En nu nog een kaartje van bijv. 14 UTC.... Die zie ik liever als die van de ochtenden dit i.v.m. evt. stralingsvorst e.d.
Citaat van Ace, woensdag 11 januari 2012, 12:20 uur Ik verheug me er nu al op, volgende week deze eerste winterbeelden ?
Zeker een mooie foto, dit soort winterse toestanden heb ik wel gemist hoor, nog geen sneeuw of wat gehad, ja 1 vlokje natte sneeuw. Zo'n mooi hagelwit tapijtje mag wel eens komen, magisch als je dan wakker wordt en naar buiten kijkt...
| Gewijzigd: 11 januari 2012, 12:33 uur, door Tyshane
Zeker een mooie foto, dit soort winterse toestanden heb ik wel gemist hoor, nog geen sneeuw of wat gehad, ja 1 vlokje natte sneeuw. Zo'n mooi hagelwit tapijtje mag wel eens komen, magisch als je dan wakker wordt en naar buiten kijkt...
Al helemaal als je al sinds je peutertijd verslaafd bent aan sneeuw zoals ik
En niet tegen warmte kan
Mijn tijd gaat komen
27e, ach over 16 dagen, hoezo 'verboden gebied' ? | Gewijzigd: 11 januari 2012, 12:50 uur, door Ben47
ach ja.... klinkt zo mooi "verboten gebiet". Maar de 06run is wel lekker winters
Edit: Ff klikken voor bewegend beeld | Gewijzigd: 11 januari 2012, 12:54 uur, door arjanbruggink
Typisch wat voor hun, dadelijk hebben ze het grootste woord. Het weerbericht zal dan vanavond ook zijn... "Kans op... Vermoedelijk.... Mogelijk.... Heel misschien enz enz" | Gewijzigd: 11 januari 2012, 13:12 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Euforisch is een mooi woord, daarom zitten wij hier en zij daar
de eerste winterse kaarten die een beetje standvastig terugkeren en ik heb "de 11 stedentocht" alweer voorbij zien komen.
Als we die "koorts" nu eens even temperen en eens even afwachten of het straks daadwerkelijk 5 ijsdagen op rij hebben gehad.
We lopen hier nu al sinds oktober uit te kijken naar "de winter" en die is keer op keer uitgesteld. Iedere dag een hoop frustratie en misopvattingen over en weer met een hoop sneeuwschuivertjes van Marga tot gevolg. Nu is er eindelijk sprake van een op handen zijnde koude periode... laten we reeel blijven en nog even wachten met het noemen van een schaatstocht die eens in de 20 jaar verreden wordt. (laatste was '97 dus hebben we nog 5 jaar te gaan)
Voor de rest...
wel mooie kaartjes en een aflopende pluim (gemiddelde)
Deze daling van temperatuur wordt veroorzaakt door twee factoren. In de eerste plaats stroomt vrijdag met een stevige noordwester duidelijk koudere, polaire lucht binnen en vervolgens komt deze luchtsoort tot stilstand onder invloed van een hogedrukgebied dat zich vanuit het westen over onze omgeving uitbreidt. Die combinatie van factoren levert enkele nachten met zogenaamde stralingskou op: door de heldere condities kan de aarde in de nacht optimaal een deel van haar warmte afstoten. Voor een heuse vorstperiode is (veel) meer nodig. Dan moet er ook sprake zijn van ‘transportkou’.Dit scenario tekent zich bepaald nog niet af.
.....
Voor de rest...
wel mooie kaartjes en een aflopende pluim (gemiddelde)
Idd, mee eens... want als deze period nu weer niet doorgaat krijgen we hier te lezen: " maar jullie zeiden dat... "
Eerst zien, dan afwachten...
Pas hier een beetje boven zee:
[attachment=79150:BeNeLux_...6_ww_324.png]
Ik dacht dat er meer neerslag in stond vanmorgen, heb toen deze kaarten niet bekeken, maar zag het hier ergens langskomen... Er komt toch wel sneeuw hè? Zo eens op de andere kaarten kijken dan maar.
waar haa lje die kaarten vandaan?