Wat zijn dan precies de lichtpuntjes van de EC run van vanochtend? Ik zie namelijk niet hele goede kaarten?
Jazeker, dit komt door de noordwestelijke stroming die onstaat doordat het azorenhoog contact probeert te zoeken met hogedruk boven Groenland. Dit is denk ik al vrij zeker, wat daarna gaat gebeuren wordt spannend.
Het is allemaal nog buiten betrouwbare termijn maar toch word dit senario al meerdere keren getoond.
Dat we een winters weertype te gemoed gaan lijk meer en meer duidelijker te worden al is de kans op winter niet meer dan 20% als je het mij vraagt.
Zoals eerder vermeld is dit nog op lange termijn dus zeker niet betrouwbaar en de mogelijkheden groot dat het veranderd in goede of kwade zin!
Het is allemaal nog buiten betrouwbare termijn maar toch word dit senario al meerdere keren getoond.
Dat we een winters weertype te gemoed gaan lijk meer en meer duidelijker te worden al is de kans op winter niet meer dan 20% als je het mij vraagt.
Zoals eerder vermeld is dit nog op lange termijn dus zeker niet betrouwbaar en de mogelijkheden groot dat het veranderd in goede of kwade zin!
helemaal mee eens niets op aan te merken
Zijn er ook niet. Over een ruim uurtje is de nieuwe GFS en de nieuwe EC er, en dan kijken we wel weer verder. Voorlopig komt er toch niks.
Lekker positief ben jij. Zie toch echt -5 op de kaarten staan voor maandag. In mijn ogen is dat toch echt een lichtpuntje...
Nee, moet natuurlijk gelijk -20 zijn en als het kan meters sneeuw, matige vorst telt tegenwoordig niet meer mee. Zo hebben we nooit geen goede kaarten... Wie het kleine niet eert...
Okee, matige vorst dus. Dat is inderdaad een lichtpuntje!
Al is het vervolg dan in mjn ogen minder, maar dan ga ik er maar van uit dat dat nog gaat veranderen.
Al is het vervolg dan in mjn ogen minder, maar dan ga ik er maar van uit dat dat nog gaat veranderen.
Dat lijkt mij wel, LT verandert eigenlijk altijd nog. Alles is beter dan die vervloekte WC. Toch zie ik hem regelmatig bij GFS nog terugkeren. Maar ook dat is LT dus wie weet.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik dacht precies hetzelfde!
Temperaturen gaan flink naar beneden en aardig wat kans op winterse buien met misschien wel droge sneeuw | Gewijzigd: 9 januari 2012, 17:03 uur, door Niznny
Nou het is beter dan wat we nu hebben. Maar 1 nacht matige vorst en kleine kans op een ijsdag is toch geen winter? Niks negatief, gewoon realistisch. Als we al onderste boven zijn van de eerst nacht met matige vorst deze winter(!!!) Wat gebeurd er dan wel niet als we sneeuw krijgen en een ijsdag?
Zover ik weet heeft niemand of bijna niemand die kaarten een echte winter genoemd. Alleen dat daarna grote onzekerheid heerste. En ja of het nu oktober of januari is. Iedereen is gewoon blij als er kans is dat het voor de eerste keer eens behoorlijk vriest! | Gewijzigd: 9 januari 2012, 17:08 uur, door onno333
Temperaturen gaan flink naar beneden en aardig wat kans op winterse buien met misschien wel droge sneeuw
Ja ik hoop, als dit doorzet ook hier de eerste vlokjes te zien
Sneeuw stond ook op de kaarten voor aanstaande zondag en maandag