Inderdaad, erg vies, vochtig weer.
Helga is toch best positief | Gewijzigd: 9 januari 2012, 18:55 uur, door Sanwa
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Lol, die vieze lucht uit Oost-Europa. Ja, die is gezond. Astmapatiënten zullen niet blij zijn met die kaarten. Maar goed hopelijk blijft het erin staan. Ik teken ervoor!
Oh dacht juist dat die lucht omdat hij vuil is juist niet goed is. Weet ik dat ook weer.
Anyway: Als dat uitkomt zullen er heel wat hellmannetjes bij komen. Komend weekend kunnen de eerste al binnenkomen . Eerst maar eens kijken of het blijft. Ik heb een goed gevoel, omdat dit al een aantal runs terugkomt.
PS: 1000e bericht
Kun je ook hier bekijken hoor
Zondag zien we dan een interessante constellatie op de weerkaarten verschijnen waarvan de precieze afloop nog niet in kannen of kruiken is. Grote vraag is of er een alliantie kan worden gevormd tussen een nieuw Azorenhoog en een verder opbouwend hoog in de omgeving van Spitsbergen. Daarnaast is het voor winterse aspiraties bij ons uitermate belangrijk waar dan de hoogteas zal gaan verlopen. Gaat deze zich noordelijk ophouden, pak hem beet zw-no georiënteerd via de Noordzee naar Scandinavië, dan krijgen we te maken met een winterse setting. Met noordoostelijke winden wordt arctische lucht vanaf de Pool tot over west en centraal Europa aangevoerd. Gaat de hoogteas echter afzakken en komt ze zuidelijker te liggen (west-oost georiënteerd bv. over de Alpen) dan kan de diepvries kou ons niet bereiken en zal vnl via oost Europa naar het zuiden afvloeien. Vanmorgen tendeert de meeste modeluitdraai naar de zachtere variant met in het verdere verloop dan wrs weer een overgang naar zonaal (west) In dat geval kan de echte winter in west Europa geen vuist maken. Enkel de Alpen mogen dan weer gaan stoeien met verse sneeuw boven de 1000 meter. We zullen de komende dagen de ontwikkelingen goed moeten volgen. Echt overtuigd van de zachte variant ben ik nog allerminst.
@Johann | Gewijzigd: 9 januari 2012, 19:13 uur, door onno333
Anyway: Als dat uitkomt zullen er heel wat hellmannetjes bij komen. Komend weekend kunnen de eerste al binnenkomen . Eerst maar eens kijken of het blijft. Ik heb een goed gevoel, omdat dit al een aantal runs terugkomt.
PS: 1000e bericht
De meeste astma patienten hebben meer last van de kou zelf dan van de vervuiling. Het is de overgang van warm naar koud en omgekeerd. Ik kan er goed tegen.
In deze warme vooral vochtige tijd groeit de huisstofmeit erg goed en die is voor mensen zoals ik die er allergisch voor zijn veel schadelijker. Bij flinke vrieslucht ramen ff open en doodvriezen het kreng. En de lucht is droger dus dan vind tie het ook al minder fijn.
Ben erg benieuwd naar EC. Heerlijk al die euforie op het forum.
Nu eerst het witte goud, en dan dik de vorst in. Niet te veel woei, en je hebt in no-time een prachtige ijsvloer.
Maar we moeten realistisch blijven en afwachten wat de volgende runs gaan brengen. | Gewijzigd: 9 januari 2012, 19:23 uur, door Poider
Je pakt er nu nog een van de betere kaartjes uit! Maar we moeten inderdaad even de pluim afwachten.
2011-2012 blijft toch wel de winter van de twijfel. Nu ja beter één model met goede runs dan geen voorlopig. | Gewijzigd: 9 januari 2012, 19:55 uur, door thunder and lightning