die verwachtingen zijn gemaakt
maar je bent toch wel met me ees dat die verwachtingen niet goed gemaakt zijn???
Oneens... verwachtingen worden gemaakt op basis van beschikbare informatie... misschien ìs de beschikbare informatie niet betrouwbaar. Dan ìs het ineens een héle andere discussie...
wat ik al eens eerder zei,,,ik denk niet dat jij die jan visser zo erg moet....
wel jammer,want vind hem een nuchtere en realistische man.
En iemand die ,voorzover ik weet ook niet meedoet aan de in mijn ogen onzinnige verwachtingen van 2 weken en verder
Gaat niet om het moeten, maar om feiten. Geen 1 weerdienst heeft een pak sneeuw verwacht voor het oosten. Meeste wat ik gelezen heb is niet meer dan 4 centimeter. Nergens op forums werd over een pak sneeuw gepraat, dus waar hij dat vandaan haalt is voor mij een raadsel. Wat betreft de lange termijn.... Wie kwam er de laatste keer 8 a 9 dagen van te voren met die storm? Wie schreef er het eerste over die storm? Ik niet, maar wel hij
Foto's!!!
In het noordwesten helemaal niets dan regen!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Moedertje Natuur is grillig. Het blijven verwachtingen en geen voorspellingen. Als we het weer zouden kunnen voorspellen, had ik nu dit schreven vanuit een luie stoel op Bali op de veranda van mijn tweede huis.
Ten overvloede en voor de zoveelste keer: Kritisch zijn mag zeker, maar afzeiken niet. De discussie gaat weer die richting op. Dus ik zal de bezem preventief alvast klaarzetten. Hopelijk is deze niet nodig!
Dank voor de medewerking.
Haha, ja we weten in ieder geval waar we wel moeten zijn en dat is daar! Toch goed dat er iemand van het forum wel veel sneeuw heeft / krijgt, om de sfeer er een beetje in te houden!
Johann heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd en kan helaas daarop niet antwoorden...
Hoeft toch ook niet, daar hebben we jou/jullie voor
De afgelopen jaren zijn uitzonderlijke jaren geweest met betrekking tot sneeuw en koude in de "herfst". Echter, toen de winter echt begon op de 21e was het eigenlijk zo goed als over en uit met de pret gedurende de gehele "officiële" winter.
@Jan haalt de woorden uit de mond. Echter, zelfs weer.nl spreekt over winter. Maar dat is het niet.
Hoezo winter? Het is herfst.
Dus wat ik probeer te suggereren is dat we geduld moeten hebben en elke sneeuwvlok moeten zien als een cadeau.
De winter duurt 3 maanden. Dus tijd genoeg, kansen genoeg.
Prettige dag.
Citaat van Wolties, dinsdag 20 december 2011, 9:51 uur Dus wat ik probeer te suggereren is dat we geduld moeten hebben en elke sneeuwvlok moeten zien als een cadeau.
De winter duurt 3 maanden. Dus tijd genoeg, kansen genoeg.
Prettige dag.
Deels mee eens, ja we moeten (mogen) blij zijn met elke vlok, maar wat je herfst-winter opmerking betreft... het is al wel degelijk winter. We gaan hier toch altijd uit van 1 december, of bedoel je het anders? Anyway, prettige dag ook!
| Gewijzigd: 20 december 2011, 09:56 uur, door Tyshane
Geldig van donderdag 22 december tot dinsdag 03 januari
Synoptische ontwikkeling
We bevinden ons de gehele periode in een vrij noordelijk gelegen zonale stroming. Van tijd tot tijd passeren frontale systemen van depressies die over de noordelijke Atlantische Oceaan oostwaarts trekken. Hierbij hebben we te maken met een afwisseling van maritiem tropische lucht en maritiem polaire lucht. Tussen de frontale systemen bevinden we ons enkele dagen onder invloed van duidelijke mobiele ruggen van hogedruk.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer is grootschalig zeer consistent. Pas na het komende weekeinde ontstaan duidelijke verschillen in de fasering van de rug-trogsystemen. Het zonale patroon houdt echter in alle Leden aan waarbij het Azorenhoog meestal wat ten noordoosten van de normale positie ligt.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Zacht en wisselvallig weer, zaterdag en zondag tijdelijk op de meeste plaatsen droog en minder zacht.
Samenvatting EPS-periode:
90% kans op aanhouden van het (vrij) zachte en wisselvallige weer.
Bron: knmi
Paraaf meteoroloog: Huiskamp
Uitgifte: 20/12/2011 03.11 uur LT
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dat is toch de meteorologische winter?
In dat geval zal het allemaal best maar volgens de officiële gegevens begint de winter pas op de 21e.
En ook bij mij start de winter op de 21e
Maar ik zei toch, een klein stukkie duitsland in en het is witter
http://taltv.de/2009/livecam-2-busbahnhof/...am-2-busbahnhof
http://92.79.131.87/view/view.shtml?imageP...mjpg&size=1
http://87.79.239.192/Aview.htm
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
In dat geval zal het allemaal best maar volgens de officiële gegevens begint de winter pas op de 21e.
En ook bij mij start de winter op de 21e
Ja daar doelde ik op, de meteorologische variant. Maar goed wat de officiele betreft... die begint dit jaar de 22-ste en wel om half 7 in de ochtend. Ik denk ik zeg het even, om te voorkomen dat je morgen staat te juichen, het duurt dus een dagje langer voor het zover is, haha!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Meteoconsult had het over 8 a 9cm in het oosten
Winter moet nog beginnen, maar vanaf morgen dacht ik gaat ook de daglengte lengen weer toch ?
Dus krijgt de zon ook weer meer en meer tijd om de boel langzaam op te warmen.
Teminste ( de tijd om het te doen is nu langer)
Alhoewel het nog effe ken duren voor hij echt weer op krachten komt.
Meestal gaat het snel vanaf half januari.