Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
20 december 2011, 14:23 uur | Bericht #311433
Stormen zit er voor deze week niet meer in vorige week zij ik nog dat er voor a.s vrijdag een storm aan zat te komen maar deze is inmiddels helemaal afgezwakt. En voor een witte kerst moet je dit jaar toch weer op vakantie gaan naar de wintersport landen. Ik heb trouwens totaal niet het gevoel dat het december is en dat de kerstdagen er aan zit te komen ik heb het gevoel dat ik nog ergens in oktober zit. Ik ben benieuwd wat Januari en December gaat brengen.
20 december 2011, 14:27 uur | Bericht #311436
Citaat van dutchweahterman, dinsdag 20 december 2011, 14:23 uur Ik heb trouwens totaal niet het gevoel dat het december is en dat de kerstdagen er aan zit te komen ik heb het gevoel dat ik nog ergens in oktober zit. Ik ben benieuwd wat Januari en December gaat brengen.
Bedoel je niet, en Februari.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Waarom deze advertentie?
romke
Lid
20 december 2011, 14:30 uur | Bericht #311437
Die wolkstrepen naast Spanje (zie satbeelden) zijn dat nou vliegtuigstrepen of is het gewoon bewolking. Ik vind ze nogal groot.
ollie1234
Lid
20 december 2011, 14:30 uur | Bericht #311438
niet veel hier
maar uit het niets toch even een stevige windvlaag was er maar 1 en 2 tellen hagel toen over in regen nu over in droog en dat alles in nog geen 5 minuten
de wind neemt weer iets toe. maar niet hard ofzo
Tyshane
Lid
20 december 2011, 14:32 uur | Bericht #311439
Citaat van dutchweahterman, dinsdag 20 december 2011, 14:23 uur Ik heb trouwens totaal niet het gevoel dat het december is en dat de kerstdagen er aan zit te komen ik heb het gevoel dat ik nog ergens in oktober zit. Ik ben benieuwd wat Januari en December gaat brengen.
Dat gevoel heb ik ook ja, raar dat het bijna alweer een nieuw jaar is en de dagen vanaf morgen weer gaan lengen. Maar vorig jaar lag er nu lekker sneeuw en dat doet niet alleen winters maar ook lekker kerstig aan, dus dat is nu wel jammer. Helaas het is niet anders, het ziet er naar uit dat we idd geen witte kerst hier hebben...
doppie
Lid
20 december 2011, 14:35 uur | Bericht #311440
Citaat van romke, dinsdag 20 december 2011, 14:30 uur Die wolkstrepen naast Spanje (zie satbeelden) zijn dat nou vliegtuigstrepen of is het gewoon bewolking. Ik vind ze nogal groot.
Heel apart ja, qua vorm zou ik zeggen dat het vliegtuigstrepen zijn. Ze blijven ook een beetje hangen, gaan niet mee met de rest van de bewolking... Wel leuk om te zien! Maar dit is natuurlijk wel heel erg offtopic.... Terug naar de winter.. die overmorgen begint maar waar nog te weinig van te merken is. Dat het niet sneeuwt kan ik nog mee leven (wel erg jammer natuurlijk), maar het is te warm. Hier in Horst (noord limburg) zijn er heel veel kinderen aan het schaatsen op de schaatsbaan, maar de mutsen en sjalen hoeven niet om. Het plaatje klopt niet...
Matthew
Lid
20 december 2011, 14:35 uur | Bericht #311441
En sjors feenstra tweet:
@dutchweatherman
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat we tot aan Februari in de herfst blijven zitten en dat we zo de lente in gaan.

Dat kan je toch nu nog niet zeggen er komen vast wel periodes met vorst en sneeuwval.

Jens
Lid
20 december 2011, 14:38 uur | Bericht #311442
Citaat van Matthew, dinsdag 20 december 2011, 14:35 uur En sjors feenstra tweet:
@dutchweatherman
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat we tot aan Februari in de herfst blijven zitten en dat we zo de lente in gaan.

Dat kan je toch nu nog niet zeggen er komen vast wel periodes met vorst en sneeuwval.

inderdaad al is het maar een paar dagen vorst en sneeuw komt er wel elk jaar
jcroon
Lid
20 december 2011, 14:43 uur | Bericht #311443
Citaat van Basxt, dinsdag 20 december 2011, 13:34 uur WANNEER KOMT DIE SNEEUW?! Echt waar dit is gewoon een minder leuk einde van het jaar. Je hoort overal kerstnummers, maar je zit helemaal niet in die kerst sweer want er licht geen sneeuw.

