Het is vandaag de tweede dag van de door mij aangekondigde storm-driedaagse. Gisteren overdag ging het al flink tekeer en dat was gisteravond niet anders. Dus waren er problemen voor het verkeer en was er verspreid over het land stormschade. Vanavond, vannacht en morgen worden de problemen nog groter wanneer er in de kustgebieden een westerstorm komt te staan en het overal af en toe stevig regent. Morgen overdag zullen talrijke stormbuien met kans op onweer, hagel en zeer zware windstoten voor problemen zorgen. Morgenavond komt er in het kust- en Waddengebied een noordwesterstorm te staan.
Ik zet de door mij ingeschatte gevolgen en problemen op een rijtje: het verkeer moet vanaf vanmiddag tot en met het eerste deel van de nacht van donderdag op vrijdag rekening houden met zware tot zeer zware windstoten, stormbuien en slecht of matig zicht. Er kan verspreid over het land stormschade ontstaan. Door de hoeveelheden regen is er kans op plaatselijk wateroverlast, soms op grotere schaal. Er komt morgen veel water op de kust te staan.
Piet P.
Piet P.
Maar ook Piet heeft het, als ik het zo lees , niet over de grote uitschieters van dat ene Duitse radiostation of NWC.
Het GFS kaartje hierbij geeft ook netjes waardes voor rukwinden onder de 100 km/u binnenland en onmder de 120 km/u kust.
Niet dat dit geen schade of problemen kan geven maar het is nog steeds "gewoon storm" niks niet zwaar, zeer zwaar of orkaan. | Gewijzigd: 4 januari 2012, 21:58 uur, door jcroon
Sat24.nl en dan kijken naar de begrenzing waar de bewolking ophoudt vlak daarvoor radar kijken
De overlast zal dan ook vooral in hoog water zitten en niet zozeer in de harde wind.
Bedenk ook dat de formatie van de druk gebieden erg lijkt op die van 1953.
En toen kwam de wind in bft. ook niet hoger dan 10.
Wel was er een langdurige harde noordwester (20 uur lang windkracht 9)
en dat in combinatie met een springvloed uiteraard.
Gelukkig hebben we de kust sinds die tijd aardig verbouwd
Ik ben iig benieuwd hoe het verloopt vannacht en morgen.
(mijn 1e post op het forum btw, hallo allemaal) | Gewijzigd: 4 januari 2012, 22:19 uur, door ActraiseR
Overleg over sluiting Maeslantkering
Nieuwsberichten worden geplaatst door de crew, volg de berichtgeving hier. | Gewijzigd: 4 januari 2012, 22:40 uur, door MarkNL
De overlast zal dan ook vooral in hoog water zitten en niet zozeer in de harde wind.
Bedenk ook dat de formatie van de druk gebieden erg lijkt op die van 1953.
En toen kwam de wind in bft. ook niet hoger dan 10.
Wel was er een langdurige harde noordwester (20 uur lang windkracht 9)
en dat in combinatie met een springvloed uiteraard.
Gelukkig hebben we de kust sinds die tijd aardig verbouwd
Ik ben iig benieuwd hoe het verloopt vannacht en morgen.
(mijn 1e post op het forum btw, hallo allemaal)
De storm van 1953 staat echt wel als een 11 Bft in de boeken. En het was dan wel springtij maar omdat de afstand maan aarde maximaal was leidde dat niet tot een noemenswaardige verhoging. Het astronomisch tij was wel hoger dan voor de dagen ervoor en erna maar was niet uitzonderlijk hoog. Integendeel, het was lager dan gemiddeld hoog water.
http://alarm.noodweercentrale.nl/getwarnin...-NL&lang=nl
Is dit heel serieus te nemen? Ik slaap op zolder en het maakt al een aardig kabaal. Slapen zal moeilijk worden haha. | Gewijzigd: 4 januari 2012, 22:44 uur, door Erikkiee