Komt wel goed, moeder natuur zal ons belonen voor het wachten
Dus als we vorig jaar januari naar de afgelopen weken hadden gekeken, hadden we een ijskoude winter gehad uiteindelijk?
Wat een onzin om te zeggen dat het de afgelopen weken zo is gegaan, dus dan zal het nu ook wel zo gaan.
Gewoon in de gaten houden en afwachten.
Wat een onzin om te zeggen dat het de afgelopen weken zo is gegaan, dus dan zal het nu ook wel zo gaan. Sorry maar je laatste zin had ik niet gezegd dat het ook zo veder gaat. Ik had het over hoe het tot heden is gegaan dus
In maart kan het idd. nog winteren
als het aan mij lag ook, maar ja, koning winter werkt het wel aardig op m'n zenuwen met z'n zogenaamde horror-kerst!!
In mijn stukje schreef ik al dat de kleinste verandering de kaarten al zou kunnen doen veranderen en jammer genoeg laat de run va 6h dat doen. De 200hPa vlakt af waardoor wij een wc krijgen..
Tegelijkertijd blijf ik erbij dat we vanaf half januari toch mogelijk te maken gaan krijgen met winterig weer, en dan geen min 5 overdag zoals sommige graag zouden willen, maar temperaturen die normaal zijn voor de tijd van het jaar.
Nee een dikke inval van de winter zit er nog niet in maar er worden wel voorzichtige stapjes gezet.. en ik denk dat we daar misschien maar even genoegen moeten nemen. Al zijn sommige al verwend met 20cm sneeuw en temperaturen onder nul. Hier hebben we nog niet 1 nacht vorst gehad.
200hPa situatie van gisteren met 2 mogelijke scenario's
200hPa situatie met een afvlakkende 200hPa in de 6h run van vanmorgen.
| Gewijzigd: 26 december 2011, 14:51 uur, door Callie-P
Hier was t strakblauw, maar bewolking neemt geleidelijk weer wat meer de overhand.. Volgens mij hebben we weer een record te pakken, warmste 2e kerstdag ooit
Lol
Waar zijn deze beelden gebleven
Winter 2009 ... 30 cm sneeuw in de ochtend!
| Gewijzigd: 26 december 2011, 14:37 uur, door Poider
Waar zijn deze beelden gebleven
Winter 2009 ... 30 cm sneeuw in de ochtend!
Je kwelt ons Haal aub geen zulke plaatjes meer boven want dit is echt om zot te komen
neenee, jammer dat het verdwenen is uit de runs. maar een winter zonder sneeuw/ijs heb ik nog nooit gehad. en ik denk niet dat het mijn eerste wordt. Er komt sowieso wel iets alleen is de vraag, in welke hoeveelheid en wanneer
We houden het in de gaten. Al geef ik de kans op warme of koude luchtstromingen 50%.
Blijft spannend .
200hPa (jetstream) wordt inderdaad zwakker maar zit veel te noordelijk met als gevolg dat wij onder invloed komen van hogedruk gebieden met (zuid)westelijke winden =warm
( deze vlakke stroming zorgt voor een blokkade van lagedruk gebieden vanuit het (noord)westen en binnenkomst van koude lucht vanuit het oosten..)
Ik ben zeer benieuwd wat de 12h run laat zien voor de 200hPa want hij kan zo weer veranderen..)
( kijk even naar mijn vorige post over de 200hPa) | Gewijzigd: 26 december 2011, 16:27 uur, door Callie-P
Ik had echt even een wtf momentje...
Hier in Twente trouwens niks droge kerst. 2 dagen regen gehad. Constant. Van die vieze druilerige regen. Bah.
Lijkt wel of de voorspellingen steeds slechter worden.