Citaat van Eifel, zondag 8 januari 2012, 0:08 uur Waarom plaats je de pluim gewoon niet?. In plaats van BREAKING NEWS . Dat zie ik liever.
De pluimen kan je zelf ook zoeken en plaatsen, ze staan zelfs op deze site... boven bij 'weer'... Maar 'breaking nieuws' is wel een beetje overdreven, haha!
Voorzichtigheid geboden!
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 00:29 uur, door Tyshane
Dus vragen van 'krijg ik sneeuw' en zo'n vragen zou ik nog even achterwege laten. Laat eerst deze runs maar verder dromen
Come on winter! Yes, you can
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je ziet inderdaad duidelijk meer invloed van depressies in de nieuwe GFS. Het belangrijkste is echter dat de trend goed is, met blijvende opbouw van hogedruk boven Scandinavie. Lagedrukgebieden koersen in GFS 18z regelmatig over ons land of er net onderdoor. Het is het qua winterweer allemaal net niet, maar het zijn de details die dat zo maken. En zoals we allemaal weten veranderen vooral die details nog wel 100 keer. Het belangrijke is nu de trend: het stromingspatroon verandert, de straalstroom verplaatst naar het zuiden en boven Scandinavie bouwt zich hogedruk op.
Overigens doet de situatie zoals die in GFS 18z weergegeven wordt mij erg denken aan de winter van 2009/2010. Of de synoptische situatie toen hetzelfde was weet ik niet meer (wist er toen ook nog niet zo veel van), maar wat ik wel weet is dat we toen constant op de grens tussen koude en zachte lucht zaten, en dit lijkt in de nieuwe GFS ook zo te zijn. Valt dit voor ons positief uit (en blijven we dus in de koude lucht) betekent dat een enorme bak sneeuw, zoals dat in de winter van 2009/2010 ook regelmatig het geval was. Interessante ontwikkelingen!
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Nu maar hopen dat het er lol in krijgt | Gewijzigd: 8 januari 2012, 01:53 uur, door Donald Duck
Hij had het over een nieuwe pluim. De huidige had ik ook al gezien
De laatste twee dagen zien we de NAO index ook steeds verder zakken.
Aub, begin niet over de Nao index, je gooit er je eigen ruiten mee in. Deze is zogezegd al dalende sinds eind november.
Edit: voor de rest een mooie uitleg, nu nog zien of de verwachtingen uit mogen komen. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 02:16 uur, door WimBaens
De nieuwe staan er ook, altijd vers van de pers!
Tuurlijk, en dan nog is het niet zeker, maar we kunnen gaan doemdenken en de negatieve kant belichten, maar we kunnen ook de positieve kant bezien. Dan zien we dat er eindelijk iets leuks, zegge iets winters, lijkt op te doemen. Of het bewaarheid wordt blijft de vraag, maar dat steeds melden is wellicht overbodig, dat weten we nu wel. Dus nu maar hopen dat deze tendens zich zo voortzet inderdaad! | Gewijzigd: 8 januari 2012, 02:41 uur, door Tyshane
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Heb dit afgelopen donderdag mogen mee maken op de snelweg hemelsbreed tussen München en Frankfurt, terug van Oostenrijk naar huis. Helaas geen foto's, camera in de kofferbak. Had dit nog nooit gezien maar echt overweldigend.
Eerst nog regen en onweer, binnen 10 km. (+/-10 minuten rijden op de Duitse autobaan) overgang naar giga veel sneeuw, temp. van 6.5 naar -1 echt, niet prettig om te rijden maar zo mooi......
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 09:42 uur, door Sanwa