwikkelingen 3e decade januari zo magertjes blijven vwb winterweer, ja dan begint zich een "desilussie" winter aan te kondigen.
Dan kijk je meewarig naar de koude verwachtingskaartjes voor februari as, en borrelt de eerste echte heimwee naar de afgelopen 2 winters al meer en meer op.....
Ronald de Wildt