Jan kwam vorig jaar met temp kaartjes van GEM, maar ik denk dat hij vastgevroren is in de EC run xD
Ja, maar daar heb je volgens mij een speciaal account nodig dat geld kost.
Klopt misschien wil Jan ze hier posten?!
Ow ja wat is er met weer.nl?? De weerkaarten daar zitten zwaar achter normaal zouden ze al lang moeten binnen zijn, ik wil graag de temperatuurkaarten is zien
Met een skandihoog wordt er vaak zeer koude, droge lucht vanuit Rusland aangevoerd. Omdat die zo droog is, is het dan vaak koud en zonnig. Echt schaatsweer dus, zoals het nu op de kaarten staat.
Die kansen zijn zowiezo kleiner met dit soort kaarten eerder droge kou, maar fronten kunnen ons eventueel wel bereiken maar op dit moment zijn nog geen neerslagkaarten beschikbaar dus kan niet echt zeggen of er sneeuw komt of niet...
Juist niet.. deze kaarten laten geen vlok sneeuw zien.
Lol, dan is het al bijna de 14de. Maar goed je ziet het... Binnen een dag kan alles omslaan, vanmiddag nog mensen die zeiden dat de eerste twee weken niets meer zou komen krabben nu wel even achter hun oren
Jaa.. dan is het de 14de dan is het tenminste korte termijn
Helemaal gelijk in Jan. Hopelijk zien we binnen de kortste keren weer ijs of sneeuw
Misschien even deze run(s) koppelen aan de voorspelling op 1 5 en 10 hpa? Had wel graag geweten wat de link hier tussen is
Misschien eventjes wachten tot de volgende runs
Ik ga mijn peutertjes nog helemaal niets vertellen... Heb ze afgelopen herfst verteld dat als de blaadjes van de bomen zijn gevallen, de sneeuw komt. En dat heb ik geweten haha
In ieder geval wacht ik nog een paar runs af voor ik mijn schaatsen uit het vet ga halen.
En hoop dat de pluim ook eens meegaat met de runs. Wanneer komt deze uit?
Ja maar die is zodanig zwak dat die totaal geen effect heeft op ons weer. Die wordt zo opgeruimd door de WC. Het hoog dat voor de periode 15 jan op de kaarten staat is veel sterker. Die zal, als het uitkomt, wel effect hebben op het weer op een manier waar vele winterliefhebbers lang op moesten wachten
Oké bedank weet ik dat ook weer