Gezien de toenemende extremen de laaste jaren is er echt wel een indicatie dat er het een en ander gebeurd.
Ik vind het in ieder geval duidelijk genoeg dat het klimaat veranderd.
In hoeverre en hoe snel het allemaal gaat is ook voor de wetenschap gissen maar het is duidelijk dat we wat moeten doen.
PS: voor ons als storm chasers lijkt het in ieder geval gunstig uit te pakken
Gezien de toenemende extremen de laaste jaren is er echt wel een indicatie dat er het een en ander gebeurd.
In hoeverre en hoe snel het allemaal gaat is ook voor de wetenschap gissen maar het is duidelijk dat we wat moeten doen.
Yup, je hebt gelijk, er zijn inmiddels wel genoeg indicaties van verandering daar is geen discussie over mogelijk. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 17:28 uur, door LaChime
Klinkt goed, toch?
klimaatverandering is al sinds de aarde bestaat aanwezig
de mens heeft er niets mee te maken
weather without storms is no weather at all.
Zijn voorspelling was dat november en december te warm zouden zijn, vanaf half januari koud, februari te koud!
Het lijkt nog uit te komen ook..
Laten we het hopen en wil diegene die dit voorspeld heeft zich even melden?
Zijn voorspelling was dat november en december te warm zouden zijn, vanaf half januari koud, februari te koud!
Het lijkt nog uit te komen ook..
Was dat niet die jongen die voornamelijk zijn gevoel (en 6e zintuig volgens mij) uitsprak? Ik lees m hier niet meer.... Deze bedoel ik: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showuser=10140. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 17:43 uur, door Harry der Hund
IK zou even wachten tot de run helemaal binnen is. Boven het noorden van Scandinavie is wel degelijk een hoog aanwezig. Het feit dat dit consistent in alle runs aanwezig is is wel een indicatie dat we op de aanwezigheid daarvan mogen vertrouwen. Wat van run tot run nog verschilt is de koers van lagedrukgebieden. Soms gaan ze onder NL door, wat positief is, en soms boven NL langs, wat negatief is. Deze run bevestigt wel wat ik gisteren zei: het gevecht tussen warme en koude lucht lijkt zich boven onze regio af te gaan spelen.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Gek genoeg op de 16 daagse vooruitzichten zitten ze vaak bij het rechte eind.
http://www.donnerwetter.de/region/mittelfr...amp;Ort=OLSBERG
Is idd er vreemd,zelfs warmer als de voorspelling voor mijn plaatsje.
Waarschijnlijk alleen de dag geupdated,niet de nieuw (koudere) info
Even een beschrijving van deze run: Dit weekend probeert hoge druk zich op te bouwen boven scandinavië. Die wordt doorbroken door de WC maar de hogedruk blijft bij de Noordpool. Dat poolhoog lijkt de WC de doodsteek te geven en de lage drukgebieden worden een stuk minder krachtig en ook het azorenhoog is niet meer krachtig. Dat moet een negatieve NAO gaan opleveren. Ik denk dat dit de eerste stap is naar een koude februari. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 17:55 uur, door onno333
Het is allemaal niet overtuigend. Hoog weet zich niet stand te houden en depressies weten ons gewoon weer te bereiken. Kijken wat EC gaat doen.
Dat is pas aan het eind van de run wat je beschrijft, dus betrouwbaarheid is zeer laag.
Staat er al een aantal runs in. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 18:00 uur, door onno333
Echter westcirculatie komt er al gauw weer in.
Ik heb het al vaak gezegd, maar ook ik trap er telkens weer in.
Te ver kijken Laten we maar afwachten.
Het zou natuurlijk ook weer eens bijzonder zijn als deze winter zonder enig noemenswaardige kou en sneeuw zou verlopen.
Ik zou niet zeggen: "depressies weten ons weer te bereiken". De 12Z GFS run laat geen lagedrukgebieden over ons zoeven van west naar oost, daardoor zal het niet super warm worden. Koud zal het in die situatie inderdaad niet worden, maar toch totaal niet hetzelfde als in december.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!