Dan geef ik jou ook even een feit, 2011 was het warmste jaar sinds de metingen
Nou, ik hoop dat die 20% gelijk krijgt. Het moet!
Inderdaad Ben, voor die 20% gaan we, het is nu of nooit! 20% is misschien niet veel, maar het is meer dan we ooit deze winter hebben gezien, wat dat betreft toch een verheugende guidance deze keer. Hopen dat het doorzet, wel spannend nu op de evolutie ervan te volgen, kan wel begrijpen dat sommigen gaan stuiteren, lol!
Vrij veel bewolking, overwegend droog en vrij zacht. Geleidelijk lichte daling van de temperatuur
De samenvatting gaat uiteraard over de resterende 80%, omdat de kans daarop groter is.
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 13:49 uur, door Tyshane
Geeft toch niet! Laten we met zijn allen afspreken dat we elkaar er niet op aanspreken. We zijn nu allemaal gewoon even enthousiast dat de winter misschien zijn intrede doet. Net kinderen, haha!
Werkt trouwens ook andersom
Kop omhoog en positief blijven
Alba, volgens mij bedoel je GEEN in plaats van EEN?!
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 13:52 uur, door Tyshane
Idd Thankx voor de oplettendheid
Mijne G blijft hangen.
Dat 1 zo'n letterke een zin totaal uit zijne verband haalt
als er 30 cm sneeuw valt wil dat nog niet zeggen dat het klimaat niet opwarmt in nederland is het deze winter tot nu toe meer dan 3 graden te warm
ik zeg niet dat er een klimaat opwarming is maar ook zeker niet dat het er niet is;)
Warmste winterhalfjaar bedoel je? Want 2011 vond ik lang zo warm niet als 2003 bijvoorbeeld.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
En zo is het
Dus laat staan voor Nederland... Hopelijk komt de winter toch nog
Welk weersbureau?
Als dat helpt,zeker doen
Komt waarschijnlijk vooral door de maanden januari,februari,oktober en december
De 3 wintermaanden in 2011 gaven nauwelijks winterweer en okt. was zonnig en warm.
Nee het volledige jaar was het warmste jaar sinds de metingen, een nieuw record dus. Het mocht dan niet zo warm aangevoeld hebben, maar het was het wel. Hier in België in ieder geval toch, er was maar één maand kouder dan normaal. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 16:47 uur, door WimBaens
Gek genoeg op de 16 daagse vooruitzichten zitten ze vaak bij het rechte eind.
http://www.donnerwetter.de/region/mittelfr...amp;Ort=OLSBERG
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Plaats drie sinds 1901...
'Het hele jaar leverde in De Bilt een gemiddelde temperatuur op van 10,9 graden tegen 10,1 graden normaal. Daarmee staat 2011 op de derde plaats van de warmste jaren van de meetreeks sinds tenminste 1901. Het jaar deelt zijn derde positie met 1990, 1999 en 2000 die net zo warm waren.'
bron: http://www.knmi.nl/cms/content/103174/jaar..._warm_en_zonnig
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 16:50 uur, door Tyshane
nederland is maar heel klein hé;) als het hier 1 graad te koud is kan het globaal gezien(over de hele wereld dus) toch uitkomen op +@ ofzo
Dat het deze winter tot nu toe 3 graden te warm verloopt wil ook niet zeggen dat het klimaat wel opwarmt.