Misschien is dat wat er ook juist mis ging aan de berichten her en der, dat men er vanuit ging dat de buienlijn het heftigste weer zou voortbrengen. Dus de streep des doods is lichtelijk overdreven. Het zal vanaf nu rustiger gaan worden...
---
KNMI vanavond en vannacht:
Na passage van de buien neemt de wind boven land iets in kracht af, maar langs de kust blijven zware windstoten mogelijk. Komende nacht zijn er opklaringen, maar later in de nacht trekken er ook enkele felle buien over het land, vooral over het noorden en midden.
De buien kunnen gepaard gaan met onweer, hagel en in het kustgebied ook met zware windstoten van 75-90 km/uur. De minimumtemperatuur ligt rond 6 graden. De westelijke wind is boven land (vrij) krachtig, aan de kust en op het IJsselmeer nog hard tot stormachtig.
| Gewijzigd: 3 januari 2012, 16:44 uur, door Tyshane
De wind was op zich niet zo extreem en ik heb het ook wel eens harder zien regenen maar de combinatie die we nu hadden was toch wel interessant, zo vaak hebben we en deze wind en zoveel regen tegelijkertijd nu ook niet. OPvallend was wel dat voor mijn gevoel (ook bevestigd door de meteo op Gilze-Rijen) de windstoten niet heftiger waren dan eerder op de dag.
Weet je wat me opviel? Dat het best een lollige gewaarwording is als je toevallig met 80 km/u met de wind mee rijdt. Dan is het net alsof er niks aan de hand is
OP het stromingsfilmpje van NWC zag je de lijn mooi aankomen enok dat er daarna even niks is. Het trekt later weer aan zoals je kunt zien maar ik heb wel eens eerder gezien dat de NWC filmpjes op de langere termijn wel eens wat overdreven zijn.
stromingsfilm
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen