Current thinking is that showers and thunderstorms may develop near the coasts of the North Sea where low-level heating and lapse rates will be best that will weaken over land. Organized storms are not expected given the rather weak low-level forcing and buoyancy. However, showers will well contribute to the vertical momentum transport through-out the period.
Estofex
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Maar volgens mij is de buienlijn ook onder ons door gegaan...
BB oclussie komt nog, hieruit gaan ''losse'' hagel en onweersbuien ontstaan
Dus het is nog niet voorbij!
Wat een neerslag en wind, kon gewoon niks zien door het raam.
Nu nog steeds code Oranje voor hier! Dan verwachten ze die occlussie tussen 11 en 1 blijkbaar
De kans op zware windstoten is zelfs uitgebreid tot vrijdagochtend vroeg.
Ik zou nu niet graag op de weg zijn, volgens mij zie je geen hand voor je ogen.
Ja wow wat een bui! Ik ben gelijk wakker gemaakt kan het zijn dat er hagel bij zat bij jou? Ik zag wel kleine ijsblokjes op het raam hangen en aangezien het mij wakker "geknetterd" heeft.. | Gewijzigd: 5 januari 2012, 08:50 uur, door jones
en de wind dinsdag heeft ze los gewrikt zodat ze nu makkelijk om gingen
Ja, je hebt gelijk, het kletterde langs alle kanten. Wel schandalig dat ze hier in Belgie blijven zeggen dat het hoogtepunt rond 10u-11u is. Of staat mijn klok niet juist?
Vannacht volgens de grafieken van de buienradar behoorlijk gewaaid, maar je ziet ook dat het nu echt
Een heel stuk minder is. Ben benieuwd of de wind hier nog weer gaat aanwakkeren of dat het alleen met buien harder gaat waaien.
Moet zeggen dat ik het niet erg vind dat wij het ergste vannacht anders hebben gehad, dan hoef ik vandaag niet thuis te blijven, en kan ik ff met de kleine tussen de buien door naar buiten )
De regen en wind was ook behoorlijk. Het onweer was raar want je hoorde de donder bijna niet.
Hier hoor je in de verte af en toe nog flinke dreunen. Maar goed ik heb het van te voren niet gehoord.