Ik ben klaar voor de winterse periode, hoe kort (of lekker te lang ) deze ook mag zijn
Kaarten zien er goed uit, alleen blijft het van dag tot dag spannend maar...... "Het is pas winter als het huis meer brandstof vergt dan de auto "
Sneeuw is altijd een spelbreker voor de aangroei van het ijs! Eerst een dikke week goede vorst zonder sneeuw, een dikke ijslaag creëren en dan mag er wel een sneeuwbuitje komen! Doen we dan ook een koek en zopie op de Bonke! Dromen mag, we blijven het op de voet volgen hier in Leeuwarden
die kaarten staan er nog niet is nog steeds de 6h run
Deze run veegt de koude van de baan.. niet vreemd, want je zal zien straks staat de koude er weer op en EC zal dan wel weer volgen.. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:48 uur, door Callie-P
Deze run veegt de koude van de baan.. niet vreemd want je zal zien straks staat hij er weer op en EC zal dan wel weer volgen..
en toch staat er nu toch een mooi hogedrukgebied op de 25
GFS heeft in de pluim geen oper
Edit: wel een control | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:50 uur, door weerfreak
Deze run veegt de koude van de baan.. niet vreemd, want je zal zien straks staat de koude er weer op en EC zal dan wel weer volgen..
Jep hier is het 12h , maar is toch lange termijn. Wel mooi kaartje. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:52 uur, door Nopie
tis alleen jammer van de 300hPa.. en ik zou maar eens naar de 26ste kijken.. weg hoog..kern zit nu ruim boven Rusland..
Nee deze run is niet wat we willen..
Positieve is dat dit echt nog 100 keer (koud/warm/koud/warm) gaat gebeuren.. er is simpelweg teveel onzekerheid. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:56 uur, door Callie-P
juist niet!
eerst maar een pak sneeuw,koelt het water af en als het stopt vriest het harder door de sneeuw en dus meer ijs;)
maar we blijven het volgen in leeuwarden idd:D
Die kou gaat gewoon komen.
Call me stupid maar ik hou me voorlopig vast een @bigjoebastardi en hij gaat voor Kou met een grote K
Citaat van nielslwder, woensdag 11 januari 2012, 17:54 uur juist niet!
eerst maar een pak sneeuw,koelt het water af en als het stopt vriest het harder door de sneeuw en dus meer ijs;)
maar we blijven het volgen in leeuwarden idd:D
Klopt, maar het slechtste wat er kan gebeuren is 1 á 2 nachten vorst met vervolgens sneeuw. Eigenlijk moet er eerst een pak sneeuw vallen en dan pas vriezen, helaas is dat nog niet terug te vinden in de charts. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:58 uur, door Bornin7ty2
Nee deze run is niet wat we willen..
Positieve is dat dit echt nog 100 keer (koud/warm/koud/warm) gaat gebeuren.. er is simpelweg teveel onzekerheid.
het is er toch nog hoor;en op het einde lijkt er een depressie de golf van biskaje in te duiken ,dat kan sneeuw worden maar is nog erg onzeker
Wat is er mis met de 300hPa? Bovendien staat er op de paar laatste kaartjes weer een mooi hoog in het noord-oosten hoor, dus weg hoog? Natuurlijk nog wel te ver weg.
Edit: wel een control
Pluim heeft wel een opper! Je moet alleen de juiste pluim nemen, hier opt forum vind je alleen 850hpa pluim met opper maar niet die van 2m ookal is die al een paar keer gepost hier!
300Hpa moet zakken richting zuid of dusdanig meanderen dat ze voor een blokade zorgt zodat hoog vanuit het oosten richting ons kan komen. en dat zie je mooi op de 27ste 12z.. daar zit hij op de juiste plek..laag dondert omlaag richting zuid.. Hoog kan weer een beetje onze kant opkomen..daarvoor zit hij met een enorme rug over NL heen.
maar goed dit is de laatste kaart in de run dus weinig waarde. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 18:06 uur, door Callie-P
maar goed dit is de laatste kaart in de run dus weinig waarde.
Okee, duidelijk! Dacht dat je bedoelde dat bij de laatste paar kaarten de 300Hpa niet goed was, dacht dus ook al te zien dat hij juist wél goed was daar. Inderdaad zal deze laatste kaart de volgende run weer volledig anders zijn, dus totaal geen waarde.