Sinds een paar dagen kijk ik ook naar de GFS en EC weerkaarten op wetterzentrale. Wel interessant Zou iemand voor mij eens een kaart ergens op willen zoeken en plaatsen, hoe alles moet zijn (rug/trog?/ hoog en laag) voor een perfecte winter? En perfecte winter is dan wel kouder dan dit, en het liefst met sneeuw
alvast bedankt!
dan komt die "horror"winter toch wel uit..hetzij in een andere vorm
maar idd te dol voor woorden..
de narcissen en tulpen komen al boven de grond....
momenteel helderblauw hier met zonnetje en hier en daar een wolkje
maarik blijf hoop houden in half januari
Waardoor kan ik nou zien dat dat die kou/sneeuw had aangevoerd?
| Gewijzigd: 30 december 2011, 15:27 uur, door Eveline
Dat kan je hier niet aan zien, hier zie je de temperatuur op 500 hpa (druk) en dat is de temp op ongeveer 5,5 km hoogte, tevens is de luchtdruk hierop geplot. Het beste kan je een kaartje zoeken met de temp op 2 meter en de sneeuwhoogte op dat moment.
ja, azorenhoog zie ik liggen ja Die paarse plek richting de noordpool
Tyshane; aha, zal die kaarten dan eens op moeten zoeken.
thanks in elk geval!
daar tussendoor een geluid van hagel/natte sneeuw tegen de raam aan.
dit was ergens rond 3 uur en 5 uur..ik was/werd er wakker van.
vanmorgen lag er tegen de schutting zelfs een hoopje sneeuw/hagel.
dan heb ik heel erg doorheen geslapen terwijl ik toch al gauw wakker wordt als het zelfs kilometers verderop onweert, maar goed, dat is een ander topic! Hagel heb ik trouwens vanacht ook niet meegekregen, gisteravond wel. Wel een hele harde woei! Ik dacht hier net nog in een regenbui ook wat natte sneeuw te zien vallen, maar dat was maar heel lichtjes. Het mag geen naam hebben en het blijft toch niet liggen, zeker niet met 10 - 12 graden morgen. Waren dit maar temperaturen in de min...
KNMI
Komende nacht is het bewolkt en het hele land krijgt met af en toe (mot)regen te maken. In het oosten van het land is tijdelijk wat natte sneeuw niet uitgesloten. De wind draait naar zuid tot zuidoost en wordt zwak tot matig. De temperatuur daalt naar 1 tot 2 graden in het oosten tot 4 of 5 graden elders.
Niet dat ik hier blij van word maar het is toch iets | Gewijzigd: 30 december 2011, 18:37 uur, door BacciB
Ja want de winter is net begonnen! Februari kan bijvoorbeeld nog 4 weken barre winter geven!
Tja zo is het feitelijk wel
maar ja
eerst zou winter 2e helft nov beginnen,maar toen ie niet kwam was het pas eind nov
toen zou ie in begin dec komen,maar toen ie niet kwam was het eigenlijk ook zo dat de winter officieel pas 21 dec begint
nu is het bijna januari en ziet het er de komende 2 weken niet naar uit dat het seriues winter wordt en is het excuus dat het nog 4 weken kan winteren in Februari
tja en het zal ook niet lang duren voordat we lezen....ja maar in mrt kan het ook nog vriezen en vooral sneeuwen
we zien het wel
Heb het idee dat op deze kaart een Azorenlaag staat ipv hoog...anyway, de blokkade bij groenland zorgde ervoor dat depressies niet tot bij ons kwamen en de uitgezakte kou van het hoge noorden precies bij ons terecht kwam
dat denk ik ook want de natuur probeert altijd de verschillen te compenseren zo was bv november kurkdroog en december te nat dus denk ik dat de kans groot is dat we in januari of februari winterweer krijgen
maar ja
eerst zou winter 2e helft nov beginnen,maar toen ie niet kwam was het pas eind nov
toen zou ie in begin dec komen,maar toen ie niet kwam was het eigenlijk ook zo dat de winter officieel pas 21 dec begint
nu is het bijna januari en ziet het er de komende 2 weken niet naar uit dat het seriues winter wordt en is het excuus dat het nog 4 weken kan winteren in Februari
tja en het zal ook niet lang duren voordat we lezen....ja maar in mrt kan het ook nog vriezen en vooral sneeuwen
we zien het wel
Ok, maar dat waren allemaal LT voorspellingen die gewoon niet te voorspellen zijn! (vind ik)
het kan een superzachte winter worden, maar evengoed kan de winter over 2 weken genadeloos inslaan, mss wel voor 2 maanden, je weet maar nooit!