Opbouwende hogedruk van Groenland langzaam naar Scandinavie..........
En de 22ste weer lagedruk tussen de H en eentje met sneeuw onder Nl
Enne,tuurlijk ver weg | Gewijzigd: 6 januari 2012, 12:00 uur, door albalinda
Opbouwende hogedruk van Groenland langzaam naar Scandinavie..........
En de 22ste weer lagedruk tussen de H en eentje met sneeuw onder Nl
Enne,tuurlijk ver weg
Ja en weer 3 dagen vooruit geschoven, moet toch een keer blijven staan.
Ow, ik wil het wel over de 8e hebben hoor. In de nacht van de 8e op de 9e gaat de temperatuur naar beneden. Misschien wel verder dan de Oper in de 15 daagse Europluim ons wil doen geloven.
Mijn gevoel zegt dat in het kader van de hutselen van de seizoenen 2011 (voorjaar = zomer, zomer = herfst, herfst = voorjaar), de winter ergens in feb gaat beginnen en medio eind april pas zal eindigen. Ofwel "voorjaar = winter", deze combinatie hadden we nog niet gehad...
Mijn gevoel zegt dat in het kader van de hutselen van de seizoenen 2011 (voorjaar = zomer, zomer = herfst, herfst = voorjaar), de winter ergens in feb gaat beginnen en medio eind april pas zal eindigen. Ofwel "voorjaar = winter", deze combinatie hadden we nog niet gehad...
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Gezien de bewegingen op de kaarten zal de winter (zeer) binnenkort zijn intrede doen is mijn vermoeden.
Kan ook niet anders als je nu de stormen en hoge waterstanden ziet dan moet en zal de natuur zich herstellen.
Koning Winter komt..... en bepaalt zelf de hoeveelheid horror, daar kan geen kaart tegenop
Pas maar op , zit jij niet nog dichterbij de Laacher See ??
Off topic
Klopt zit hier niet ver vandaan. Maar sensatie zoekerij meer niet.
On topic
De neerslag hier is nu ook hagel met regen. Geen 10 cm sneeuw zoals voorspelt was. Maar goed ik blijf optimistisch
Het enige dat we zien (en inmiddels alweer sinds oktober 2011) is een continue opbouw en aanvoer van een Azoren-H die uitloopt over Europa naar het Europees-H
Thv Scandinavie wisselen de H/L nog af en toe maar zijn hierdoor niet in staat om uittegroeien tot een standvast krachtig drukgebied.
De grens van de drukgebieden "meanderd" maar over de lijn Groot Britannië-Moskou en hierdoor zie ik alleen maar kort op elkaar liggende Isobaren over ons landje verplaatsen. De ene harde woei is nog niet weg of de volgende dient zich weer aan. Tot nu toe gingen deze (voor ons land) alleen nog gepaard met een ietsie-pietsie-beetje natte sneeuw, maar over het algemeen regen... héél véél regen.
Het geweldig stabiele weer van November zie ik dan ook graag weer terug, dit nattebroeken weer is verschrikkelijk!
Mochten de kaarten inderdaad uitkomen dan kunnen we concluderen dat de meteorologische winter al 2 maanden ruk is en dat de natuurlijke winter in de eerste maand ook bagger is. Die paar speldenprikjes (11 en 19 dec) met een nacht temp rond het vriespunt, maken voor mij dus absoluut géén winter.
Nee... dan Australie (Bondi Beach, Sydney)... Zo kan men óók kerst vieren :S
(bron: Telegraph.co.uk)
Editje:
gelijk wat maandoverzichten Oss (NB) erbij gedaan:
| Gewijzigd: 6 januari 2012, 15:22 uur, door Ossekop
Eigenlijk wel best zo ook, de feestdagen zijn voorbij dus voor mij hoeft het zo nodig niet meer. Wel leuk dat er gesproken wordt over de horrorwinter die maar niet wil komen terwijl dit nu precies de horror is welke je in de winter niet wilt hebben. Aan de andere kant beleven we wel weer en echte Hollandse winter.
Eigenlijk wel best zo ook, de feestdagen zijn voorbij dus voor mij hoeft het zo nodig niet meer. Wel leuk dat er gesproken wordt over de horrorwinter die maar niet wil komen terwijl dit nu precies de horror is welke je in de winter niet wilt hebben. Aan de andere kant beleven we wel weer en echte Hollandse winter.
Een echte Hollandse winter is zulk weer afgewisseld met winterprikjes En zelfs dat krijgen we niet. | Gewijzigd: 6 januari 2012, 15:30 uur, door thunder and lightning
Ach,gelukkig hebben wij geen schade door wind/water overlast,das nog kl@$iger......
Winter komt wel,misschien wat korter dan we wensen
Inderdaad, een "echte hollandse winter" is dit zeker ook niet, W12 staat momenteel derde in het rijtje "zachtste winters", ruim 3 graden zachter dan normaal (= de echte hollandse winter). Enkel W35 en W75 moeten we nog laten voorgaan.
W35 wist nog zo'n 30 hellmannpunten te sprokkelen, W75 een 3-tal...
Maar nu er sprake is van een major warming in de troposfeer, houden we ons maar beter vast aan moeders rokken voor wat februari betreft
Jan doe dan ook de kaarten ff hè. Nu moet ik ze zelf weer bekijken . Maar goed, ik bedoel meer, voor hen en mij die hier ook alleen maar van leren is het handig om iets visueel bij te voegen. En voor iedereen meteen: ZONDER JE DAAR OP VAST TE PINNEN WANT HET ZIJN VERWACHTINGEN UIT KAARTEN DIE EEN ANDER MAAKTE oid. Dus puur voor het leermoment.
Ik ga eens kijken naar de run. Leuk, sneeuw misschien.... Weer wat om naar uit te kijken. | Gewijzigd: 6 januari 2012, 18:17 uur, door Harry der Hund
Dit zegt me niet zoveel..? Ik zie Europa namelijk niet.
.... situatie zoals Jan en Johann (onder anderen) al een paar dagen zien op de kaarten | Gewijzigd: 6 januari 2012, 18:36 uur, door stratocumulus
.... situatie zoals Jan en Johann (onder anderen) al een paar dagen zien op de kaarten
Zou die enorme depressie bij Groenland dan niet direct weer roet in het eten gooien?
Lijkt me niet dat de geringe hogedruk boven Scandinavië en het Azorenhoog voldoende weerstand kan bieden op dat moment?
Ik zie dat namelijk al veel vaker gebeuren op de kaarten, maar telkens komen er weer depressies door. | Gewijzigd: 6 januari 2012, 18:41 uur, door vdweste