QUOTE(Eifel @ Dec 20 2011, 13:35) <{POST_SNAPBACK}>
Een witte kerst kan je vergeten dit jaar.
Misschien toch eens aan verhuizen gaan denken??

Een witte kerst is behoorlijk on-Nederlands. Ook in Engeland vrij zeldzaam.
Eigenlijk kennen we het alleen maar uit akelig zoetgevooisde liedjes met irritante belletjes....

Voor de goed orde, een witte kerst is als er op beide kerstdagen sprake is van een gesloten sneeuwdek, officieel in de Bilt maar ik vind eigenlijk dat je gewoon uit moet gaan van de plek waar jij je kerst viert. Dus wat dat betreft ben ik minder streng als het KNMI. Aan de andere kant vind ik het idioot om van een witte kerst te spreken als er wel een gesloten dek is maar het is twee dagen (en de tussenliggende nacht) aan het dooien zodat plakken sneeuw van de bomen af donderen, meestal net in je nek als je er onder door loopt, bij een witte kerst horen ook witte bomen. Vin ik. Dus.

Maart goed, wie wat ouder is weet dat een witte kerst in Nederland behoorlijk zeldzaam is.
De witte kersten in De Bilt
Dat we vrij kort gelden twee witte kersten gehad hebben doet niet aan de zeldzaamheid af, als je de beschrijvingen leest in combinatie met wat ik hierboven heb gezet zul je ook zien dat beide witte kersten in mijn ogen wat vraagtekens verdienen.

De Nederlandse winter is er één die meestal pas na kerst begint, het vroor wel eens maar wit? Nee, zelden.
Zie ook de post van wally uit het vorige draadje...
wally's post
Volgens mij heb ik vaker een witte carnaval dan een witte kerst meegemaat.....
jcroons postje

QUOTE(Jan van Ooijen @ Dec 20 2011, 13:54) <{POST_SNAPBACK}>
Noem jij kans op 4cm en mogelijk 8 cm een pak???? Ik niet in ieders geval, ik ga pas praten over een pak bij 15cm. Maar hoe zit het nou met die stormen????

4 is zeker geen pak, 8cm is een pakje.
Er stonden zeker stormen op de kaart maar er zijn er een paar van verdwenen en er zijn wat nieuwe windvelden ontstaan, niet meer zo idioot als eerst maar toch een flinke blaaspoging. Staan wel allemaal wat noordelijker op de kaart maar goed, de afstand tussen de verwachte plek in het Noorden en hier is ongeveer gelijk aan het verschil tussen enkele verwachtingen voor de afgelopen storm en waar die uiteindelijk aan land is gekomen | Gewijzigd: 20 december 2011, 14:45 uur, door jcroon
20 december 2011, 14:54 uur | Bericht #311444
Citaat van Matthew, dinsdag 20 december 2011, 14:35 uur En sjors feenstra tweet:
@dutchweatherman

Lol als we dan toch bezig zijn..... Sneeuwhoogte.nl twitterde het volgende:

Sneeuwhoogte.nl
@dutchweatherman Zover kijk ik niet, maar waren juist niet de strengste winters in Nederland begonnen in januari??

Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
20 december 2011, 15:05 uur | Bericht #311446
Als Belg niet echt mijn materie, maar wat betreft de Elfstedentocht. Ik zie dat er nu 15 gereden zijn waarvan meer dan de helft in februari. Dus er kan nog van alles gebeuren.
BartS
johnie
Lid
20 december 2011, 15:06 uur | Bericht #311447
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 20 december 2011, 13:54 uur Noem jij kans op 4cm en mogelijk 8 cm een pak???? Ik niet in ieders geval, ik ga pas praten over een pak bij 15cm. Maar hoe zit het nou met die stormen????

