Helemaal niet gewaagd, staat gewoon in de gegevens, dus wie ben ik dan om het niet te melden??? En ik heb het over berekeningen! | Gewijzigd: 11 januari 2012, 16:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
EDIT, de meeuwen zijn ook onrustig vliegen heel laag en in rondjes.
Betekend dat wat !!!
ja, dat ze hun tom-tom vergeten zijn. Hier ook heel vaak. Domme meeuwen..
Nou, nou, dat kan nog wat worden dan. Mijn enkel doet pijn...
Maar hou het op lichte vorst anders deed ie nog wel veel zeerder...
Ik ben klaar voor de winterse periode, hoe kort (of lekker te lang ) deze ook mag zijn
Kaarten zien er goed uit, alleen blijft het van dag tot dag spannend maar...... "Het is pas winter als het huis meer brandstof vergt dan de auto "
Net zo gewaagd als jouw verwachting. Dat het misplaatst zou zijn vind ik een misplaatste opmerking. Het is nergens voor nodig om met zulke termen te smijten.
Overigens (als de Euro-kaarten en pluimen zo blijven) zie ik van de 20e op de 21e geen dooifront maar een vorstfront. Of het sneeuw of regen wordt hangt van meer factoren af maar kans is zeker aanwezig.
Precies, zal je voor de duidelijkheid even quoten:
Er zijn al wat berekeningen die voor matige sneeuw gaan op de 20ste, tot 9cm #sneeuw regio Schiphol
Overigens (als de Euro-kaarten en pluimen zo blijven) zie ik van de 20e op de 21e geen dooifront maar een vorstfront. Of het sneeuw of regen wordt hangt van meer factoren af maar kans is zeker aanwezig.
Maar dat zeg ik toch ook, met het front? Nou op de manier hoe de persoon die het twitter bericht het meldde kwam het er als zekerheid uit. Was verder niet de bedoeling om het de grond in te boren o.i.d. maar een beetje verre termijn om zo in detail te treden met 'matige' sneeuwval. Dat was het enige wat ik wilde zeggen, ik ben namelijk geen ster met twitter zegmaar | Gewijzigd: 11 januari 2012, 16:54 uur, door Ricootje
Een paar weken vorst zou niet verkeerd zijn, ook niet voor de natuur. Maar aan de andere kant, met nog pakweg 6 weken te gaan tot aan de meteorologische lente zit ik er niet meer op te wachten. Althans, niet op nachten met -18 of zoiets, alsjeblieft zeg, doe me een lol! Dan liever een week of 2-3 een milde vorstperiode (+2 overdag, -2/-3 's nachts) met mooie zonnige dagen en een strak blauwe lucht. Maar goed, we hebben het niet voor het zeggen he?
Is op de 138 uur nu een rug.. en hij is ietsje pietsje warmer tot nu toe. ( er komt 1 graad bij in de plus) ( stralingsvorst)
GFS is nu een mooi voorbeeld waarom er weinig tot niets te zeggen is van het weer de komende tijd.
de 300 hPa zakt richting het noorden waardoor we weer onder invloed komen van warmere lucht uit het zuiden. Met je raadt het al een WC... wedden dat deze hele run warm wordt en de 0:00 vanavond weer koud. ( 18h laten we maar even buiten beschouwing aangezien dat de run is die het meeste stuitert)
edit 17:44 kou is eruit.. benieuwd wat EC gaat voorschotelen. GFS gaat het em niet worden in ieder geval. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:44 uur, door Callie-P
Ik zat te denken;
Heeft het wel met wispelturigheid te maken als je de pluim in je achtehoofd neemt (met op het moment veel spreiding) en dan bedenkt dat zo'n run 'slechts' 1 lijntje is? De kans dat hij de ene keer warm is en de andere keer weer koud is dan gewoon 50%?