een mooier begin van het nieuwe jaar kan je niet hebben.
Het mag nu eindelijk wel eens gaan gebeuren.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nou, toevallig is het vandaag in Finland best koud. Dat nu de Botnische- en de Finse golf maar snel bevriezen, want die blijven deze winter behoorlijk achter.
Temperatuur Finland 16.00u lokale tijd.
LUCHTDRUKVERDELING LIJKT TE VERANDEREN
De krachtige westelijke stroming gaat meanderen. In de loop van het komende weekeinde slaat een hoogterug ten westen van de Britse Eilanden naar het noorden uit. Daardoor bij ons een noordwestelijke stroming waarmee koudere luchtmassa’s vanaf hoge breedten naar het Noordzeegebied worden getransporteerd. Na het weekeinde stuurt de ‘oper’, zijnde de operationele verwachting van het ECMWF (Europees weermodel) , aan op toenadering van de Atlantische rug met hogedrukontwikkelingen boven Noord- en Noordoost-Europa. Het is prematuur om aan deze ‘kennismaking’ meteen een winters scenario op te hangen. Het aantal leden dat met de ‘oper’ meegaat is daarvoor te klein. Verheugend is echter wel dat er voor het eerst deze winter enige hoop gloort.
Mooie verwoording.
| Gewijzigd: 1 januari 2012, 17:14 uur, door Eveline
Dan wordt ik heeeel blij
leek me wel leuk om even te posten.
Leuk filmpie, ik hoop dat wij ook zoiets mogen meemaken dit jaar en dan het liefste in het begin van dit jaar, anders moeten we nog zo lang wachten he? | Gewijzigd: 1 januari 2012, 17:20 uur, door Matroesjka
Mooie dalende trend en biedt goede mogelijkheden, heel langzaamaan gaat het dan waarschijnlijk toch gebeuren! Wat?! Nou dat het minder zacht gaat worden.
Het vervolg is alleen niet zo goed helaas. Even zien wat het gemiddelde ensemble laat zien straks.
Als het de regen van nu sneeuw was geweest...
Regent nu bijna een uur en zit al op 12 mm.
Er zitten de laatste DAGEN veel mooie kaarten bij, DEZELFDE!! enkel de liggingen zijn nog niet helemaal zeker, maar de winter komt met de trein naar benelux! met wat vertraging