Ik ben ook nog benieuwd wat dat Laag bij Noorwegen gaat teweegbrengen volgende week..
FIngers crossed
''[..] maar winters wordt het voorlopig niet.''
Haha dat had ik ook kunnen schrijven. Met alle respect maar TT 703 is nu niet echt waar je de eerste weerberichten moet halen toch? Zodra er verandering op de kaarten te zien zijn, zal je hier toch de eerste de tekenen ervan zien. Media als RTL NOS en TT 703 zal het dan nog dagen hebben over voorlopig niet. De reguliere media hobbelt er maar een beetje achteraan. Let gewoon goed op hier op het forum en je bent één van de eersten die eventuele veranderingen in het weer opmerkt. | Gewijzigd: 25 december 2011, 23:16 uur, door zwoof
is het dan niet zo dat dat hoog ook veel warme lucht erin brengt?
Onderweg koelt de lucht af en hij stimuleert ook de noordelijke stroming.
Edit: In IJsland word het dan wel zachter, maar dat is verder niet van belang voor hier. | Gewijzigd: 25 december 2011, 23:34 uur, door weerfreak
het brengt ons naar een N-NW stroming. (Koude lucht dus) Het zal hier dan wel snel afkoelen. En er is ook veel aanvoer van lage druk gebieden mogelijk Dus wil zeggen, Sneeuw!
Hierbij heb ik eventjes de 2m temps erbij genomen. Dit zouden dan zo'n temperaturen worden om 19u Lijkt er toch wel al meer op he!
De 850hPa temperaturen erbij nemen.
Kortweg:
Vanaf 10 januari (mss zelf nog wat vroeger) de kaarten goed in de gaten houden de komende dagen!
Edit: Sorry dat ik geen pijltjes enzo gebruik. Zal volgende keer wat beter verzorgen! Het gaat dus om dat hogedruk gebied (azorenhoog) | Gewijzigd: 26 december 2011, 00:01 uur, door Gilleeesss
Hierbij heb ik eventjes de 2m temps erbij genomen. Dit zouden dan zo'n temperaturen worden om 19u Lijkt er toch wel al meer op he!
De 850hPa temperaturen erbij nemen.
Drie runs op een rij. Dit is om in de gaten te houden.
On topic:
Ik denk dat het hier weer aangenamer gaat worden moest het zo blijven de kaarten.. Maar vergeet niet dat het in 1 wip kan weggeblazen worden. maar het staat er wel 3 runs in he. En johan sprak ook al eens over een verandering.. En johann is echt wel een top weerkenner! Zal hij gelijk krijgen?! Ik hoop van wel.
Die hogedrukuitloper boven Nederland vind ik minder, dan komt de zachte azorenlucht toch ons land in.
Edit: Winter dringt wel tot diep zuidelijk door in Europa. | Gewijzigd: 26 december 2011, 00:05 uur, door weerfreak
Edit: Winter dringt wel tot diep zuidelijk door in Europa.
Helaas zijn dat details waar we nog geen waarde aan moeten hechten.
Het 2e plaatje is een foutje. Er wordt ook sneeuw berekent in het westen. | Gewijzigd: 26 december 2011, 00:10 uur, door onno333
Edit: Winter dringt wel tot diep zuidelijk door in Europa.
Goed gezien. Maar het kan zo weer weg zijn dat hogedruk uitlopertje..
Dat is ook wel weer waar,
Het is gewoon goed in de gaten houden, word nu al spannend | Gewijzigd: 26 december 2011, 00:10 uur, door weerfreak