kan een sneeuwdek tot 5 cm dik gevormd worden. Ook vrijdag overdag kan er af en toe nog wat sneeuw vallen.
ik denk dat dat wel meer zal zijn de vorige keer voorpselde ze 10 cm en er lag 30 cm
Is een update van vanmorgen. Vanavond zullen ze wss wel nog met hun defenitieve komen
Vannacht trek er een actieve buien lijn over het land en daar uit gaat hier sneeuw vallen er kan z'n 10 a 15 cm sneeuw vallen.
De slee en de latten staat al klaar
Klopt af en toe flinke vlokken
@Update
Weinig of geen sneeuw momenteel op de rader komt er nog weinig aan tot heden. Dan maar wachten op de sneeuw buien van morgen maar 10 a 15 cm sneeuw nee | Gewijzigd: 30 december 2011, 00:46 uur, door Eifel
Helaas door persoonlijke omstandigheden kan ik geen langgerekte update geven. (Tenzij iemand anders het nu even doet) moet je het even doen met de gewone 48-uurs verwachting van yr.no en de winterdiscussie volgen.
Hier het stukje:
Van 05/01 17u tot 06/01 11u : Op de Ardense hoogtes nemen de buien een winters karakter aan met sneeuw of smeltende sneeuw, afhankelijk van de hoogte. In de Hoge Venen is een sneeuwdek van 5-10 cm mogelijk.
Volgens de recente kaarten is sneeuw zeker mogelijk maar of deze daadwerkelijk zal blijven liggen en zeker 5-10 cm zal zijn heb ik toch mijn vraagtekens bij...
Na de doortocht van de stormdepressie is de stroming gekanteld naar noordwestelijke richtingen en wordt er dus koudere lucht aangevoerd.
Echter de 850hpa temps liggen net niet op -5 graden dus echt 100% gunstig is de sneeuwkans niet. Er kan wel sneeuw vallen maar of ze daadwerkelijk droog zal zijn heb ik ook mijn twijfels bij...
Zowel de 2-meter temps als het dauwpunt liggen rond het vriespunt dus echt 100 % overtuigend voor sneeuw is dat ook niet.
En ten slotte het neerslagkaartje van GFS. Dees laat wel neerslag zien maar om daadwerkelijk van hoge hoeveelheden te spreken ook daar heb ik mijn twijfels bij.
Samenvatting: Indien er sneeuw valt zal dit voornamelijk natte sneeuw zijn. De hoogste gebieden maken wel een kans op sneeuw maar die 5-10 cm lijkt mij echt te hoog gegrepen. Ik zou uitgaan van max 5 cm boven 600 meter...
48-uursverwachting lijkt niet helemaal negatief maar je ziet het grootste gedeelte voor vannacht nog steeds in het rood.
De sneeuwkans is er zeker maar ik zou er niet teveel op rekenen. En morgen zal ze zo weer weg zijn met deze temps. Maar alles is beter dan niets in zo'n winters
TaL