Bron: KMI
Ga mij toch eens een verhuis overwegen!
Lol, dan hebben wij alle waarschuwingen in één dag gehad
ik bedoel ook niet december 2011 (sorry voor de onduidelijkheid) maar de vorige winter 2010/2011 dus
en het was trouwens niet eens een scandi hoog wat ik zei maar een russisch hoog met lagedruk bij scandinavie sorry daarvoor
maar het gaat erom dat ook hel vroeg het daar al heel koud kan worden als de wind maar goed waait
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Idd,even virtueel voor genieten | Gewijzigd: 5 januari 2012, 18:07 uur, door albalinda
Het is ver, en hopelijk schuift het nog! want ik zie dat het dan echt klote voor belgie word, de grensl igt daar :S
Neemt niet weg dat het verschrikkelijk ver weg is. | Gewijzigd: 5 januari 2012, 18:29 uur, door KJW
Als de dagen lengen, gaan de nachten strengen. Eindelijk na zes weken een doorbraak van de WC. Morgen ook nog?
Vandaag naar Birmingham gevlogen. De temp op 5km was -25 C, op 9km -44 C.
Vandaag naar Birmingham gevlogen. De temp op 5km was -25 C, op 9km -44 C.
Nog een volledige week WC, dus geen zekerheid of die daarna doorbroken wordt.
Bron: KMI
Ga mij toch eens een verhuis overwegen!
Alleen morgen sneeuw buien. Zaterdag weer weg. Tot heden is het hier ook niet veel soep.s. Dus verhuizen heeft nu geen zin
Waar nu H staat en wordt verwacht de komende weken, moet L worden en andersom, eerder wordt t niets.
dus ook die 'hoopvolle' kaarten van hiervoor H boven Spanje/Frankrijk is niet goed daar moet L zijn, dat is goed voor ons winter!
En dat zie ik dus niet meer gebeuren. Ik durf bijna wel een wedje te leggen dat dit niet meer gaat voorkomen deze winter. Wellicht even iets wat er oplijkt, maar geen vaste periode met sneeuw en ijs. Jammer, gelukkig hebben we nog de ijsbanen en sneeuw zat in de Alpen!
Ondanks deze mening kijk ook ik rijkhalzend uit naar de kaarten zoals hierboven beschreven...Fijne avond
joe bastardi via twitter:
"10mb warming on European over the pole by 360 hrs reaches 50C!!!! This is a huge event and will have N hemisphere cold implications"
En dit in het nederlands vertaald?
Hele dag lichte sneeuwval gehad bij -2C, rond 17uur begon het in eens heel donker te worden en begon het flink te onweren ?! De wind trok echt enorm aan waardoor het begon te hoosen en te sneeuwjagen.
In eens begon het gigantisch te hagelen, regenen en sneeuwen door elkaar en echt extreem hard. Bomen stonden volledig 90 graden, en het onweer was blauw. Sinds 18uur 30 is de wind afgezwakt en ook gestopt met onweren en was het weer droge sneeuw.
Nu sneeuwt het al enkele uren krachtig/heftig door. 20cm reeds gevallen. Maar dit sloeg echt nergens op wat we vanmiddag hadden meegemaakt, heel bizar. Ik heb het gefilmd dus zet het als we thuis zijn na dit weekend op O-O.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Eindelijk eens het gemiddelde die voor kouder weer gaat met temperaturen van 4-2°C wat kan zorgen voor winterse buien, het is misschien niet veel maar toch een begin?! Volgens mij 1 van de eerste keren dat ik het gemiddelde deze winter zo laag zie
10mb warming on European over the pole by 360 hrs reaches 50C!!!! This is a huge event and will have N hemisphere cold implications. I was flipping out when I saw that (2 days in a row of SOI of -80) and a 50C warming over the pole ala Euro is equally impressive! I went nuts where I was working at the time, making some coworkers think I should be committed. Joe D'Aleo now is gawking as much as I