Trouwens, we houden toch van extreem weer? Een winter met helmann getal lijkt mij ook wel 'extreem' te zijn. Mij lijkt het tenminste wel leuk dat ik later tegen mijn kinderen, als ik die krijg tenminste, kan zeggen dat ik een winter met een helmann getal van 0 heb meegemaakt.
We moeten het allemaal wat positiever bekijken, ookal ziet het er misschien slecht uit voor een winter met nachten van -20 en een meter sneeuw.
Well said!
Het is overigens ook pas 3 januari en ook al wordt het de komende 10 dagen geen winter: daarna is er nog steeds een dikke maand waarin het winterweer kan los barsten. Een winter met 0 hellmannen lijkt me dan eigenlijk ook wel weer grappig... We zullen het zien. Eerst maar "genieten" van de regen. En liever in januari bakken met regen dan in de zomer! | Gewijzigd: 3 januari 2012, 09:17 uur, door Marga
en zo niet..dan hebben we pech zeg maar.....
het weer kan je nu eenmaal niet zo sturen zoals je het zou willen hebben.
en...niks zo veranderlijk als het weer...
nog ieder de beste wensen en een goede gezondheid
Men is zo blij met dat ene kleine vingertje welke twee weken verder in de lange termijn voorkomt en een dag later weer weg is.
Heel mooi verwoord. Snappen doe ik enthousiasme wel, dat maakt het ook juist mooi leesvoer
Reëel gezien kan je natuurlijk niet echt uitgaan van LT visie en al helemaal niet als er maar enkele modellen voor vorst gaan. Ik volg het hier al een paar jaartjes en moet zeggen het blijft vermakelijke kost allemaal. Teleurstelling, boosheid, vrolijkheid en blijheid wisselen elkaar in rap tempo af. De één kan zich irriteren aan enthousiasme terwijl de ander geprikkeld is over pessimisme. De mensen hier zijn soms nog wonderlijker dan het weer zelf . Prachtig!
Pluim 10:00 uur
| Gewijzigd: 3 januari 2012, 10:41 uur, door zwoof
Dat was ik. Ik verwacht hooguit eens een weekje wat "koeler" weer onder invloed van een rug van hoge druk...maar echte kou? Nee misschien dadelijk in februari nog wat sneeuw maar daarna denk ik dat het snel voorjaar is.
groeten,
Frank
Volgens mij waait het anders behoorlijk. Misschien een wat (hoe toepasselijk) "opgeblazen" bericht, maar Piet 's eigenzinnige verwachtingen zijn zo mal nog niet door de bank genomen. Het blijft een speler waar je rekening mee kan houden.
laat maar.....
We zitten gewoon altijd op de grens!, dit plaatje laat het goed zien:
| Gewijzigd: 3 januari 2012, 11:48 uur, door BacciB
Maar volgens mij trekt de natuur dat wel weer recht. Hoe warmer het nu is hoe heftiger de eindspurt
van de winter...........hoop ik
Ja, dan maar een meter sneeuw in februarie of maart.
in maart heeft menig O-Oler zin in de lente ...dus onweer
dan hoeft het voor ons niet meer
weather without storms is no weather at all.
Dat is wel een grensgevalletje steeds ja, pijnlijk plaatje wat dat betreft.
Lol, nou inderdaad zeg, in maart graag langzaam een voorjaarsachtige setting en de eerste kaboemski's!
| Gewijzigd: 3 januari 2012, 11:58 uur, door Tyshane
Tuurlijk, maar ik word altijd blij als ik sneeuwvlokken zie boven nederland, maar over 2 weken? maakt het weer minder. Toch verwacht ik wel dat we over 2 weken sneeuw hebben gezien. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 16:43 uur, door BacciB
Morgen is dat al weer weg
Denk dat we echt nog wel winterse prikjes zullen krijgen. Maar standvastig winter weer is nog mogelijk. Maar ik acht die kans zelf erg klein. | Gewijzigd: 3 januari 2012, 17:35 uur, door Eifel