Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
doppie
Lid
20 december 2011, 09:33 uur | Bericht #311355
jaaaaa, het was hier vannacht wit. Was helaas van korte duur want inmiddels regent het pijpestelen, maar goed, wit is wit. Ben rond half 2 wakker gemaakt door vriendlief met de leuke mededeling dat het wit was. Ik gelijk kijken natuurlijk! Maarrrr, nu wil ik meer! Waar blijft de horrorwinter??? Hopelijk worden januari en februari net zo nat, maar dan in koude vorm!
MaartenP
Lid
20 december 2011, 09:35 uur | Bericht #311356
Citaat van kneiter, dinsdag 20 december 2011, 8:40 uur 1 ding
die verwachtingen zijn gemaakt
maar je bent toch wel met me ees dat die verwachtingen niet goed gemaakt zijn???

Oneens... verwachtingen worden gemaakt op basis van beschikbare informatie... misschien ìs de beschikbare informatie niet betrouwbaar. Dan ìs het ineens een héle andere discussie...
Waarom deze advertentie?
doppie
Lid
20 december 2011, 09:35 uur | Bericht #311357
Citaat van Eifel, dinsdag 20 december 2011, 8:37 uur Hier nog steeds zware sneeuw val. Er is zeker meer dan 10 cm gevallen

Tevens ook een chaos op de wegen hier.

GRMBL jullie wel... (ben helemaal niet jaloers hoor... )
20 december 2011, 09:37 uur | Bericht #311358
Citaat van kneiter, dinsdag 20 december 2011, 9:13 uur [Jan,

wat ik al eens eerder zei,,,ik denk niet dat jij die jan visser zo erg moet....
wel jammer,want vind hem een nuchtere en realistische man.
En iemand die ,voorzover ik weet ook niet meedoet aan de in mijn ogen onzinnige verwachtingen van 2 weken en verder

Gaat niet om het moeten, maar om feiten. Geen 1 weerdienst heeft een pak sneeuw verwacht voor het oosten. Meeste wat ik gelezen heb is niet meer dan 4 centimeter. Nergens op forums werd over een pak sneeuw gepraat, dus waar hij dat vandaan haalt is voor mij een raadsel. Wat betreft de lange termijn.... Wie kwam er de laatste keer 8 a 9 dagen van te voren met die storm? Wie schreef er het eerste over die storm? Ik niet, maar wel hij
Eilander
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2011, 09:38 uur | Bericht #311360
Citaat van doppie, dinsdag 20 december 2011, 9:35 uur GRMBL jullie wel... (ben helemaal niet jaloers hoor... )

Foto's!!!
In het noordwesten helemaal niets dan regen!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Marga
Lid
20 december 2011, 09:41 uur | Bericht #311361
Het is voor de winterdiscussie totaal onbelangrijk of iemand een ander nu wel mag of niet. Dus dat hoeft niet steeds aangehaald te worden.

Moedertje Natuur is grillig. Het blijven verwachtingen en geen voorspellingen. Als we het weer zouden kunnen voorspellen, had ik nu dit schreven vanuit een luie stoel op Bali op de veranda van mijn tweede huis.

Ten overvloede en voor de zoveelste keer: Kritisch zijn mag zeker, maar afzeiken niet. De discussie gaat weer die richting op. Dus ik zal de bezem preventief alvast klaarzetten. Hopelijk is deze niet nodig!

Dank voor de medewerking.
Every cloud has a silver lining
Tyshane
Lid
20 december 2011, 09:41 uur | Bericht #311362
Citaat van Zynex, dinsdag 20 december 2011, 9:38 uur Kunnen we geen Eifel filter bouwen op Onweer-Online..
Haha, ja we weten in ieder geval waar we wel moeten zijn en dat is daar! Toch goed dat er iemand van het forum wel veel sneeuw heeft / krijgt, om de sfeer er een beetje in te houden!
20 december 2011, 09:46 uur | Bericht #311364
Citaat van sneeuwschuiver, dinsdag 20 december 2011, 9:06 uur Johan, hoe zit het met die verwachte verandering zo rond 23 december. ?

