Weeronline laat al zien dat de hooikoortsseizoen al begonnen is... (In Enschede dan) | Gewijzigd: 27 december 2011, 11:15 uur, door reedtimmer
Wordt dit de opmaak naar een koude periode?
't Wordt weer interessant op de werkaarten.
Dus omdat er in Moskou sneeuw ligt, wordt het hier koud?
Was dat maar waar zeg. Niet dus.
Die WC wordt echt niet zomaar doorbroken.
De komende 2 weken sowieso niet.
Daar wijst alles op, de kaarten, de NAO en de pluimen.
Daar verandert wat sneeuw in Moskou niets aan.
't Wordt weer interessant op de werkaarten.
10 januari, da's koffiedik kijken.
Edit Marga: Twee opeenvolgende berichten samengevoegd en quote ingekort | Gewijzigd: 28 december 2011, 07:42 uur, door Marga
"Het Azorenhoog kruipt langzaam richting Groenland hoog en zullen samentrekken. Het laag boven Scandinavie zal zich dan gaan uitdiepen en dan een nnw windrichting geven. Het zal niet heel erg veel , alhoewel we wel sneeuw krijgen, gaan sneeuwen hierdoor omdat de windrichting te noordelijk is maar dat het dan koud gaat worden dat wel. In de nacht gemiddeld rond de -10 en overdag iets onder het vriespunt.
Eind Januari zal de windrichting meer uit het oosten gaan komen en wordt het zelfs overdag flink koud. Deze periode kan dan nog een 2tal weken aanhouden. In de nacht zijn er uitschieters naar de -20 graden plaatselijk en overdag gemiddeld -5 tot zelfs -10 graden plaatselijk."
Hoewel dit natuurlijk nog met geen enkele kaart te staven is kan ik het daarom niet onderbouwen. Dus heeft het ook geen enkele zin om dit te gaan roepen. Alleen als de frustratie echt hoog oploopt en je niet anders meer kan dan kan je alsnog besluiten om het te gaan roepen.
Ik had echt even een wtf momentje...
Hier in Twente trouwens niks droge kerst. 2 dagen regen gehad. Constant. Van die vieze druilerige regen. Bah.
Lijkt wel of de voorspellingen steeds slechter worden.
Ja, ik hoor de laatste tijd soms ook vogeltjes die je normaal niet hoort of niet in deze tijd hoort.
Algemeen: En wat die vooruitzichten betreft: Ik zie niets drastisch veranderen hoor in lagere temperaturen. Integendeel. | Gewijzigd: 27 december 2011, 15:28 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Even hardnekkig als overtuigend toveren de verschillende lange termijnberekeningen ons hogedrukgebieden in het zuiden en depressies in het noorden voor ogen. Dat houdt gewoon aanhoudend wisselvallig weer in met dan weer subtropische vochtige lucht (de kerstdagen) en dan weer iets koudere polaire lucht (later deze week). Wil het nog echt winter worden dan zal daar na de eerste week van januari iets van te bespeuren moeten zijn!!!
Ik heb zelf het idee dat we zeer laat een paar winterdagen gaan krijgen, zoals een paar jaar geleden er opeens een halve meter in Maart lag. Maar dit is natuurlijk veel en veels te vroeg om al over te hebben.
Vind het wel jammer dat we niet koud de laatste 2 week van het jaar uit gaan, brengt altijd meer gezelligheid met zich mee. Ik heb de afgelopen dagen nou niet echt een kerst-gevoel gehad.
Onweer dagen 2012: 1 !
nee hoor, er zijn ook winters die eind januari-begin februari op gang kwamen!