Klopt, maar ondertussen zit iedereen wel te stuiteren op zijn/haar stoel.
Geldig van dinsdag 10 januari tot zondag 22 januari. Uitgifte: 08/01/2012 02.11 uur.
'Synoptische ontwikkeling
Komende week aan de noordflank van een hoog boven Frankrijk een zwakke westelijke stroming van zachte lucht. Het polaire front slingert in deze weststroming en afwisselend bevindt het aandachtsgebied zich in de warme sector of polaire lucht. Het polaire front komt in verzwakte vorm door met weinig regen, wel laaghangende bewolking.
Einde van de week breidt het bovengenoemde hoog zich uit boven onze omgeving waardoor de wind verder verzwakt met in de nacht temperaturen rond nul. Aan het einde van de +240 periode komt de operationele run met een sterk signaal voor een veranderend stromingsregime: Vanuit de Barentsz Zee trekt een 'koud' hoog naar Scandinavie. Het centrum van dit hoog nestelt zich boven Finland en hierdoor wordt de stroming oostelijk en zet mogelijkerwijs de deur open voor de winter.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Aan het einde van deze week zien we de operationele run en de controle run duidelijk kiezen voor het genoemde koude scenario. Tellen we de leden die dit volgen dan komen we uit op ongeveer 10. Dit betekent dat de kans op het invallen van de winter op ongeveer 20% uitkomt. De overige leden (80%) geven zachtere oplossingen met een vergelijkbaar stromingspatroon zoals we dat de laatste tijd gewend zijn: een zwak meanderende weststroming.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Vrij veel bewolking, overwegend droog en vrij zacht. Geleidelijk lichte daling van de temperatuur.
Samenvatting EPS-periode:
80% kans op voortzetting van een licht wisselvallig weertype met temperaturen rond of boven normaal. 20% kans op overgang naar beduidend kouder weer met temperaturen meest onder nul.'
Nou, ik hoop dat die 20% gelijk krijgt. Het moet!
Gisteren heb ik misschien toch iets te vroeg gedacht dat er winter kwam. Ik ga toch even de komende runs en pluimen afwachten voor ik oordeel
1 warmere run maakt nog een einde aan de koudere verwachtingen
Werkt trouwens ook andersom
Kop omhoog en positief blijven
Edit: op het einde wordt het wel interessant . Het gaat GFS blijkbaar gewoon om de tijd. Het staat er dus nog altijd (mss in mindere mate) in | Gewijzigd: 8 januari 2012, 11:49 uur, door thunder and lightning
Vrij veel bewolking, overwegend droog en vrij zacht. Geleidelijk lichte daling van de temperatuur
Ze spreken zichzelf niet tegen. Vrij zacht geldt voor de meerdaagse. 20% kans op kouder weer op de langere termijn.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Edit: op het einde wordt het wel interessant . Het gaat GFS blijkbaar gewoon om de tijd. Het staat er dus nog altijd (mss in mindere mate) in
Was te verwachten. Ook UKMO is niet echt goed meer. Al het nou de komende 2 dagen consistent op de kaarten blijft staan dan kan je stilletjes blij gaan worden.
Zo denk ik er ook over... even slag om de arm houden, ik ben deze winter al te vaak teleur gesteld... Wat dat betreft hebben we een dode-mus-winter!