Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Daar ga ik met mijn betrouwbaarheidsbalk. Pfff, zelfs de eerste 5 dagen is het niet te vertrouwen.
Op de vorige pagina had ik hier al een vraag over,ik snap dit ook niet.
De pluim van 10 uur was gem. kouder dan de 06Z run.
Dus dacht dat de die run een warme uitbijter was?
Op zich vind ik jou balk wel betrouwbaar
De Rus. Zoals de naam doet vermoeden, is dit een hogedrukgebied dat positie boven Rusland heeft ingenomen. In het winterhalfjaar is de luchtdruk daar heel vaak hoog, al ligt het zwaartepunt van hoge druk meestal boven Siberië. Lucht die met oostelijke winden aan de zuidflank van zo’n ‘Rus’ naar onze streken wordt gevoerd, heeft echter dikwijls een behoorlijk zuidelijke oorsprong en is daarom niet echt koud. ‘De Rus’ wordt daarom vaker verguisd dan bejubeld, hij blokkeert maar al te vaak de uitstoom van écht koude lucht vanuit het Hoge Noorden naar het zuiden. Zeker als ‘de Rus’ een sterke uitloper krijgt naar Scandinavië, kan het resultaat op de weerkaarten daarom soms veel winterser ogen dan de werkelijkheid uitpakt (zie ook ‘Seppiehoog’, hieronder)
bron
Zoals je kunt lezen, zal dat hoog ons weinig geluk brengen
bron
Zoals je kunt lezen, zal dat hoog ons weinig geluk brengen
We moeten gewoon even rustig afwachten
http://www.nu.nl/binnenland/2712495/kans-e...-weekeinde.html
Hahaha is inderdaad leuk bericht. het gaat spannend worden
Helaas zal het met de grond temp van +4 maar heel even blijven liggen.
Nou vorst, doe je best!
Het is nu alleen wel zo dat t nu alweer een paar keer achter elkaar mindere runs zijn wat t een soort van zorgelijk maakt.
Wel zonde dat dat stomme lagedrukgebied roet in t eten gooit (volgens de GFS 12), echt een geweldig hogedrukgebied ten noordoosten van ons..
EC staat nu wel oké.. maar nu is het natuurlijk vrezen voor de run die straks binnenkomt.. hopelijk houd de EC redelijk stand..
Zie pluim 14.00 uur pagina terug
edit; aldus 2 pagina's.....
| Gewijzigd: 12 januari 2012, 18:04 uur, door albalinda