ja dat klopt ook wel maar ik heb het gevoel dat er geen winter gaat komen.. het is dit jaar altijd het zelfde zooitje als er wat moois op de de pluimen/kaarten staat dan is het na 1a2 dagen er al af.
afwachten en logisch nadenken zeg ik maar elke dag vanaf heden komt de lente dichterbij en de winter verder af.
dus verwacht geen herhaling van vorigjaar met vrachten sneeuw daarvoor is de tijd al te ver gevordert.
Enige wat je kunt verwachten zijn kwakkel Temperaturen en losse sneeuwbuien die paar dagen blijven liggen.
en erna weer wegsmelten, of natte sneeuw.
Ik weet dat de kans gewoon aanwezig is dat het nu meer kwakkel weer gaat worden dan nog Winter.
Over dikke 1,5 maand is het lente bijna
Wat zijn die mussen toch flexibele beestjes. De ene keer vallen ze van de hitte van het dak, de andere keer lijken ze veel mensen 'blij' te maken terwijl ze dood zijn, terwijl andere mensen juist weer blij zijn als de mussen dood zouden vriezen.
Best interessant een verwachting uit te spreken op basis van 'omdat de tijd al te ver is gevorderd' en het over 'dikke maand lente is bijna'.
Voortaan zeg ik in november dat we geen winter meer krijgen omdat het over bijna 3 maanden lente is. | Gewijzigd: 10 januari 2012, 12:32 uur, door Ben47
afwachten en logisch nadenken zeg ik maar elke dag vanaf heden komt de lente dichterbij en de winter verder af.
dus verwacht geen herhaling van vorigjaar met vrachten sneeuw daarvoor is de tijd al te ver gevordert.
Enige wat je kunt verwachten zijn kwakkel Temperaturen en losse sneeuwbuien die paar dagen blijven liggen.
Ik weet dat de kans gewoon aanwezig is dat het nu meer kwakkel weer gaat worden dan nog Winter.
En met wat onderbouw je dit???
Ik bedoel , lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ik denk dat de zonkracht nu in feb in 2012 sterker zal zijn dan in de jaren 80 ? Feb
Is dat nategaan of niet.
Mischien zit ik ernaast
Het kan best koud zijn zelfs in maart.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 10 januari 2012, 12:44 uur, door Ben47
Geldig van donderdag 12 januari tot dinsdag 24 januari
Synoptische ontwikkeling
Op 500 hPa zien we deze week een hoogterug ontwikkelen boven de Atlantische Oceaan. Hierdoor blokkeert de zonale stroming, die het weer de afgelopen tijd bij ons bepaalde, tijdelijk. West van deze rug zakt een trog uit die richting Spanje trekt. Na dinsdag (17 jan.) zien we dat de zonale stroming zich hersteld. Aan de grond vertaalt deze ontwikkeling zich als volgt: Donderdag passeert het polaire front behorende bij een laag boven Scandinavië. Tussen dit laag en een rug van hogedruk zuid van IJsland wordt dan met een krachtige noordwestelijke stroming polaire lucht aangevoerd. Vrijdag en in het weekeinde verplaatst deze rug zich langzaam naar Midden-Europa en maakt begin volgende week een verbinding met het Azoren hoog. Hierdoor staat er bij ons weinig wind en kunnen de nacht temperaturen zakken naar waarden rond nul. In de loop van volgende week herstelt zich de westelijk stroming en wordt het weer opnieuw wisselvallig met hogere temperaturen.
Modelbeoordeling en onzekerheden
In de meerdaagse periode, d.w.z. tot en met begin volgende week, bestaat er een redelijke consistentie tussen de leden. De meeste leden laten richting zondag enkele koude (stralings) nacht zien. In de EPS periode zien we wel enkele koude leden, maar geen uitgesproken inval van winterweer. De verwachting in deze periode is wel onzeker. We zien in de clusterskaartjes dat de vijf mogelijk clusters, die onderling sterk verschillen, ongeveer even grote kansen hebben.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Donderdag af en toe regen. Daarna overwegend bewolkt en droog. Geleidelijk lichte daling van de temperatuur.
Samenvatting EPS-periode:
Er is een grote spreiding in mogelijke weersontwikkelingen. Dit maakt de verwachting onzeker.
Bron: knmi
Paraaf meteoroloog: tolvd
Uitgifte: 10/01/2012 03.46 uur LT
Als dit uitkomt dan staat ons nog wat te wachten
elf steden tocht is aan staande vrg ijzel
laten we dit met elkaar hopen
zijn er ook wel aantoe om een keer sneeuwpret te hebben.
herfstweer genoeg gehad nu winteren??
*Edit Debbieke: plaatjes uit quote verwijderd!* | Gewijzigd: 10 januari 2012, 13:20 uur, door Debbieke
Vanaf volgende week zie ik toch meer kans op lagere temperaturen. en een houdende kou..
Hallo IJzel,
Wellicht is het beter om de weersvoorspelling van Leeuwarden ipv Spa (Belgie) te tonen en dan nog eens te bekijken of de rayonhoofden zenuwachtig moeten gaan worden of niet....
http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_...leeuwarden.html
Met vriendelijke groet,
Frank
nee het komt omdat er in scandinavie nu meer kou is en dus ook kouder is en dieren reageren op dingen wat nu gebeurd en niet van iets wat nog moet komen;)
Dus het lijkt me logisch dat dit dan ook véél meer waarschijnlijk is dan dat het alsnog (omdat wij het zo graag willen) winter wordt. Helaas kijken de kaarten niet naar 'wat wij graag willen', dus laten we ons gewoon bij de feiten houden.
http://www.weersvoorspelling.nl/site/weer_...leeuwarden.html
Met vriendelijke groet,
Frank
voor 25/1 min / max -5 / -8, dan zou ik als rayonhoofd toch jeuk krijgen
Heb het nu wel gehad met dat weer hier. Vanochtend lekker gemaakt met winterse vooruitzichten, die nu al zowat van de kaarten zijn verdwenen.
1,5 maand geleden was het bijna winte;)
Vreselijk irritant om telkens weer die link te zien, gaat meer en meer naar SPAM ruiken. Als we realistisch zijn en blijven dan weten we ook dat die temperaturen momenteel niet haalbaar zijn aan de hand van de recente run van GFS en ECMWF. Daarnaast kan ik geen enkel model vinden die zulke temperaturen laat zien.