ik vind dit net zoiets als die mensen die op een veld uien gaan rapen. Je kan ze ook voor een paar cent per zak kopen, maar nee kom! we gaan lekker rapen want dat is gratis! Dát is in mijn ogen pas Nederlands. Dat gebeurt meestal ook zonder toestemming van de boer. En dat vind ik gewoon asociaal. Wat is daar negatief aan?
Dat hout is gewoon niet je eigendom.
Als er toestemming is, dan vind ik het een ander verhaal.
Op Schouwen zijn dat niet de NL'ers hoor die rapen! Maar 55+ ers uit buurlanden (witte kentekens met rode en zwarte(de ergste) letters.)Tegen de schemering komen ze tevoorschijn, je kunt er de klok op gelijk zetten en ze komen ook vaak op de fiets, maar dat valt minder op dan een auto (en ook die fietsen zijn niet van landgenoten, want die uit NL ken je doorgaans aan de witte achterspatbord)
Maar om over het hout te spreken, die kleine beetjes zullen niet gemist worden, die grote bulk zal waarschijnlijk ook niet meer worden opgehaald, omdat het niet meer bruikbaar is, waar het ooit voor bedoeld is, door de aantasting van het zeewater. Ik mag aannemen dat de lading verzekerd is/was ?
Allemaal een nieuwe schutting!
Ik wil wel zeggen dat we niet als aasgieren overal op afmoeten gaan en dat er inderdaad pas wat geraapt mag worden (in het geval van aanspoelen) nadat er toestemming gevraagd is aan een instantie. 0900-jutter ?? | Gewijzigd: 24 december 2011, 18:21 uur, door Wally78