Haha, lol! Toch zou het wel leuk zijn als dit zo'n winter zou zijn die zacht startte en vanaf januari een enorm heftige winter zou laten zien. Sneeuw & ijs; alles. Eentje die we na jaren nog herinneren en dan niet omdat het zo 'warm' was dus.
Aanhoudende kou, dus winterweer komt enkel door H en nooit door L, zeker niet L boven scandinavia.
Tuurlijk kan best even sneeuw opleveren, maar is nooit blijvend winters. dat komt enkel door H in Noord en L in Zuid europa.
Zolang dat niet aan de orde is, komt er geen winter. Dus pas als er op de LT kaarten H rond ijsland/scnadinavie komt te liggen wordt ik warm (en het weer koud), maken jullie me dan even wakker, want de komende weken is dat niet aan de orde
het MOET gebeuren in januari,anders is het over en uit misschien.
Nee hoor, volgens mijn gegevens is februari ook nog gewoon een wintermaand.
Maar maak je geen zorgen, de winter komt echt nog wel. Alleen moeten we daar nog zeker 2 weken op wachten.
ja,zou mooi zijn.
we kunnen alleen maar hopen en nog eens hopen dat die verandering er ook daadwerkelijk komt.
anders hebben we weer het hele jaar voor niks gewacht:(
en na deze winter weer maandenlang wachten...
maarja,we blijven hopen.
it aint over till the fat lady sings.
Maar maak je geen zorgen, de winter komt echt nog wel. Alleen moeten we daar nog zeker 2 weken op wachten.
volgens mij gegevens ook,daarom zei ik ook "misschien'
Dat klopt, maar als het in heel europa anti winters is tot februari, dan wordt februari zeker niet winters, dat is in het verleden, zover ik weet, nog nooit gebeurd. Geen opbouw van blijvende kou. wellicht eind februari gebin maart een koude uitbaijter met 2 dagen een pak sneeuw en 2 nachten vorst.... meer zit er niet in in deze situatie.
ik haal even een 'oude' wijsheid aan: de Postma doctrine: " In een zachte winter pakken koude oplossingen zachter uit, in een koude winter pakken zachte oplossingen kouder uit"
maar ook nu geldt: resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Lol. Baseer je dat nog steeds op die kaarten van gisteren?.
Volgens mijn gegevens en wat ik afgelopen week op de Duitse radio hoorde blijft het een kwakkel winter met winterse prikjes. Maar een lang standvastig winter weer nee.
Volgens mijn gegevens en wat ik afgelopen week op de Duitse radio hoorde blijft het een kwakkel winter met winterse prikjes. Maar een lang standvastig winter weer nee.
En jij baseert het op een Duitse radio?
En nee, ik baseer dat niet alleen op 'die kaarten van gisteren'.
We zullen zien he wie er gelijk gaat krijgen.
Lijkt me duidelijk dat dat niets met de gegevens van gisteren heeft te maken. Zonder de gegevens van gisteren weet iedereen toch wel dat februari een wintermaand is en dat dus de kans bestaat dat er winterweer zal kunnen zijn. Lol!
En nee, ik baseer dat niet alleen op 'die kaarten van gisteren'.
We zullen zien he wie er gelijk gaat krijgen.
Nee niet op de Duitse radio alleen ook op me eigen gevoel. . En ja dat PRIKJE van over twee weken die komt er wel.
Volgens de kalander is februari een winter maand dat klopt. Maar goed is nog zo ver weg ...... LOL | Gewijzigd: 30 december 2011, 12:28 uur, door Eifel
Wel fijn dat de nieuwste pluim voor het eerst sinds ik deze winter de pluimen volg een dalende trend laat zien op de lange termijn. Eindelijk gaat het gemiddelde bij die ellendige 5 graden vandaan
Wel fijn dat de nieuwste pluim voor het eerst sinds ik deze winter de pluimen volg een dalende trend laat zien op de lange termijn. Eindelijk gaat het gemiddelde bij die ellendige 5 graden vandaan
Sinds november laten de pluimen een dalende trend zien, dus daar zou ik mijn hoop niet op vestigen.
Overmorgen zullen we het weten wat voor triest december-winterrecord we hebben gehaalt
p.s. zeiden we afgelopen Januari ook niet dat de winter nog (terug) zou komen.. ik heb hem niet meer gezien sinds december vorig jaar
Ja dit is even negatief, maar ik wil er mee zeggen dat het niet zonder meer vast staat dat we nog winter krijgen. Daar is de afgelopen winter een goed voorbeeld van want die stopte met koud zijn op 1 januari voor een groot gedeelte van Nederland. Dit is iets wat we de laatste jaren veel hebben gezien. Kou in december en daarna stijging van temperatuur.
maar goed we "keep our fingers crossed"
| Gewijzigd: 30 december 2011, 13:27 uur, door Callie-P
Zie ik op VTM nu 11graden op oudejaarsavond en 14 graden op oudejaarsdag?!!!
zie dit .... ze kunnen de zwembaden wel weer openen | Gewijzigd: 30 december 2011, 13:46 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Weersverwachting is i.e.g. wel dat het redelijk droog is
Hieronder een kaartje met de MINIMUM temperaturen op 31 december om middernacht !!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH | Gewijzigd: 30 december 2011, 13:55 uur, door Callie-P
hier in beek en donk was er vannacht zeker wel onweer..en best wel flinke klappen ook.
daar tussendoor een geluid van hagel/natte sneeuw tegen de raam aan.
dit was ergens rond 3 uur en 5 uur..ik was/werd er wakker van.
vanmorgen lag er tegen de schutting zelfs een hoopje sneeuw/hagel.