Precies. Eerst maar eens genieten van de vorst komend weekend. Dan zien we wel weer verder
Ook mooi laagje wat onder het hoog duikt, en dat bied, als het hoog verder noordelijk trekt weer sneeuwkansen met zich mee.
| Gewijzigd: 10 januari 2012, 19:44 uur, door weerfreak
Juist! In het weekend en maandag weten we tenminste weer wat het woord kou betekent!
die "kou" is in scandinavie (-30 ) en met een no wind is er binnen een week genoeg kou voorradig dus zit daar maar niet over in;)
Een ding is wel al duidelijk.
De nieuwe oper van ECMWF gaat "wat" kouder worden.
Hogedruk lijkt wat standvastiger, maar de setting is o zo fragiel
Spannend, dat is het zeker!
Ik zeg "met de huidige modellen, het kan na maandag nog alle kanten op!
ECMWF is ietje kouder dan GFS in het weekend.
Bijzonder is dan wel weer dat er toch weer wat records sneuvelen met tot nu toe extreem zachte winter als deze.
Hmm, ik weet zeker dat er in dezelfde run van dezelfde instantie ook kaarten geproduceerd zijn die de kou langer aangeven. Misschien zelfs 1/4 van het aantal kaarten. Helaas kunnen we die kaarten niet zien. Gezien de onzekerheid zegt niets dat die kaarten kansloos zijn.
Weet je ook welke records er gesneuveld zijn? (mag ook per PB hoor!) | Gewijzigd: 10 januari 2012, 19:52 uur, door Ben47
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Sneeuw en kou is eventjes leuk, maar elke dag op de fiets met die kou: word ik niet heel blij van.
Zoals ik begrepen heb: vanaf dit weekend tm dinsdag zeker even ' iets' kouder, en daarna erg onzeker. Van mij mogen we daarna de lente in gaan
Sneeuw en kou is eventjes leuk, maar elke dag op de fiets met die kou: word ik niet heel blij van.
Zoals ik begrepen heb: vanaf dit weekend tm dinsdag zeker even ' iets' kouder, en daarna erg onzeker. Van mij mogen we daarna de lente in gaan
gaat alleen niet gebeuren
Ik hoop ook nog even geen lente. Nu hebben we een WC. Straks in de zomer hebben we constant een noordelijke stroming.