Hier is hij dan de uitslag van de fotowedstrijd van week..... Allereerst willen we jullie wederom bedanken voor de mooie inzendingen. Iedere week maken jullie het ons moeilijk om de nummers 1, 2 en 3 aan te wijzen. Achter de schermen wordt hierover soms flink gediscussieerd
Enja we hebben weer fantastische prijzen voor in de hantekening !!! Voor diegene die eerder ook een prijs hebben gewonnen en ook de nieuwe prijzen in hun handtekening willen hebben, kunnen een pb sturen naar Debbieke of Bronk.
Nummer 1 is geworden .... Resident Evil !!!
Nummer 2: TornadoCowboy !!
Nummer 3: westkapellegeek !
Op naar de volgende ronde maar weer
Er waren echt weer prachplaten door iedereen ingeleverd
groetjes lynette
Dit gaat overigens niet zo zeer over de uitslag van deze week, maar meer in het algemeen. Wat mij opvalt is dat vaak foto's winnen die mooie kleuren hebben, en meer niet. Ik zal geen namen noemen, maar ik zie regelmatig dat iemand een mooie zonsondergang gefotografeerd heeft, maar dat op een manier gedaan heeft die iedereen had kunnen doen, namelijk een camera naar de zon richten en knippen maar. Daar komt bij dat de technische kwaliteit regelmatig erg slecht is (veel ruis, onscherp, maar dit is vaak meer te wijten aan de camera dan aan de fotograaf). En dat terwijl soms mensen die een iets minder interessant fenomeen ijzersterk vast weten te leggen (goeie compositie, goeie kwaliteit) hiermee niet eens in de top 3 belanden. Het lijkt daarom voor mij vaak meer op een "wie heeft het mooiste weersverschijnsel gezien"-wedstrijd dan op een fotowedstrijd.
Mijn tip voor de jury dus: let meer op compositie (de welbekende 1/3-2/3 regel) en op technische kwaliteit (is de foto scherp, is er veel ruis te zien?) en iets minder op of de kleuren van het scherm af knallen.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik denk niet dat mensen in de jury vakfotografen zijn, en dat hoeft dus ook niet. Het is gewoon een leuk item cq topic op dit forum en de foto's worden waarschijnlijk gejureerd op het 'ah' en 'wow' gevoel, en wellicht terecht. Ik vind niet dat de jury zich helemaal hoeft te buigen over allerlei technische fotowetenswaardigheden, als je dat wil kan je denk ik beter je foto insturen op een foto-site.
Hier gewoon een leuk topic waar je je weerfoto's kan insturen en waar een ieder aan mee kan doen, laagdrempelig dus... my 2 cts.
---
Edit: 50 cts aangepast in 2 cts, lol!
| Gewijzigd: 11 januari 2012, 16:38 uur, door Tyshane
Bij het bepalen van de top 3 wordt er iedere week door de crewleden afzonderlijk een eigen top drie samengesteld. Vanuit daar wordt weer verder gekeken, wie de meeste stemmen heeft gekregen enz enz enz. Ik kan jullie verklappen, dat we het bijna nooit gelijk helemaal eens zijn met elkaar. Maar wel wil ik meegeven, dat er door niemand wordt gekeken, naar de weken voorafgaande aan de lopende wedstrijd. We kijken echt per week. En waarom deze uitslag zo is zoals die is, nou omdat hij zo is
Ik zou zeggen, til er allemaal niet te zwaar aan. En ben je het er niet mee eens. Tja daar kunnen we weinig aan doen. Het is niet verplicht om een foto in te sturen. Doe je wel mee, weet dan heel goed, dat er geen richtlijnen zijn waar de jury naar kijkt. Het is puur persoonlijke smaak van een aantal mensen. Niets meer en niets minder.
Dit laten we ook zo.
mag ik vragen waarom
sorry maar vind dit nogal oneerlijk | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:20 uur, door Jens
sorry maar vind dit nogal oneerlijk
Ik begrijp niet, dat er zo ongelooflijk moeilijk wordt gedaan over een wedstrijd, die -zoals Tyshane al aangaf- laagdrempelig is, gewoon voor de lol is en waar behalve de "eer" van het plaatsen en het eventuele winnen niets mee gemoeid is.
De jury bestaat alleen uit crewleden. Eerlijk of niet. Het is zo en blijft zo. Als je er niet mee eens bent, doe je gewoon niet mee. Klaar.
Ik wil jullie meedelen dat alle stemmen door ons in een archiefje staan, dus alles kan gecontroleerd en nageteld worden
Ook vind ik het jammer dat bepaalde leden niet snappen dat dit voor de fun is... en dat er dan bepaalde leden zijn die dan af en toe het toch nog eens moeten laten merken dat ze niet akkoord gaan met deze wedstrijd omdat het niet in hun straatje past... beetje jammer maar weer
Onweersdagen: 0
Zo dat was mijn zeggie ff het zit me de heledag al dwars. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 21:35 uur, door Bronk