En omgekeerd. EC is afgelopen zomer vaak onderuit gegaan, hetzelfde als GFS. Ik weet dat de modellen stoeien met de huidige situatie, want slechts een paar 100 km kan totaal een ander weerbeeld geven. Maar het is gewoon en onbegonnen zaak en ik zal het nog maar is zeggen; 'Zolang de motor boven de VS niet uitgaat en verdwijnt blijven we deze soep houden, bijna elke kans van een blokkade wordt weggedrukt, alleen een heel groot Russisch hoog zal de winter naar ons land brengen'. Hoe vaak ik dit nou wel niet verteld heb is niet meer te tellen. Positief is oké, maar realiteit bovenaan!
En 'de duivel schijt altijd op de grootste hoop' vind ik ook wel een mooie.
Hier regent het nu. Groeizaam weer voor het speenkruid, forsythia en de hazelaars die al bloeien.
Ik haalde laatst ook al het weer in NY aan met betrekking tot onze winterkansen. Werd niet op gereageerd. Voor mij toch wel een graadmeter... | Gewijzigd: 13 januari 2012, 00:44 uur, door Micky
Ook GFS op de langetermijn ziet er tot nu toe hoopvol uit, maar alles kan veranderen.... we wachten af....
maar deze kaart pakken we toch ook maar even lekker mee.... (wel langetermijn) maar jahh... beter dit dan die WC
Mja, wil je deze kaart winters noemen?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
ja ik verbaasde me ook al over die kaart.. is absoluut niet winters .. integendeel.
Phoe de 18h uur run van GFS is echt einde winterverhaal.. laten we die maar weer vergeten..
Ec heeft dan vanaf de 20ste vele beter kaarten..
wie o wie gaat gelijk krijgen het conservatieve GFS met haar over het algemeen warme runs of EC die graag een gokje waagt en nogal eens koude op de kaarten laat verschijnen die een run later weer een stuk milder is..
De tijd zal het leren zei opa... | Gewijzigd: 13 januari 2012, 01:04 uur, door Callie-P
Ook GFS op de langetermijn ziet er tot nu toe hoopvol uit, maar alles kan veranderen.... we wachten af....
maar deze kaart pakken we toch ook maar even lekker mee.... (wel langetermijn) maar jahh... beter dit dan die WC
Winters?? Dit kaartje geeft echt een zw stroming aan, dus laat het voorjaar maar komen!
LT dubbeltje op zn kant, welke kan valt ie op?--> de zachte lucht wint, het is een zachte winter, dan winnen de zachte oplossingen meestal, óf de koude oplossingen pakken zachter uit dan verwacht. Jammer genoeg komt de Postma Doctrine weer uit...
Kort samengevat stond er dat de warme Golfstroom de komende jaren stabieler blijft dan anders (er werd voospelt dat deze zou stilvallen).
Tevens hebben ze het over toenemende zonne-activiteit sinds 2011 die ervoor kan zorgen dat de opbouw van hogedrukgebieden boven Scandinavië verstoort raakt.
Ze sloten het stuk af dat we vanaf 2017 weer kans maken op een 11 stedentocht omdat er dan weer een zonneminimum kan naderen.
Onweersdagen: 7 april; 23 april; 25 april;
Het enige dat ik zie is dat we in plaats van 8-10 graden nu 2-3 graden hebben. ALS het winter wordt, dan graag met -4 (of meer) en lekker blauwe lucht. Als ik ergens niet op zit te wachten, is het elke morgen glijdend over de stoep naar m'n auto om daar een laagje weg te krabben en op de fiets natte sneeuw tegen je wenkbrauwen aangeplakt krijgen. Niks erger dan 2-3 graden met regen/natte sneeuw/hagel. Dat noem ik geen winter.
Zoals het er nu naar uit ziet, even een paar nachtjes met lichte vorst, dan terugkeer van het "warme weer" en daarna echt Hollands winter-kwakkelweer.
Samengevat:
BLEGH | Gewijzigd: 13 januari 2012, 07:07 uur, door Floris
met vrijdag 12z temp.van 0 tot +2 graden.
Nacht van vrijdag op zaterdag temp. van 0 tot -5.
En de zaterdag een ijsdag voor heel Nederland.
nb;hoe krijg ik de ploaties onder elkaar | Gewijzigd: 13 januari 2012, 07:37 uur, door albalinda
De weer site's geven elke dag wat anders aan, het komt goed
Positief is mijn achternaam
Pluim Gfs van 02.00 uur is gem.ook weer een stuk bter als die van gisteren 14.00u. | Gewijzigd: 13 januari 2012, 07:50 uur, door albalinda
Voor wanneer geeft EC dit aan? Moeten we denken in sneeuw die snel weer weg is door plus temperaturen, of kunnen we er ook nog plezier aan beleven?
Edit: zie dat er nu een plaatje bij staat voor de 21e | Gewijzigd: 13 januari 2012, 08:08 uur, door zwoof
In ieder geval de Italiaanse meteo ziet de winter helemaal zitten met vanaf de 15e een serieuze winterinval met temperaturen ver onder het gemiddelde en veel sneeuw tot in het zuiden van Italië.
EVOLUZIONE METEO
ATTENZIONE: Italia che si troveràcome terra di confine tra due circolazioni depressionarie con caratteristiche opposte. Sul Mediterraneo occidentale agiràuna moderata perturbazione che sospingeràverso le nostre regioni aria umida. Nel contempo un vasto vortice gelido tra la Scandinavia e l'Est Europa invieràimpulsi freddi verso i Balcani. La pressione atmosferica tenderàgradualmente a diminuire anche sui mari italiani con probabile peggioramento del tempo entro il 18 gennaio di stampo invernale. Poi non si esclude l'inizio di una fase rigida invernale con nevicate anche fino in pianura grazie alla formazione di un VORTICE dal cuore GELIDO proprio sui mari italiani! Ancora presto per i dettagli. Dal 15 temperature in calo sensibile sui settori orientali e al Sud, in lieve aumento
De kaarten spreken voor zich; www.ilmeteo.it
En dan even klikken op previsioni 15 giorni en je ziet wat je wil zien!