Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lubbock, TX.

2 Nov 2024 15:38:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hockley, TX; Lubbock, TX.

2 Nov 2024 15:33:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM; Roosevelt, NM.

2 Nov 2024 10:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM; Roosevelt, NM.

2 Nov 2024 09:31:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hutchinson, TX; Moore, TX.

2 Nov 2024 08:48:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM.

2 Nov 2024 08:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaver, OK; Lipscomb, TX.

2 Nov 2024 08:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hemphill, TX; Roberts, TX.

2 Nov 2024 08:27:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carson, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX; Potter, TX.

2 Nov 2024 08:20:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Roberts, TX.

2 Nov 2024 08:20:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Roosevelt, NM.

2 Nov 2024 07:38:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hutchinson, TX; Moore, TX.

2 Nov 2024 07:38:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM.

2 Nov 2024 07:34:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carson, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX.

2 Nov 2024 07:24:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ochiltree, TX; Roberts, TX.

2 Nov 2024 07:24:58
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Joris1944
Lid
3 januari 2012, 08:35 uur | Bericht #313983
Ach een weekje droog zou ik op zich ook al wel kunnen waarderen, dan kan daarna de winter goed losbarsten.
Duitje
Lid
3 januari 2012, 09:06 uur | Bericht #313986
@Olaf Markus helemaal mee eens
Trouwens, we houden toch van extreem weer? Een winter met helmann getal lijkt mij ook wel 'extreem' te zijn. Mij lijkt het tenminste wel leuk dat ik later tegen mijn kinderen, als ik die krijg tenminste, kan zeggen dat ik een winter met een helmann getal van 0 heb meegemaakt.
We moeten het allemaal wat positiever bekijken, ookal ziet het er misschien slecht uit voor een winter met nachten van -20 en een meter sneeuw.
Groeten Kees
Waarom deze advertentie?
Floris
Lid
3 januari 2012, 09:13 uur | Bericht #313989
Citaat van Olaf Markus, dinsdag 3 januari 2012, 7:16 uur Wat IK niet snap is dat men ... *knip* ...want ik ben die regen wel erg beu.
Well said!

Het is overigens ook pas 3 januari en ook al wordt het de komende 10 dagen geen winter: daarna is er nog steeds een dikke maand waarin het winterweer kan los barsten. Een winter met 0 hellmannen lijkt me dan eigenlijk ook wel weer grappig... We zullen het zien. Eerst maar "genieten" van de regen. En liever in januari bakken met regen dan in de zomer! | Gewijzigd: 3 januari 2012, 09:17 uur, door Marga
frankaloe
Lid
3 januari 2012, 10:29 uur | Bericht #314007
in mijn herinnering zijn er meerdere winters geweest die pas na de jaarwisseling flink uitpakte..soms wel half januari,dus zou het me niet verbazen dat ook dit jaar dit nog gaat gebeuren..
en zo niet..dan hebben we pech zeg maar.....
het weer kan je nu eenmaal niet zo sturen zoals je het zou willen hebben.
en...niks zo veranderlijk als het weer...

nog ieder de beste wensen en een goede gezondheid
beek en donk n-brabant
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 januari 2012, 10:36 uur | Bericht #314010
Citaat van Olaf Markus, dinsdag 3 januari 2012, 7:16 uur Wat IK niet snap is dat men bij ieder klein nietszeggend strohalmpje in de kaarten en de pluim die iets frisser weer aangeven gelijk helemaal door het dolle heen zijn als kleine pups. men ziet gelijk de winter invallen en weet ik het allemaal niet meer, de werkelijkheid is dat tot nu toe deze hele winter er niets in de kaarten of pluimen is voorgekomen wat ook maar enigszins leek op een ommezwaai naar winterse omstandigheden.
Men is zo blij met dat ene kleine vingertje welke twee weken verder in de lange termijn voorkomt en een dag later weer weg is.

Heel mooi verwoord. Snappen doe ik enthousiasme wel, dat maakt het ook juist mooi leesvoer

Reëel gezien kan je natuurlijk niet echt uitgaan van LT visie en al helemaal niet als er maar enkele modellen voor vorst gaan. Ik volg het hier al een paar jaartjes en moet zeggen het blijft vermakelijke kost allemaal. Teleurstelling, boosheid, vrolijkheid en blijheid wisselen elkaar in rap tempo af. De één kan zich irriteren aan enthousiasme terwijl de ander geprikkeld is over pessimisme. De mensen hier zijn soms nog wonderlijker dan het weer zelf . Prachtig!

