Voor het zelfde geld wordt het alsnog een hele strenge winter. Niemand weet het. Zelfs hij die hier niet genoemd mag worden weet het niet. De natuur regeert op de lt, niet de kenners.
December verloopt redelijk normaal en de pluim eigenlijk ook. Temperaturen overdag rond 5-7 graden en 's nachts soms in de buurt of iets onder het vriespunt. Ik snap wel dat iedereen (inclusief ikzelf) graag meer kou en sneeuw (stormen) had gezien, maar tot op heden hebben we nog steeds eigenlijk een "echte" Hollandse winter te pakken.
"Hij die niet genoemd mag worden" heeft heel hoog van de toren geblazen wat betreft de storm van afgelopen vrijdag die hij naar eigen zeggen al "heel lang in de smiezen had". Alle poeha was echter enorm snel van z'n website verdwenen toen bleek dat er helemaal geen storm kwam, maar geen enkel woord over het feit dat hij het voor de zoveelste keer niet bij het rechte eind had. Dit moet ons O-O -er's bijzonder veel moed geven wat betreft (zijn verwachtingen van) de huidige winter !
Tja Haha! Het blijft een fenomeen. Wonderbaarlijk doorzichtig allemaal. Zelden zoiets opzichtigs bij iemand gezien. Als je het een tijdje in de gaten houd val je van de ene in de andere verbazing hoe verkeerd anderen het doen en hoe hij zelf continu aan het bij- en verdraaien is en zichzelf vervolgens helemaal de hemel in prijst. Het is een heel interessant figuur om te volgen. Hyacint Bucket is er helemaal niets bij
Ik ben het met je eens dat de winter tot nu toe redelijk normaal verloopt. Vorig jaar zijn we aan het begin gewoon verwend. Eigenlijk was het een extremiteit toen. Er zal heus nog wel een weekje kouder weer komen zoals normaal het geval is. Maar ik hoop ook net als bijna iedereen hier op beneden normaal. | Gewijzigd: 20 december 2011, 16:25 uur, door zwoof
Is dit gunstig voor koud winterweer?????
Edit Marga: Blijft jouw ?-toets hangen? | Gewijzigd: 20 december 2011, 17:21 uur, door Marga
Wat je van een toch ietwat minder leuke weerdag iets moois kunt maken
Prachtige plaat, als je goed zoekt en er een oog voor hebt, is er altijd wel wat te beleven met het weer!
Sneeuwhoogte.nl
@dutchweatherman Zover kijk ik niet, maar waren juist niet de strengste winters in Nederland begonnen in januari??
Ik vind dat die sjors toch wel erg snel oordeeld
Beter is dat de straalstroom zuidelijker loopt, via Spanje de Middellandse Zee in, trekken de depressies ten zuiden van onze gebieden door, met een oostelijke stroming tot gevolg.
Die noordelijke ligging van de straalstroom betekent dus dat de stroming eerder westelijk blijft.
Die noordelijke ligging van de straalstroom betekent dus dat de stroming eerder westelijk blijft.
Verdraaid. Het zag er zo winters uit.
niet zwaar ofzo hoor maar lichtjes
Niet genoeg dus voor sneeuwpoppen?! Ach ja, we zijn tegenwoordig al blij met een paar vlokken toch.0 *Denkt zwijmelend terug aan vorig jaar...*, dat waren nog eens tijden...