Staan interessante dingen op de kaarten die niets met regen te maken hebben Ook geen 8 graden, maar goed, dat is lange termijn en gezien de ENS weer veel spreiding dus niets te zeggen!
| Gewijzigd: 10 januari 2012, 16:03 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Logisch gezien zal hij kouder uitpakken dan vanochtend, ope was toen de warmste. Spannend! Gezien de ontwikkeling van de stroming, ook op hoogte, denk ik dat de modellen steeds winterser gaan worden. Het algemene stromingspatroon gaat veranderen en daar weten de computers die de berekeningen maken voor de weersverwachting niet echt raad mee. Heel simpel gezegd, de dienstregeling wordt naar later gezet, maar hoeveel later ( kouder voor het weer) is moeilijk te zeggen, want de details kennen we nog niet. Hopelijk heb ik het zo goed gezegd....
:) | Gewijzigd: 10 januari 2012, 16:55 uur, door stratocumulus
De met afstand zachtste winter van de afgelopen 110 jaar was die van 2006-2007. Het wintergemiddelde bedroeg in De Bilt 6,5º tegen 6,0º in de ‘stormwinter’ van 1990: de vorige warmtekampioen. Het langjarig gemiddelde bedraagt 3,4º. De voorjaarswinter van 5 jaar geleden grossierde dermate vaak in zeer zacht weer (op 42 van de 90 dagen werd het tenminste 10º) dat een totaal van 15 vorstdagen geen afbreuk pleegden aan het maartse karakter. In januari 2007 registreerde het KNMI in De Bilt 5 vorstdagen op rij (22 t/m 27 januari). Op de 23ste werd -5,3º gemeten, de voormalige vliegbasis Twenthe bracht het zelfs tot -9,3º.
In deze tijd zouden de volstrekt ontspoorde media (dat krijg je ervan wanneer je ‘mislukte’ redacteuren tot weerman bombardeert!) bij zulke temperaturen reeds een op handen zijnde koudegolf hebben geroeptoeterd!
De afkoeling van begin volgende week lijkt, net als in de winter van 2007, een tijdelijk karakter te hebben. Midden volgende week komt de westcirculatie weer op dreef. Matheijs Pleijter uit het Gelderse Nijbroek omschreef het vanochtend zeer treffend: “De kaarten voor de tweede helft van de winter worden geschut. Dit is het momentum voor de winter om nog tot een serieuze kouder periode te komen. Het lijkt er echter op dat komende maandag de westcirculatie slechts voor een kleine beurt naar de garage gaat en vervolgens met verse olie de rest van de winter gaat afleggen. En ondertussen raakt de tuin steeds meer in lentestemmingâ€Â.
janvissersweer.nl | Gewijzigd: 10 januari 2012, 17:00 uur, door Maarten Dings
*blablabla*
janvissersweer.nl
ben ik niet eens met @jan visser, want de kaarten schommelen zo heen en weer dat het te onzeker is om te verwoorden of de WC later volgende week de rest van de winter zal gaan afleggen
wie weet wint de koude sector het wel
Verhaal
janvissersweer.nl
Hoe kan hij nu al weten dat de WC de rest van de winter gaat volhouden .......
En misschien veranderen de kaarten voor volgende week nog
EDIT: Ah mooi, op de nieuwe kaart is hij veel minder sterk! Zal dan wel weer een wat winterse run worden denk ik.
EDIT: Lage druk werkt de opbouw dus wel tegen. | Gewijzigd: 10 januari 2012, 17:21 uur, door KJW
EDIT: Ah mooi, op de nieuwe kaart is hij veel minder sterk! Zal dan wel weer een wat winterse run worden denk ik.
EDIT: Lage druk werkt de opbouw dus wel tegen.
Alle mooie plaatjes en runs worden al voor de 2e keer de kop ingedrukt.
Het slaat namelijk nergens op en je wordt er al helemaal niets wijzer van. Overigens staat in de topic-titel winterDISCUSSIE.
Ook zijn winters uit het verleden 'feiten' geworden.
(Dit bericht werd mede mogelijk gemaakt door een zeer lichte frustratie )
| Gewijzigd: 10 januari 2012, 17:35 uur, door Sanwa