Pluim 10:00 uur
pluim_volledig_06260.png | Gewijzigd: 3 januari 2012, 10:41 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
mhindriks
Lid
3 januari 2012, 10:41 uur | Bericht #314013
Pluim Europees model dinsdag 10.00 uur
"Als de haan een ei legt, kraaien alle kippen"
reach
Lid
3 januari 2012, 11:02 uur | Bericht #314023
Citaat van Tyshane, maandag 2 januari 2012, 23:11 uur Het zou zomaar kunnen zijn dat je aanname bewaarheid zal worden. Iemand postte onlangs de 'doctrine van Postma', 'dat koude oplossingen in zachte winters zachter uitvallen', was jij dat? In ieder geval lijkt het erop dat het deze winter inderdaad zo zal gaan. Vooralsnog wel dus. (Waarmee ik overigens niet de doctrine als zodanig erken.) Zagen we dat vorig jaar ook niet zo gaan. Alleen toen hadden we als schrale troost tenminste nog een sneeuwrijke december.

Dat was ik. Ik verwacht hooguit eens een weekje wat "koeler" weer onder invloed van een rug van hoge druk...maar echte kou? Nee misschien dadelijk in februari nog wat sneeuw maar daarna denk ik dat het snel voorjaar is.

groeten,
Frank
zwoof
Lid
3 januari 2012, 11:11 uur | Bericht #314031
Citaat van marcuz, maandag 2 januari 2012, 18:49 uur Waarom iedereen zijn hoop nou houdt voor de lange termijn waarin totaal geen winter te zien is, snap ik niet. Ik ben een winterliefhebber en houd ook veel van sneeuw en ijs maar dit jaar is het uiterst mager. Natuurlijk duurt de winter nog 2 volle maanden en krijgen we gerust sneeuw wat elk jaar nog is geweest. Nu is het absoluut een wanvertoning wat sommige weerbureau's hebben voorspeld voor het begin van deze winter. Lees ik net op sbs 6 dat er een driedaagse storm op komst is, verwacht dor piet paulusma. Het is heel erg dat deze man de bevolking bang maakt en alleen maar pure onzin uitkraamt. Hopen dat de kou snel zal naderen

QUOTE(dfromdwgn @ Jan 2 2012, 18:55) <{POST_SNAPBACK}>
Niet om deze man persoonlijk maar hij geeft idd niet de juiste info in zijn voorspellingen - ik doel op "uitdrukkingen" die de plank volledig misslaan

Volgens mij waait het anders behoorlijk. Misschien een wat (hoe toepasselijk) "opgeblazen" bericht, maar Piet 's eigenzinnige verwachtingen zijn zo mal nog niet door de bank genomen. Het blijft een speler waar je rekening mee kan houden.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
3 januari 2012, 11:15 uur | Bericht #314035
Citaat van zwoof, dinsdag 3 januari 2012, 11:11 uur Volgens mij waait het anders behoorlijk. Misschien een wat (hoe toepasselijk) "opgeblazen" bericht, maar Piet 's eigenzinnige verwachtingen zijn zo mal nog niet door de bank genomen. Het blijft een speler waar je rekening mee kan houden.

laat maar.....
BacciB
Lid
3 januari 2012, 11:33 uur | Bericht #314045
Dit is niet lekker wakker worden, zonder winter raak ik soms echt de weg kwijt. Van dit weer raak je gewoon depressief, constant regen en wind. Misschien zorgt dit stormachtig weer wel voor een verandering.

We zitten gewoon altijd op de grens!, dit plaatje laat het goed zien:

| Gewijzigd: 3 januari 2012, 11:48 uur, door BacciB
It's time to snow!
SubMicron
Lid
3 januari 2012, 11:43 uur | Bericht #314049
Misschien bedoelden ze dat wel met "horrorwinter" 0 Hellmangetalletjes !!

