Ben ik blij dat ik geen jeuk achter de oren heb Prima volgens de 2011 traditie. Geen boeiende lente, geen boeiende zomer, geen herfst zoals het hoort en absoluut geen winter zoals het hoort. En in tussen tikken de goede korte, donkere dagen in tempo weg. In februari krijg je alweer last van instraling dus is de sneeuw zo weg. Nou ik vind het prima zo, me tuin komt alweer in bloei. Alles zit vol met knoppen en me rododendron krijgt neiging om zich te openen.
zoals ik zelf ook al schreef voordat Jan Visser dit schreef, heeft deze winter heeft veel weg van de winter 2006/2007.
Zelfs die ene kleine periode van sneeuw ( in 2007 8 februari geloof ik) komt bijna overeen met de verwachting voor dit weekend.. Overigens is vergelijken juist erg leuk want stel nou eens dat er verbanden zouden zijn met bijvoorbeeld een zacht jaar ervoor = zachte winter erna.. net als het kijken naar watertemps op zee enz enz ze horen allemaal bij het stukje analyse wat iedereen probeert te doen.
Maar goed vandaag heeft iedereen gelijk.. de spreidingen zijn zo divers dat het echt alle kanten op kan.. we moeten gewoon afwachten totdat de kaarten binnen de KT vallen.. LT is nu echt niet meer dan een signaal, waaruit je een trend zou kunnen halen, maar meer ook niet.
Al ben ik het wel met Jan visser eens ..
Alle modellen liggen eigenlijk op een lijn qua WC. Hoewel ik gister veel hoop had is dit nu toch weer behoorlijk aan het zakken. Ik wil geen ''pret verzieken'' maar het is niet anders. Maar lekker genieten van het mogelijke winterlandschap wat ons wellicht het weekend te wachten staat. Onze hoop voor echte winter worden de leden en 2e helf januari en februari . Van februari verwacht ik nog het een en ander. Daar zijn veel aanwijzingen voor.
En als dat het niet wordt? Ach ja dan gaan we toch lekker de lente in?
Ik denk dat er nog een hoop gaat veranderen in de kaarten (positief).
Ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten, maargoed dit is volledig gevoel
ik heb eigenlijk een dubbel gevoel langs de ene kant denk ik dat het nog koud gaat worden omdat het zo zacht is geweest maar langs de andere kant lijkt deze winter veel op de winter 2006-2007 en zou het zacht kunnen blijven
Maar gelukkig heeft het weer geen geheugen dus kan het nog alle kanten op. De weermodellen houden ons in ieder geval goed voor de gek zo blijkt maar weer.
De WC zal komende tijd in ieder geval niet met die kracht terug keren dat we wederom
zulke temperaturen krijgen. Max zal volgende week (als warmste rond 5 a 6 uitkomen)
Deze temperatuur moet in ieder geval al koud genoeg kunnen zijn voor winterse buien.
http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html (zie grafiek)
ENNNN
volgens meteo consult wint volgens de laatste model runs de kou weer terrein en blijft de kans bestaan op een (bescheiden) vorstperiode.. echter blijft het afwachten!
Zie hiervoor deze link:
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer...rstperiode.html
Bijna helemaal mee eens, maar die lente... die was toch juist fantastisch in 2011!
Ik ook, heb er ook een goed gevoel over, al zijn de laatste runs wat minder hoopgevend, geef ik het nog niet op, zou me niets verbazen als de nieuwe run namelijk weer flink koud en of sneeuwrijk is. Hoe dan ook; spannend is het weer wel!
| Gewijzigd: 10 januari 2012, 18:07 uur, door Tyshane
Noem het pessimistisch ik noem het realistisch en iedereen mag mij er op afrekenen, is trouwens niet de eerste keer deze winter dat ik soort gelijk verhaal hou. nou dat.....
De WC zal komende tijd in ieder geval niet met die kracht terug keren dat we wederom
zulke temperaturen krijgen. Max zal volgende week (als warmste rond 5 a 6 uitkomen)
Deze temperatuur moet in ieder geval al koud genoeg kunnen zijn voor winterse buien.
http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html (zie grafiek)
ENNNN
volgens meteo consult wint volgens de laatste model runs de kou weer terrein en blijft de kans bestaan op een (bescheiden) vorstperiode.. echter blijft het afwachten!
Zie hiervoor deze link:
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer...rstperiode.html
Het moet wel koud genoeg zijn boven anders geen winterse buien.
Het artikel van Meteo Consult is gebaseerd op oudere kaarten, de nieuwe GFS bijvoorbeeld laat van de winter niet over.
Het is een kwestie van afwachten, maar het ziet er niet zo rooskleurig uit voor winterweer. Ik hoop dat GFS een zeer warme uitbijter is en dat EC straks toch met iets moois komt. Ik betwijfel dat echter ten zeerste.
Noem het pessimistisch ik noem het realistisch en iedereen mag mij er op afrekenen, is trouwens niet de eerste keer deze winter dat ik soort gelijk verhaal hou. nou dat.....
Jij lijkt wel heel zeker van je zaak, als je nog iets zou zeggen met 'kansen' of 'mogelijkheden' 'misschien' of 'wellicht', nee jij weet het zeker. 'Het kan niet en het komt niet.' Nu maar hopen dat jouw glazen bol van een slecht merk is.
Idd je bent gewoon realistisch en hierin kan ikzelf alleen maar in mee gaan. Wellicht straks in Februari nog wat sneeuwkansjes maar een echt stabiele periode gaat er niet meer komen helaas. Ik zit trouwens met mijn voorspelling van zachte winter erg goed overigens. ... Helaas wel.
Tot nu toe heb ik hier in Den Bosch nog geen enkele sneeuwdekdagje gehad, wat volgens mij wel EXTREEM bijzonder is. Nog altijd wacht ik op het eerste witte laagje.
Lol, en wat had je gezegd als er nu wel een run was met vorst en alles er op en eraan zoals gisteren? Het slaat nergens op om te zeggen dat het eind-januari en februari niet meer kan vriezen. Dat is al vaak genoeg gebeurt. Er is veel onzekerheid en dat weet jij ook. Hoewel de hoofdberekeningen van de modellen en het merendeel van de leden voor zachter weer is er ook kans dat de koudere leden het juist krijgen. En die computers kunnen al helemaal niet in februari kijken, zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf. Dat je realistisch blijft is goed. Je moet jezelf niet voor de gek gaan houden en naar het koudste lid gaan kijken, maar dit gaat ook iets te ver...
Waar wil jij de koude lucht vandaan halen aangezien deze niet voorradig is tot diep in europa?
In Sint Petersburg is de gem. max. temperatuur in Januari -3°C. Als het 1 dag iets boven het vriespunt komt is dat toch niet abnormaal? | Gewijzigd: 10 januari 2012, 18:19 uur, door samverhoeven