Persoonlijk denk ik dat dit het was voor vandaag. Zou op dit moment niet weten waardoor er opnieuw een storm aan de kust komt te staan. Wind zal nu echter nog wel langzaam toenemen de komende uren, tot 7-8 bft aan de kust. Dat komt omdat de luchtdrukverschillen nog vrij groot zijn (windafname kwam door passage van KF) In de tweede helft van morgenavond zou de wind volgens GFS weer gaan toenemen en komt er donderdag een NW-storm te staan. Eerst maar eens afwachten waarmee GFS 12Z komt.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Vond je het niet erg genoeg dan? Het was vanmiddag rond een uur of 3 erger dan verwacht hoor, op veel plekken gewoon een volle windkracht 9, en in 1 dag meer dan de helft van de volledige "normale" maandsom aan regen te pakken
Gisteren werd windkracht 9 alleen nog heel misschien voor de waddeneilanden verwacht.
Ook hier begint het op te klaren, geeft een merkwaardig licht effect, met de donkerte in het oosten.
We hebben dus te maken met een zogeheten 'NCFR'. Zware windstoten met kans op hagel. Afgelopen maand heb ik al 2x zoiets meegemaakt en ik vindt zo'n passage best wel indrukwekkend!
Kan ik ergens meer informatie vinden over zo'n NCFR?