Maar dat het meteen gaat vriezen weet ik niet.
Mijn mede stormchaser zei dat na januari kouder wordt maar ik weet niet of hij gelijk heeft.
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Amerikaanse (links) en Europluim (rechts) met gelijke dagen recht onder elkaar. Die van eergisteren boven en die van vandaag onder.
Onzekerheid is erg groot vanaf de 16e. Die bult in de Oper (rode lijn) op de 18/19e is even serieus te nemen als de leden (groene lijntjes) die onder nul duiken.
(2x klikken voor vergroten)
| Gewijzigd: 10 januari 2012, 10:27 uur, door Ben47
Klopt dat is ook precies de run die rond de 20e boven in de pluim zwerft.
Bekijk de kaarten altijd icm met de pluim. want kaarten zijn ook niets meer dan 1 van de 50 en die zijn dus op LT ook onbetrouwbaar. De trend is en blijft goed.
:) | Gewijzigd: 10 januari 2012, 10:20 uur, door Mauriceb
Vooral het ene moment alles/euforie(winter) en het andere moment niks/teleurstelling(geen winter) is wel grappig om te zien.
Dacht dat ik altijd wel aardig wat verstand had van het weer maar als ik al die kaartjes zie, dan weet ik dat ik er nog ene bal verstand van heb. Maar toch, je leert iedere dag.
Wilde dat even vermelden!!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Zolang er maar één model met zo'n oplossing komt heeft het geen zin om een update te schrijven. Nu zijn het er wel geen meer. EC was nooit gevolgd met de 'droomkaarten'. Dus helaas gaat het omdat het niet om mooie kaarten gaat . Afwachten dus
Edit: ook GEM gaat er niet meer voor | Gewijzigd: 10 januari 2012, 11:20 uur, door thunder and lightning
Vooral het ene moment alles/euforie(winter) en het andere moment niks/teleurstelling(geen winter) is wel grappig om te zien.
Dacht dat ik altijd wel aardig wat verstand had van het weer maar als ik al die kaartjes zie, dan weet ik dat ik er nog ene bal verstand van heb. Maar toch, je leert iedere dag.
Wilde dat even vermelden!!
Mooie reactie, dat vind ik dus ook! Eindelijk een medestander. De menselijke reacties zijn (soms) nog interessanter dan het weer zelf.
Precies, dat lijkt ook wel een reële kans. Daarna zien we wel verder. Binnen zijn de besten zeg ik altijd maar.
afwachten en logisch nadenken zeg ik maar elke dag vanaf heden komt de lente dichterbij en de winter verder af.
dus verwacht geen herhaling van vorigjaar met vrachten sneeuw daarvoor is de tijd al te ver gevordert.
Enige wat je kunt verwachten zijn kwakkel Temperaturen en losse sneeuwbuien die paar dagen blijven liggen.
en erna weer wegsmelten, of natte sneeuw.
Ik weet dat de kans gewoon aanwezig is dat het nu meer kwakkel weer gaat worden dan nog Winter.
Over dikke 1,5 maand is het lente bijna
als ik weeronline.nl moet geloven komt er winter aan!!!
Kan zijn dat ze de boel nog niet geupdated hebben,laatste run(s)
Maar ik ga er ook vanuit
Zie ik nu goed dat het vanaf 26 jan. kouder gaat worden, gaat de straalstroming meanderen en komt eindelijk die kou vanuit Rusland dichter naar ons,.. Laten we hopen dan maar datr dit een blijvende trend is.. Er zijn tenslotte wel meer Elfstedentochten gereden in februari.
grtz
Gebaseerd op dezelfde LT kaarten die o.a. hier ook al langs kwamen. Je kan net zo goed gewoon hier blijven kijken en zelf je afweging maken.
Zie ik nu goed dat het vanaf 26 jan. kouder gaat worden, gaat de straalstroming meanderen en komt eindelijk die kou vanuit Rusland dichter naar ons,.. Laten we hopen dan maar datr dit een blijvende trend is.. Er zijn tenslotte wel meer Elfstedentochten gereden in februari.
grtz
Mag ik jou wat vragen was dat niet in een tijd van die Elfstedentochen toen klimaat nog stuk kouder was ? en er nog strengere winters waren?
Ik bedoel , lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ik denk dat de zonkracht nu in feb in 2012 sterker zal zijn dan in de jaren 80 ? Feb
Is dat nategaan of niet.
Mischien zit ik ernaast | Gewijzigd: 10 januari 2012, 12:07 uur, door Darcofalco