Jan, waar vind je deze kaartjes?
Temperatuurpluim ECMWF verrassend koud....
BREAKING NEWS
De nieuwe pluim van het ECMWF is verrassend koud!! Even de komende dagen afwachten of het zo zal blijven.
Moskou een aantal nachten naar -25 rond half januari | Gewijzigd: 7 januari 2012, 23:50 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
1 ding is wel vrij duidelijk en dat is de hoge druk opbouw ten noorden van ons, wat een goed teken is maar nu is het gewoon hopen dat zo een hogedrukgebied voldoende sterk is om ons weer te beïnvloeden.
De winter is dichter dan de meesten denken
o.a. hier http://www.meteolink.nl/weerhistorie/historieindex.htm
@Ruitdordt Thanks | Gewijzigd: 7 januari 2012, 23:51 uur, door onno333
Hmm dat weet ik nog niet zo. Straalstroom uiteindelijk mooi over Zuid-Europa. Zit toch wel potentie in deze run. Laten we zeggen een net niet/net wel verhaal met wellicht sneeuw?
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 00:05 uur, door onno333
Hij eindigde met de woorden: van winterweer is nog lang geen sprake".ik neem aan dat hij dit eerder heeft opgenomen? Ik schrok me een hoedje! Heb net weer vertrouwen gekregen in de winter en hij vaagt het weer weg!
Temperatuurpluim ECMWF verrassend koud....
BREAKING NEWS
De nieuwe pluim van het ECMWF is verrassend koud!! Even de komende dagen afwachten of het zo zal blijven.
Moskou een aantal nachten naar -25 rond half januari
Waarom plaats je de pluim gewoon niet?. In plaats van BREAKING NEWS . Dat zie ik liever.
| Gewijzigd: 8 januari 2012, 00:10 uur, door Eifel
Hij eindigde met de woorden: van winterweer is nog lang geen sprake".ik neem aan dat hij dit eerder heeft opgenomen? Ik schrok me een hoedje! Heb net weer vertrouwen gekregen in de winter en hij vaagt het weer weg!
Frank komt altijd enkele dagen achter en hij moet ook meer zekerheid hebben als hij een uitspraak doet.
Als je kijkt naar de pluimen is er geen garantie op winter maar wel kans, als de morge pluim weer koud is en EC run ook wees maar zeker dat hij het dan zal vertellen. Iets in de aard van sommige weermodellen voorspellen vanaf volgend weekend een intrede van de winter... (doet die altijd )
Nou ja deze gaat slapen zodat die morgen ochtend weer lekker fris(se) kaartjes kan kijken | Gewijzigd: 8 januari 2012, 00:17 uur, door Henri_1
Dat is voor het eerst deze winter dat ik de control en de oper samen onder nul zie gaan. Het word zowiezo een spannende situatie. Gemiddelde trouwens ook een stuk lager. | Gewijzigd: 8 januari 2012, 00:20 uur, door weerfanaat