Johann heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd en kan helaas daarop niet antwoorden...

QUOTE(Tyshane @ Dec 20 2011, 09:10) <{POST_SNAPBACK}>
Zo kritisch als je op uitspraken van anderen bent, zo NIET kritisch ben je op je eigen uitspraken...

Hoeft toch ook niet, daar hebben we jou/jullie voor
Tyshane
Lid
20 december 2011, 09:50 uur | Bericht #311365
Wolkendek breekt hier open en het zonnetje komt door, windstil. Heerlijk eigenlijk!

Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 20 december 2011, 9:46 uur Hoeft toch ook niet, daar hebben we jou/jullie voor
:)
Wolties
Lid
20 december 2011, 09:51 uur | Bericht #311366
Wat ik niet snap is het gezeur over geen winter, veel te warm etc. Mensen! het is herfst voor je het nog niet wist.
De afgelopen jaren zijn uitzonderlijke jaren geweest met betrekking tot sneeuw en koude in de "herfst". Echter, toen de winter echt begon op de 21e was het eigenlijk zo goed als over en uit met de pret gedurende de gehele "officiële" winter.

@Jan haalt de woorden uit de mond. Echter, zelfs weer.nl spreekt over winter. Maar dat is het niet.

Feit is echter dat deze winter qua vorst en sneeuw nog vrijwel niets gepresteerd heeft. De schaatsliefhebbers worden nog niet nerveus en spreken elkaar moed in: “De winter duurt nog lang, het kan in januari of februari nog hard gaan vriezen!” We gaan in dit verhaal proberen te onderzoeken of dat hopen is tegen beter weten in, of dat er nog veel mogelijk is

Hoezo winter? Het is herfst.
Dus wat ik probeer te suggereren is dat we geduld moeten hebben en elke sneeuwvlok moeten zien als een cadeau.
De winter duurt 3 maanden. Dus tijd genoeg, kansen genoeg.

Prettige dag.

Tyshane
Lid
20 december 2011, 09:54 uur | Bericht #311367
Knmi guidance lange termijn wordt je ook niet vrolijk van, hij is dan ook vrij kort deze keer. 90% kans op zacht weer. Bleg! Ik zet hem even in een nieuwe post, wat overzichtelijker.

Citaat van Wolties, dinsdag 20 december 2011, 9:51 uur Dus wat ik probeer te suggereren is dat we geduld moeten hebben en elke sneeuwvlok moeten zien als een cadeau.
De winter duurt 3 maanden. Dus tijd genoeg, kansen genoeg.
Prettige dag.

Deels mee eens, ja we moeten (mogen) blij zijn met elke vlok, maar wat je herfst-winter opmerking betreft... het is al wel degelijk winter. We gaan hier toch altijd uit van 1 december, of bedoel je het anders? Anyway, prettige dag ook!
| Gewijzigd: 20 december 2011, 09:56 uur, door Tyshane
Tyshane
Lid
20 december 2011, 09:55 uur | Bericht #311368
Beoordeling lange termijn, beoordeling door meteoroloog
Geldig van donderdag 22 december tot dinsdag 03 januari

Synoptische ontwikkeling
We bevinden ons de gehele periode in een vrij noordelijk gelegen zonale stroming. Van tijd tot tijd passeren frontale systemen van depressies die over de noordelijke Atlantische Oceaan oostwaarts trekken. Hierbij hebben we te maken met een afwisseling van maritiem tropische lucht en maritiem polaire lucht. Tussen de frontale systemen bevinden we ons enkele dagen onder invloed van duidelijke mobiele ruggen van hogedruk.

Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer is grootschalig zeer consistent. Pas na het komende weekeinde ontstaan duidelijke verschillen in de fasering van de rug-trogsystemen. Het zonale patroon houdt echter in alle Leden aan waarbij het Azorenhoog meestal wat ten noordoosten van de normale positie ligt.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Zacht en wisselvallig weer, zaterdag en zondag tijdelijk op de meeste plaatsen droog en minder zacht.

