Mwaw, over de eerste 5 dagen is er eenduidigheid, maar na 5 dagen is de spreiding zo groot dat er niets anders over te zeggen valt dan dat de onzekerheid zo groot is dat het alle kanten uit kan.
Sorry maar met dit soort blijmakertjes schiet je totaal niets op en geef je alleen maar valse hoop. Dan zeg je beter gewoonweg niets, we hebben de afgelopen anderhalve maand al genoeg dooie mussen gezien.
Met dit soort reacties schiet je ook niets op. We hebben het over verwachtingen die pluimen en kaarten weergeven, daarop wordt geanticipeerd met mogelijkheden die het uit kan gaan. Dit leidt tot discussie. Als jij daaruit valse hoop put en al anderhalve maand dooie mussen ziet, daar kan niemand wat aan doen. Het het is wel een discussietopic over de winter, zelfs al vallen thans de mussen door de hitte van het dak. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 22:10 uur, door Ben47
Sorry maar met dit soort blijmakertjes schiet je totaal niets op en geef je alleen maar valse hoop. Dan zeg je beter gewoonweg niets, we hebben de afgelopen anderhalve maand al genoeg dooie mussen gezien.
Als ik zeg dat er interessante ontwikkelingen gaande waren gisteren, wordt het hier toch verdraaid zodat de winter er aan komt, dus he.... Ik ga er expres niet over schrijven, want dat heeft toch geen zin. En als je een beetje kaarten kijken en ze naast elkaar legt kan je het zelf ook zien, zo hoeft er van mijn hand ook niets te komen en dan zullen de dooie mussen, zoals jij aangeeft ook wel mee gaan vallen
Die oper heeft er zin in
Als ik zeg dat er interessante ontwikkelingen gaande waren gisteren, wordt het hier toch verdraaid zodat de winter er aan komt, dus he.... Ik ga er expres niet over schrijven, want dat heeft toch geen zin. En als je een beetje kaarten kijken en ze naast elkaar legt kan je het zelf ook zien, zo hoeft er van mijn hand ook niets te komen en dan zullen de dooie mussen, zoals jij aangeeft ook wel mee gaan vallen
Er zijn genoeg mensen hier zoals ik die nog wel geïnteresseerd zijn | Gewijzigd: 3 januari 2012, 22:08 uur, door Eifel
Jan, laat je toch niet zo opnaaien joh. Dat is de prijs van een gewaardeerd weerman zijn, al je woorden worden op een gouden schaaltje gewogen.
Algehele trend op de wat langere termijn is nog steeds een meanderende circulatie wat vorig jaar mooi door Johann beschreven is als downstream development. Wat nodig is, is een beetje geluk en dan weet je nooit wat er gebeurt.
Denk aan de sneeuwval tijdens april in 2006 of 7
Sommigen zijn al sinds 1 december wnnr deze topics begonnen positief, zoals ik... Maar pff begin nu wel erg te twijfelen hoor.. Het is nu herst en dus hoop ik dat het straks nog winter wordt en niet direct al de lente en zomer... Het was zoiezo al een apart jaar kwa weer, dus wie weet.. Ik snap best dat mensen twijfelen:)
Nou idd, ben ook erg benieuwd naar Jan zijn stukje.. Kan zelf de kaarten niet zo goed lezen, daarom waardeer ik het steeds als hij (of Calliep, of Johann, of iemand anders!!!!) een duidelijke visie geeft!
Denk aan de sneeuwval tijdens april in 2006 of 7
hahahaha
zolang duurt de winter niet meer hoor is sneller voorbij dan je denkt;) en sneeuwval is ook geen winter
tenminste niet wat ik en heel wat anderen voor ogen hebben
maargoed we zullen zien;).... | Gewijzigd: 3 januari 2012, 22:29 uur, door nielslwder
Om het verhaal wat duidelijker te maken.. Maak elkaar niet gek en kijk goed naar de pluimen/kaarten voordat je iemand aanspreekt op "verkeerde" weersverwachtingen. Als Jan, Johan of anderen het hebben over een mogelijke winterse setting op lange termijn dan hebben ze het over die 15-30% (in mijn ogen). Laten we hopen dat we nog een goede afsluiter krijgen en probeer elkaar niet een verkeerde indruk te geven.. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 22:31 uur, door jlammertink
Dat is niet opnaaien, dat heet kritisch zijn, een belangrijk verschil!
In pakweg de laatste anderhalve maand werd er hier al meermaals gesproken over "interresante ontwikkelingen"waar simpelweg helemaal niets van terecht komt deze winter. Ik breek helemaal niet het werk af van bepaamde mensen hier die de kaarten bekijken/analyseren, ik heb er zelfs veel respect voor! Ik heb alleen een probleem hoe soms een langetermijnkaart die iets moois laat zien al wordt afgeschilderd als "de winter komt eraan" en mensen die dan wel kritisch ertegenover staan (zoals ikzelf) dan meteen neergesabeld worden.
Hier een mooi stuk over vroege en late vorstdagen, ijsdagen, etc. en wat dit betekenen kan voor de winter.
http://www.schaats-en-skate.nl/cees/Veranderingwinters.htm
In pakweg de laatste anderhalve maand werd er hier al meermaals gesproken over "interresante ontwikkelingen"waar simpelweg helemaal niets van terecht komt deze winter. Ik breek helemaal niet het werk af van bepaamde mensen hier die de kaarten bekijken/analyseren, ik heb er zelfs veel respect voor! Ik heb alleen een probleem hoe soms een langetermijnkaart die iets moois laat zien al wordt afgeschilderd als "de winter komt eraan" en mensen die dan wel kritisch ertegenover staan (zoals ikzelf) dan meteen neergesabeld worden.
Zoals jij je berichen plaatst noem ik wel opnaaien. Misschien kun je dmv een juiste smiley
aangeven hoe je bericht moet worden geintereppeerd. Verder zeg je dat jou mening wordt bepaald door je gevoel
Dat is ook niet echt een goede onderbouwing lijkt me en dan wel zo afgeven op Jan.
Verder vind ik dat zo iets niet thuis hoort op dit forum. Van mij mogen alle berichten die hier over gaan worden verwijderd. Het verpest de sfeer.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=308991
Jan ben het helemaal met je eens heb al diverse keren hem een mail gestuurd
om aan te geven dat hij dingen verdraaid.
Heb nu weer een mail gestuurd. Hierbij zijn reactie.
Hallo,
Ik vind dat U e.e.a. verdraaid.
Begin october verwachte U nog een erg koude winter.
Snap dus niets van onderstaand verhaal.
Nee hoor niet waar, in oktober stond op mijn site 'kans op koudste
winter sinds 15 jaar'. Kans ja, als een soort lokkertje wellicht.
Op de weerlijn heb ik toen een aantal indices behandeld die evt. op
weer een koude winter zouden kunnen wijzen, maar in diezelfde
winterprognose van 17 okt. ging ik expliciet voor een vrij zachte
winter.
Heb zelfs expliciet 3 keer storm aangekondigd.
Sorry, misschien als wat misleidend overgekomen.
Gr. MP | Gewijzigd: 3 januari 2012, 23:02 uur, door Jeroen71
Ik verwacht dat de Oper morgen terug hoger gaat zijn voor de 9de, dit is gewoon een koude uitbijter.
Het bekende EC-spelletje zoals we dat nu al zo vaak hebben gezien. GFS houdt het lekker simpel:
Als die AO weer eens de 0 aantikt wordt het misschien weer eens interessant: