Bedoel je niet, en Februari.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dat gevoel heb ik ook ja, raar dat het bijna alweer een nieuw jaar is en de dagen vanaf morgen weer gaan lengen. Maar vorig jaar lag er nu lekker sneeuw en dat doet niet alleen winters maar ook lekker kerstig aan, dus dat is nu wel jammer. Helaas het is niet anders, het ziet er naar uit dat we idd geen witte kerst hier hebben...
Heel apart ja, qua vorm zou ik zeggen dat het vliegtuigstrepen zijn. Ze blijven ook een beetje hangen, gaan niet mee met de rest van de bewolking... Wel leuk om te zien! Maar dit is natuurlijk wel heel erg offtopic.... Terug naar de winter.. die overmorgen begint maar waar nog te weinig van te merken is. Dat het niet sneeuwt kan ik nog mee leven (wel erg jammer natuurlijk), maar het is te warm. Hier in Horst (noord limburg) zijn er heel veel kinderen aan het schaatsen op de schaatsbaan, maar de mutsen en sjalen hoeven niet om. Het plaatje klopt niet...
@dutchweatherman
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat we tot aan Februari in de herfst blijven zitten en dat we zo de lente in gaan.
Dat kan je toch nu nog niet zeggen er komen vast wel periodes met vorst en sneeuwval.
inderdaad al is het maar een paar dagen vorst en sneeuw komt er wel elk jaar
Misschien toch eens aan verhuizen gaan denken??
Een witte kerst is behoorlijk on-Nederlands. Ook in Engeland vrij zeldzaam.
Eigenlijk kennen we het alleen maar uit akelig zoetgevooisde liedjes met irritante belletjes....
Voor de goed orde, een witte kerst is als er op beide kerstdagen sprake is van een gesloten sneeuwdek, officieel in de Bilt maar ik vind eigenlijk dat je gewoon uit moet gaan van de plek waar jij je kerst viert. Dus wat dat betreft ben ik minder streng als het KNMI. Aan de andere kant vind ik het idioot om van een witte kerst te spreken als er wel een gesloten dek is maar het is twee dagen (en de tussenliggende nacht) aan het dooien zodat plakken sneeuw van de bomen af donderen, meestal net in je nek als je er onder door loopt, bij een witte kerst horen ook witte bomen. Vin ik. Dus.
Maart goed, wie wat ouder is weet dat een witte kerst in Nederland behoorlijk zeldzaam is.
De witte kersten in De Bilt
Dat we vrij kort gelden twee witte kersten gehad hebben doet niet aan de zeldzaamheid af, als je de beschrijvingen leest in combinatie met wat ik hierboven heb gezet zul je ook zien dat beide witte kersten in mijn ogen wat vraagtekens verdienen.
De Nederlandse winter is er één die meestal pas na kerst begint, het vroor wel eens maar wit? Nee, zelden.
Zie ook de post van wally uit het vorige draadje...
wally's post
Volgens mij heb ik vaker een witte carnaval dan een witte kerst meegemaat.....
jcroons postje
4 is zeker geen pak, 8cm is een pakje.
Er stonden zeker stormen op de kaart maar er zijn er een paar van verdwenen en er zijn wat nieuwe windvelden ontstaan, niet meer zo idioot als eerst maar toch een flinke blaaspoging. Staan wel allemaal wat noordelijker op de kaart maar goed, de afstand tussen de verwachte plek in het Noorden en hier is ongeveer gelijk aan het verschil tussen enkele verwachtingen voor de afgelopen storm en waar die uiteindelijk aan land is gekomen | Gewijzigd: 20 december 2011, 14:45 uur, door jcroon
@dutchweatherman
Ik kan het mis hebben maar ik denk dat we tot aan Februari in de herfst blijven zitten en dat we zo de lente in gaan.
Dat kan je toch nu nog niet zeggen er komen vast wel periodes met vorst en sneeuwval.
Lol als we dan toch bezig zijn..... Sneeuwhoogte.nl twitterde het volgende:
Sneeuwhoogte.nl
@dutchweatherman Zover kijk ik niet, maar waren juist niet de strengste winters in Nederland begonnen in januari??
Sorry jan
einde discussie
je verdraaid feiten,ontwijkt mn vraag en zonder te antwoorden stel je een wedervraag
Nu is 7 graden overdag wel wat aan de hoge kant....maar die wind die er nu staat, het voelt absoluut niet als 7! Gevoelstemperatuur is hier in Zeeland 0,5 graden. Wat ik op kaarten voorbij zag komen was wel een veel droger weertype vanaf 27e? of intrepeteer ik dat onjuist?
Ach klagen heeft geen zin..heb nu 33 winters mee mogen maken (die van '78 heb ik helaas niet bewust meegemaakt helaas, maar het schijnt koud geweest te zijn op mijn babykamer) en ik blijf bij januari-febrrrruari (zoals jcroon al zei). Kerst geeft al ellende op de weg, laat staan een "witte"
Dat zegt natuurlijk niets, er zijn zoveel jaren geweest waarin helemaal geen elfstedentocht is geweest...
Dat is wel waar ja, dat valt meer op dus onthoud je het makkelijker denk ik...
| Gewijzigd: 20 december 2011, 15:10 uur, door Tyshane
Voor het zelfde geld wordt het alsnog een hele strenge winter. Niemand weet het. Zelfs hij die hier niet genoemd mag worden weet het niet. De natuur regeert op de lt, niet de kenners.
[/quote]
December verloopt redelijk normaal en de pluim eigenlijk ook. Temperaturen overdag rond 5-7 graden en 's nachts soms in de buurt of iets onder het vriespunt. Ik snap wel dat iedereen (inclusief ikzelf) graag meer kou en sneeuw (stormen) had gezien, maar tot op heden hebben we nog steeds eigenlijk een "echte" Hollandse winter te pakken.
"Hij die niet genoemd mag worden" heeft heel hoog van de toren geblazen wat betreft de storm van afgelopen vrijdag die hij naar eigen zeggen al "heel lang in de smiezen had". Alle poeha was echter enorm snel van z'n website verdwenen toen bleek dat er helemaal geen storm kwam, maar geen enkel woord over het feit dat hij het voor de zoveelste keer niet bij het rechte eind had. Dit moet ons O-O -er's bijzonder veel moed geven wat betreft (zijn verwachtingen van) de huidige winter !
Dit post je om 9.37 uur naar me....je schrijft....geen 1 weerdienst heeft een pak sneeuw verwacht voor het oosten
Echter om 10.27 uur zie ik je weer posten dat meteo cunsult gisteren 4-8cm had voorspeld voor het oosten
Hoe zit t nou??????????????
Lezen is ook een vak, Jan postte niet dat het oosten 4-8cm krijgt, maar 1 tot 3 cm, met aan de oostgrens 4 tot 8 cm. Het lijkt me best duidelijk 'hoe t nou zit'