Sorry jan
einde discussie
je verdraaid feiten,ontwijkt mn vraag en zonder te antwoorden stel je een wedervraag
Wally78
Lid
20 december 2011, 15:09 uur | Bericht #311448
Veel mensen herinneren zich de extremen, maar vergeten wat "normaal"is.
Nu is 7 graden overdag wel wat aan de hoge kant....maar die wind die er nu staat, het voelt absoluut niet als 7! Gevoelstemperatuur is hier in Zeeland 0,5 graden. Wat ik op kaarten voorbij zag komen was wel een veel droger weertype vanaf 27e? of intrepeteer ik dat onjuist?
Ach klagen heeft geen zin..heb nu 33 winters mee mogen maken (die van '78 heb ik helaas niet bewust meegemaakt helaas, maar het schijnt koud geweest te zijn op mijn babykamer) en ik blijf bij januari-febrrrruari (zoals jcroon al zei). Kerst geeft al ellende op de weg, laat staan een "witte"
Tyshane
Lid
20 december 2011, 15:09 uur | Bericht #311449
Citaat van BartStandaert, dinsdag 20 december 2011, 15:05 uur Als Belg niet echt mijn materie, maar wat betreft de Elfstedentocht. Ik zie dat er nu 15 gereden zijn waarvan meer dan de helft in februari. Dus er kan nog van alles gebeuren.
Dat zegt natuurlijk niets, er zijn zoveel jaren geweest waarin helemaal geen elfstedentocht is geweest...

QUOTE(Wally78 @ Dec 20 2011, 15:09) <{POST_SNAPBACK}>
Veel mensen herinneren zich de extremen, maar vergeten wat "normaal"is.

Dat is wel waar ja, dat valt meer op dus onthoud je het makkelijker denk ik...
| Gewijzigd: 20 december 2011, 15:10 uur, door Tyshane
20 december 2011, 15:10 uur | Bericht #311450
Even sneeuw gezien gisterenavond en vannacht, vanochtend alleen nog kleine restjes. Vandaag weer saai winterweer met 6 graden.
Jens
Lid
20 december 2011, 15:40 uur | Bericht #311452
is er een kans dat het vannacht gaat vriezen het is hier namenlijk 6 graden en helder | Gewijzigd: 20 december 2011, 15:41 uur, door Jens
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2011, 15:59 uur | Bericht #311454
Lucht/wolken is hier ontzettend dynamisch, echt hele mooie foto's
Wat je van een toch ietwat minder leuke weerdag iets moois kunt maken | Gewijzigd: 20 december 2011, 16:07 uur, door TornadoCowboy
holshof
Lid
20 december 2011, 16:01 uur | Bericht #311455
Einde winter ? We zijn net begonnen.

Voor het zelfde geld wordt het alsnog een hele strenge winter. Niemand weet het. Zelfs hij die hier niet genoemd mag worden weet het niet. De natuur regeert op de lt, niet de kenners.
[/quote]

December verloopt redelijk normaal en de pluim eigenlijk ook. Temperaturen overdag rond 5-7 graden en 's nachts soms in de buurt of iets onder het vriespunt. Ik snap wel dat iedereen (inclusief ikzelf) graag meer kou en sneeuw (stormen) had gezien, maar tot op heden hebben we nog steeds eigenlijk een "echte" Hollandse winter te pakken.

"Hij die niet genoemd mag worden" heeft heel hoog van de toren geblazen wat betreft de storm van afgelopen vrijdag die hij naar eigen zeggen al "heel lang in de smiezen had". Alle poeha was echter enorm snel van z'n website verdwenen toen bleek dat er helemaal geen storm kwam, maar geen enkel woord over het feit dat hij het voor de zoveelste keer niet bij het rechte eind had. Dit moet ons O-O -er's bijzonder veel moed geven wat betreft (zijn verwachtingen van) de huidige winter !
chrismir
Lid
20 december 2011, 16:03 uur | Bericht #311456
Citaat van kneiter, dinsdag 20 december 2011, 13:12 uur Jan

Dit post je om 9.37 uur naar me....je schrijft....geen 1 weerdienst heeft een pak sneeuw verwacht voor het oosten

Echter om 10.27 uur zie ik je weer posten dat meteo cunsult gisteren 4-8cm had voorspeld voor het oosten

Hoe zit t nou??????????????

Lezen is ook een vak, Jan postte niet dat het oosten 4-8cm krijgt, maar 1 tot 3 cm, met aan de oostgrens 4 tot 8 cm. Het lijkt me best duidelijk 'hoe t nou zit'
goran23
Lid
20 december 2011, 16:08 uur | Bericht #311458
ik zie dat het rond de jaarwisseling iets kouder wordgfs_9_264.png
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 256 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 256, lezen 46 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 8".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden