zie mijn kaartje van het knmi, de windsnelheid was op dat moment volgens knmi 21 m/s dacht ik.
ja de wolken zitten in de winter lager,vandaar dat het anders klinkt.
*Edit Debbieke: berichten samengevoegd. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 20:49 uur, door Debbieke
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Edit:Nu wit hier van de hagel en nog een paar ontladingen er achteraan die zo hard dreunden dat de vloer(beton op zand) er bij mee trilt.
Dit heb ik in Nederland nooit eerder gevoeld.
Die klappen gaan echt HARD! | Gewijzigd: 3 januari 2012, 20:38 uur, door Picobyte
Fijn dat je nu de boembuitjes ook even door geduwd hebt naar stadskanaal was je van de zomer wel eens een keer vergeten
OT wat die bui betreft net is het droog sta ik met hond bij het Pagedal begint het me daar te hozen
wederom 2de keer zeiknat
maar de rommels daar integen die waren wel gaaf laag en lang | Gewijzigd: 3 januari 2012, 20:46 uur, door bonardi
Voor nu, maar vraag het me morgen nog een keer
De nacht van woensdag op donderdagochtend word stormachtig
9bft aan de NW kust, binnenland 6/7bft, windstoten zijn wel redelijk hoog
Dat is mijn mening
Tot 103 km/u in binnenland en aan de kust tot en met 118km/u
@JV
Verder trok tussen 15 en 17 uur een markant koufront over ons land. De passage ging gepaard met gutsende regens, hagel, een sterk teruglopend zicht en zware windstoten. Aan de achterzijde van het front nam de wind tijdelijk sterk af en tevens klaarde het 'messcherp' op. De temperatuur ging plaatselijk 5 graden naar beneden. Eerder op de dag werd het in Eindhoven en Arcen 11,3 en in Wesdorpe 11,7º. De totale neerslaghoeveelheden kwamen hier en daar boven 15 mm uit. In Zaandam viel 17, Eelde 18 en Beilen 21 mm.
Vanavond staat er boven land een (vrij) krachtige, aan de kust en op het IJsselmeer een harde westenwind. Ondertussen wordt het van het westen uit droog en klaart het flink op maar er zijn (waren) ook enkele heftige buien actief. Barendrecht rapporteerde een bui met fiks onweer en hagel en in Krimpen a/d IJssel woei het dak vaan een kerk. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 21:35 uur, door Verwijderde_gebruiker_04