Samenvatting EPS-periode:
90% kans op aanhouden van het (vrij) zachte en wisselvallige weer.

Bron: knmi
Paraaf meteoroloog: Huiskamp
Uitgifte: 20/12/2011 03.11 uur LT
20 december 2011, 10:08 uur | Bericht #311369
Regent best hard hier en het is ook nog eens goed donker....
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Wolties
Lid
20 december 2011, 10:09 uur | Bericht #311370
Deels mee eens, ja we moeten (mogen) blij zijn met elke vlok, maar wat je herfst-winter opmerking betreft... het is al wel degelijk winter. We gaan hier toch altijd uit van 1 december, of bedoel je het anders? Anyway, prettige dag ook!

Dat is toch de meteorologische winter?
In dat geval zal het allemaal best maar volgens de officiële gegevens begint de winter pas op de 21e.
En ook bij mij start de winter op de 21e
20 december 2011, 10:11 uur | Bericht #311371
Nou goed , even een beetje wit geweest

Maar ik zei toch, een klein stukkie duitsland in en het is witter

http://taltv.de/2009/livecam-2-busbahnhof/...am-2-busbahnhof

http://92.79.131.87/view/view.shtml?imageP...mjpg&size=1

http://87.79.239.192/Aview.htm
WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Tyshane
Lid
20 december 2011, 10:14 uur | Bericht #311372
Citaat van Wolties, dinsdag 20 december 2011, 10:09 uur Dat is toch de meteorologische winter?
In dat geval zal het allemaal best maar volgens de officiële gegevens begint de winter pas op de 21e.
En ook bij mij start de winter op de 21e

Ja daar doelde ik op, de meteorologische variant. Maar goed wat de officiele betreft... die begint dit jaar de 22-ste en wel om half 7 in de ochtend. Ik denk ik zeg het even, om te voorkomen dat je morgen staat te juichen, het duurt dus een dagje langer voor het zover is, haha!
Eilander
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2011, 10:21 uur | Bericht #311374
Er staat hier een fikse woei. Windkracht 7 halen we al wel, maar het begint een beetje naar 8 te neigen in de vlagen. Apart!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
ijstijd
Lid
20 december 2011, 10:23 uur | Bericht #311375
Citaat van Jan van Ooijen, dinsdag 20 december 2011, 9:37 uur Gaat niet om het moeten, maar om feiten. Geen 1 weerdienst heeft een pak sneeuw verwacht voor het oosten. Meeste wat ik gelezen heb is niet meer dan 4 centimeter. Nergens op forums werd over een pak sneeuw gepraat, dus waar hij dat vandaan haalt is voor mij een raadsel. Wat betreft de lange termijn.... Wie kwam er de laatste keer 8 a 9 dagen van te voren met die storm? Wie schreef er het eerste over die storm? Ik niet, maar wel hij

Meteoconsult had het over 8 a 9cm in het oosten
20 december 2011, 10:27 uur | Bericht #311376
Citaat van ijstijd, dinsdag 20 december 2011, 10:23 uur Meteoconsult had het over 8 a 9cm in het oosten

Vooral in het midden en oosten wordt het wit met een laagje van 1 tot 3, langs de oostgrens 4 tot 8 cm sneeuw. Dat zei Meteo-Consult
20 december 2011, 10:31 uur | Bericht #311377
haha wat een gezeur over wel of geen sneeuw.

Winter moet nog beginnen, maar vanaf morgen dacht ik gaat ook de daglengte lengen weer toch ?

Dus krijgt de zon ook weer meer en meer tijd om de boel langzaam op te warmen.
Teminste ( de tijd om het te doen is nu langer)

Alhoewel het nog effe ken duren voor hij echt weer op krachten komt.
Meestal gaat het snel vanaf half januari.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 259 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 259, lezen 46 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 8".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden