Na deze kaart gaan we vol de (echte) winter in!
Komt allemaal goed!
Ik weet niet precies wat er goed is aan deze kaart, als je van winter houdt dan. Koude bovenluchten ja, maar volgens mij is dit een klassieke weststroming, en te zien aan de dicht op elkaar liggende lijntjes eentje met genoeg wind. Of zie ik iets over het hoofd? | Gewijzigd: 12 januari 2012, 20:11 uur, door dibrachio
Ja, je leest namelijk niet goed
NA..... deze kaart, erna dus
ja virtueel is de "winter" al lang begonnen (on the cards) en zeker is het leuk om dat te zien - dat blijft natuurlijk ook zo voor mij
@ Weerprimeur op Twitter.
Europees model komt vanaf woensdag met serieuze sneeuwval. Lange termijn = nauwelijks te voorspellen blijkt maar weer.
@ Roel van den Bekerom op Twitter.
Wat zijn de temps dan?
Heb jij de temps voor dan? Maarja het is LT het verandert nog wel 10x.. Maarja, ik wil dat het sneeuwt en vriest, dan heb ik weddenschap gewonnen heel de klas zegt geen winter, geen sneeuw, en ik zei, volgende week sneeuw!
Maarja, dit weekend al kouder. is toch al iets.. Het komt......wel..:D
NA..... deze kaart, erna dus
Ah, op die fiets. Plaatjes kijken ben ik altijd al beter in geweest dan begrijpend lezen. Was op de kleuterschool al zo
Om voor de verandering ook nog wat zinnigs toe te voegen, die schommelende pluimen (zowel ECMWF als GFS als de rest) zijn natuurlijk niet goed voor de bloeddruk, en het houdt je van je werk omdat ze elke zoveel uur weer vernieuwen en telkens weer wat anders zeggen, maar volgens mij is het het belangrijkste om naar de tendens te kijken, zeker als je verder dan een week vooruit wil kijken. En de tendens is sinds een week dat temperaturen van 10 graden uit zijn en vorst weer in de mode raakt. Of dat alleen nachtvorst is of nog wat meer, dat zal de tijd uit moeten wijzen, maar het begin is er.
Overigens, wat een jaar geleden vaak roet in het eten gooide was een zeer diepe depressie boven New Foundland (West Canada), die er voor zorgde dat hogedrukopbouw ten westen van Scandinavië al in de kiem werd gesmoord. Heb het nu ook al een paar keer voorbij zien komen, maar hoop toch dat we dat niet nog een keer hoeven mee te maken.
Vanaf volgende week vrijdaf zo rond het vriespunt volgens deze run | Gewijzigd: 12 januari 2012, 20:25 uur, door onno333
@ Roel van den Bekerom op Twitter.
Dan moet Roel snel nog eens de kaarten opnieuw bekijken!
Ik zie geen sneeuw tot vrijdag!
Maar sowieso, op die termijn al over aantal cm praten? Laten we het eerst eens of kansen hebben
Maarja, wie ben ik.
We zijn gewoon allemaal enthousiast
Vertel, Vertel
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Een flink "pak" natte sneeuw hier Maar heerlijk dat er al uberhaupt sneeuw in staat, nu de 2m temp nog iets lager en dan zitten we helemaal goed
En dat net voor 't kouder gaat worden, erg toevallig!
Laat nu net die 2m temp weinig invloed hebben, dit hebben we hier al zo veel aangekaart