Let wel op: Ik schrijf de verwachtingen (nog) niet wegens tijdsgebrek en nog te weinig kennis. Ik hoop dat daar rap verandering ik komt.
Situatie 22 december 2011 20:37
Het dooit in de Ardennen. In het weekend wordt het tijdelijk kouder met winterse buien in de Ardennen.
Geopende skipistes
Geen skipistes open.
Bron: http://home.scarlet.be/~bv465264/sneeuw/
Het dooit in de Ardennen. In het weekend wordt het tijdelijk kouder met winterse buien in de Ardennen.
Maximale sneeuwdikte: 10 cm
Geopende skipistes: 0 pistes
Geopende langlaufpistes: 0 pistes
Laatste sneeuwval: 21/12
Nieuwe sneeuw in 72h?: Ja
Max. dikte deze winter: 35 cm
Geopende skipistes
Geen skipistes open.
Geopende skipistes
Geen skipistes open.
Wat is het nut van deze topic als de informatie al niet eens klopt. Is een ander verhaal van live naar voorspelling. Deze topic heeft totaal geen meer waarde, tegendeel. | Gewijzigd: 24 december 2011, 02:13 uur, door Eifel
Misschien kan jij Tal helpen aan waardevolle informatie zodat het topic wel voldoet aan jouw eisen?
En waarom zou dit niet kloppen? Deze site heeft altijd al goeie informatie over het weer in de Ardennen en de geopende skipistes weergegeven. Ik heb onlangs nog het sneeuwkaartje van de site aan Jan gegeven zodat het deel uitmaakt van onweer-online. Hij zei zelf dat de informatie nuttig kon zijn voor sneeuwhoogte.nl dus geen waarde zou ik nu niet zeggen...
En dit topic is gemaakt zodat de onweer-onliners gemakkelijk kunnen volgen wat er is en wat er komt.
En als er nu niet veel meer staat dan dooi , ik kan er dan niet meer van maken. De discussie staat in het wintertopic. Dit topic gaat over nu en eventueel zeer korte termijn.
Dus niet klopt zou ik niet zeggen...
TaL
Alhoewel er een aantal sneeuwbuien vallen, dooit het in de Ardennen. Ook de rest van het
weekend kunnen er opnieuw een aantal winterse buien vallen. De dooi blijft echter doorzetten.
Geopende skipistes
Geen skipistes open.
Bron: http://www.weerstationmaasmechelen.be/sneeuw/
TaL
In de regio Botrange ligt er nog wat restsneeuw. De komende dagen dooit het verder, al kan er donderdag en vrijdag opnieuw wat winterse neerslag vallen.
Maximale sneeuwdikte: 2 cm
Laatste sneeuwval: 24/12
Nieuwe sneeuw in 72h?: Nee
Geopende skipistes
Geen skipistes open.
Het verschil op het kaartje tussen 24 dec en 25 dec.
In de regio Botrange ligt er nog wat restsneeuw. De komende dagen dooit het verder, al kan er donderdag en vrijdag opnieuw wat winterse neerslag vallen.
Maximale sneeuwdikte: resten
Laatste sneeuwval: 24/12
Nieuwe sneeuw in 72h?: Nee
Geopende skipistes
Geen skipistes open.
Bron: http://home.scarlet.be/~bv465264/sneeuw/ | Gewijzigd: 26 december 2011, 14:12 uur, door thunder and lightning
Misschien een mooie verwachting maar het blijft koffie dik kijken natuurlijk. Maar van mij mag het.
Misschien een mooie verwachting maar het blijft koffie dik kijken natuurlijk. Maar van mij mag het.
Idd, vrijdag kan voor jou wel eens sneeuw opleveren. Als we kijken naar de 850 hpa dan zien we dat die uitkomt op -6°C en daar tussen eventueel nog wat lager. Doordat dat gebied hoger gelegen ligt moet sneeuw zeker geen probleem kunnen zijn .
850 hpa temps & luchtstroming:
Ook de temperaturen werken mee aan de grond en komen te liggen tussen -1 en +2 graden. Het dauwpunt schommelt rond het vriespunt.
2-meter temps:
Dauwpunt:
GFS laat aan neerslag geen gebrek zien.
Al bij al spannende ontwikkelingen voor jou Eifel. De kans op sneeuw is er zeker! Nieuwjaarsweekend lijkt wel zachter te verlopen maar vrijdag kan het zeker interessant zijn! We blijven de situatie volgen.
TaL (dit is één van mijn eerste zulke updates dus kritiek / discussie / bevestiging is zeker welkom zo leer ik het ook en daar zijn we op dit forum toch voor? ) | Gewijzigd: 27 december 2011, 13:23 uur, door thunder and lightning
Al bij al spannende ontwikkelingen voor jou Eifel. De kans op sneeuw is er zeker! Nieuwjaarsweekend lijkt wel zachter te verlopen maar vrijdag kan het zeker interessant zijn! We blijven de situatie volgen.
TaL (dit is één van mijn eerste zulke updates dus kritiek / discussie / bevestiging is zeker welkom zo leer ik het ook en daar zijn we op dit forum toch voor? )
Ik vind het een duidelijk en een mooi stukje heb er weinig aan toe te voegen
Sterker nog hier valt al natte sneeuw . Morgen eerst winterse buien die later over gaan in sneeuw buien. En dan is het wachten op de sneeuw storing
Maar goed, wat staat er ginder nu te wachten?
De luchtstroming is NW en dus potentieel wat minder warm dan de windrichting dat we nu hebben.
De 850 hpa temps liggen rond de -5 graden dus door de hogere ligging is sneeuw zeker geen probleem
Ook de temperaturen aan de grond en het dauwpunt schommelen rond het vriespunt dus ook hier zie ik geen problemen in
En ten slotte het neerslagkaartje en hier is zeker geen gebrek aan
Spijtig dat het een ééndagsvlieg is maar ja dit is 2011 zeker? Sneeuw is voor jou morgen zeker 99 procent mogelijk dus maak je borst maar alvast koud
Ten slotte nog stukjes uit het KMI en de sneeuwsite:
KMI: Van 29/12 15u tot 30/12 13u : De neerslag kan vandaag op de hoogste toppen als smeltende sneeuw vallen. Volgende nacht gaat de neerslag over de Ardennen en zeker in de Hoge Venen over in sneeuw waardoor een sneeuwlaag van enkele centimeter kan ontstaan en daar kan het dan ook gevaarlijk glad worden. Ook vrijdag overdag vallen er over de Hoge Venen nog enkele lokale sneeuwbuien.
Sneeuwsite: Er ligt geen sneeuw in de Ardennen. Vanavond neemt de kans op sneeuw in de Ardennen opnieuw toe. Er
kan een sneeuwdek tot 5 cm dik gevormd worden. Ook vrijdag overdag kan er af en toe nog wat sneeuw vallen.
TaL