alles kan nog veranderen, de weerkaarten veranderen dagelijks de laatste tijd en we zijn tenslotte nog maar woensdag wat lichte regen of motregen kunnen we denk ik tog niet uitsluiten op oudejaars dag en oudejaarsavond hoor.
Als ik trouwens de pluim zie is het zaterdag overdag klets nat maar in de avond/nacht lijkt het wel droog. Vanaf nieuwjaarsdag in de ochtend weer regen. Perfect toch?
Als ik trouwens de pluim zie is het zaterdag overdag klets nat maar in de avond/nacht lijkt het wel droog. Vanaf nieuwjaarsdag in de ochtend weer regen. Perfect toch?
Kletsnat valt wel mee toch?
We zijn niet van suiker en het vuurwerk kan ook wel wat hebben.
Je moet alleen niet alles buiten laten staan
1 mm per uur is ook niet echt bijzonder nat te noemen
hopen dat het beperkt blijft. ik heb nog steeds goede verwachtingen
weather without storms is no weather at all.
* Zaterdag trekt er een actieve storing voorbij met veel regen. In de loop van de namiddag wordt het droger, al kan er steeds nog motregen vallen. De maxima liggen rond 11 graden, zacht dus. Zondag, Nieuwjaar, start overwegend droog , afgezien van wat motregen. In de namiddag trekt er een volgende storing over met regen.
en hier een stukje voor nederland ( van weeronline )
*
Zaterdag is het overwegend bewolkt, met zo nu en dan regen. De middagtemperatuur ligt daarbij tussen 6 en 10 graden. De jaarwisseling lijkt ook bewolkt te verlopen met lokaal een spat regen.
Het nieuwe jaar zet in met wisselvallig herfstweer. Winterweer lijkt er met maxima rond 8 graden voorlopig nog niet in te zitten. Ook zien we nog geen tekenen van stabiel en droog weer.
hopen dat het beperkt blijft. ik heb nog steeds goede verwachtingen
Hou er rekening mee dat het ook nog convectieve neerslag is, dus kan meer zijn
ziet er belange niet zo slecht uit als we gaan kijken naar het gemidelde zien we dat er tog redelijk veel regen kan vallen. maar als we gaan kijken naar de groene stroken er rond ( 80%) dan zien we dat er ook kans is dat er belange niet zo veel neerslag valt dus onder het gemidelde maar er is ook kans dat er meer valt dan het gemiddelde. als we onder het gemiddelde krijgen , dan zullen we niet heel veel regen moeten verwachten hoogstens wat motregen of kleine buitjes. gaan we voor het gemiddelde of er boven dan krijge we wel aardig wat neerslag te verwerken, wel verdeelt over heel de dag natuurlijk al dan niet met droge periode er tussen ik blijf tog hopen, op 3 dagen tijd kunnen de kaarten er nog beter gaan uitzien of ook nog slechter, hoe dichter bij zaterdag hoe betrouwbaarder de meeste voorspelling zijn denk ik, natuurlijk hoeveel neerslag er gaat vallen, en waar en wanneer is nog effe afwachten
in iedergeval probeer tog een beetje te laten zien hoe de kaarten er nu voor staan. maar tog nog niet wahopen iedereen
ziet er belange niet zo slecht uit als we gaan kijken naar het gemidelde zien we dat er tog redelijk veel regen kan vallen. maar als we gaan kijken naar de groene stroken er rond ( 80%) dan zien we dat er ook kans is dat er belange niet zo veel neerslag valt dus onder het gemidelde maar er is ook kans dat er meer valt dan het gemiddelde. als we onder het gemiddelde krijgen , dan zullen we niet heel veel regen moeten verwachten hoogstens wat motregen of kleine buitjes. gaan we voor het gemiddelde of er boven dan krijge we wel aardig wat neerslag te verwerken, wel verdeelt over heel de dag natuurlijk al dan niet met droge periode er tussen ik blijf tog hopen, op 3 dagen tijd kunnen de kaarten er nog beter gaan uitzien of ook nog slechter, hoe dichter bij zaterdag hoe betrouwbaarder de meeste voorspelling zijn denk ik, natuurlijk hoeveel neerslag er gaat vallen, en waar en wanneer is nog effe afwachten
in iedergeval probeer tog een beetje te laten zien hoe de kaarten er nu voor staan. maar tog nog niet wahopen iedereen
mijn excussen ben per ongeluk de kaartjes er vergeten in te zetten
We zijn niet van suiker en het vuurwerk kan ook wel wat hebben.
Je moet alleen niet alles buiten laten staan
Precies, zolang het niet met bakken naar beneden komt vind ik regen nog het minst erg. Mist en wind kunnen meer roet in het eten gooien lijkt mij. Als ik het zo zie lijken we van mist in ieder geval weinig last te hebben