Maar volgens mij trekt de natuur dat wel weer recht. Hoe warmer het nu is hoe heftiger de eindspurt
van de winter...........hoop ik
BacciB
Lid
3 januari 2012, 11:46 uur | Bericht #314052
Citaat van SubMicron, dinsdag 3 januari 2012, 11:43 uur Misschien bedoelden ze dat wel met "horrorwinter" 0 Hellmangetalletjes !!

Maar volgens mij trekt de natuur dat wel weer recht. Hoe warmer het nu is hoe heftiger de eindspurt
van de winter...........hoop ik

Ja, dan maar een meter sneeuw in februarie of maart.
It's time to snow!
3 januari 2012, 11:54 uur | Bericht #314057
Citaat van BacciB, dinsdag 3 januari 2012, 11:46 uur Ja, dan maar een meter sneeuw in februarie of maart.
in maart heeft menig O-Oler zin in de lente ...dus onweer

dan hoeft het voor ons niet meer
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Tyshane
Lid
3 januari 2012, 11:58 uur | Bericht #314059
Citaat van BacciB, dinsdag 3 januari 2012, 11:33 uur Dit is niet lekker wakker worden, zonder winter raak ik soms echt de weg kwijt. Van dit weer raak je gewoon depressief, constant regen en wind. Misschien zorgt dit stormachtig weer wel voor een verandering. We zitten gewoon altijd op de grens!, dit plaatje laat het goed zien:
Dat is wel een grensgevalletje steeds ja, pijnlijk plaatje wat dat betreft.

QUOTE(smoke_soldier @ Jan 3 2012, 11:54) <{POST_SNAPBACK}>
in maart heeft menig O-Oler zin in de lente ...dus onweer dan hoeft het voor ons niet meer

Lol, nou inderdaad zeg, in maart graag langzaam een voorjaarsachtige setting en de eerste kaboemski's!
| Gewijzigd: 3 januari 2012, 11:58 uur, door Tyshane
xzaz
Lid
3 januari 2012, 13:48 uur | Bericht #314107
Zakopane in zuid Polen gaat aardig wat sneeuw krijgen.
Niet weer het weer!TV Commentaar
nik
Lid
3 januari 2012, 16:05 uur | Bericht #314209
sneeuw kansen voor midden oost en zuid oost nederland op 16 jan
3 januari 2012, 16:06 uur | Bericht #314210
Citaat van nikey, dinsdag 3 januari 2012, 16:05 uur sneeuw kansen voor midden oost en zuid oost nederland op 16 jan
veelste ver weg om dit te posten.
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
BacciB
Lid
3 januari 2012, 16:39 uur | Bericht #314245
Citaat van smoke_soldier, dinsdag 3 januari 2012, 16:06 uur veelste ver weg om dit te posten.

Tuurlijk, maar ik word altijd blij als ik sneeuwvlokken zie boven nederland, maar over 2 weken? maakt het weer minder. Toch verwacht ik wel dat we over 2 weken sneeuw hebben gezien. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 16:43 uur, door BacciB
It's time to snow!
snowlover
Lid
3 januari 2012, 17:02 uur | Bericht #314259
Ben ik nou de enige die dit ziet, elke winterkaart wordt alsmaar uitgesteld en op 16 januari zien we dan weer goeie kaarten voor februari bv, het schuift alsmaar op. Dus ik begin toch te vrezen op een zachte winter met geen enkele sneeuwdag.
Eifel
Lid
3 januari 2012, 17:33 uur | Bericht #314273
Citaat van nikey, dinsdag 3 januari 2012, 16:05 uur sneeuw kansen voor midden oost en zuid oost nederland op 16 jan
Morgen is dat al weer weg

QUOTE(sneeuwvlokske @ Jan 3 2012, 17:02) <{POST_SNAPBACK}>
Ben ik nou de enige die dit ziet, elke winterkaart wordt alsmaar uitgesteld en op 16 januari zien we dan weer goeie kaarten voor februari bv, het schuift alsmaar op. Dus ik begin toch te vrezen op een zachte winter met geen enkele sneeuwdag.

Denk dat we echt nog wel winterse prikjes zullen krijgen. Maar standvastig winter weer is nog mogelijk. Maar ik acht die kans zelf erg klein. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 17:35 uur, door Eifel
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.469 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 47 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 47, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 5".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden